کاهش 6 میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- در حالیکه اجرای طرح رجیستری از ورود 36 میلیون موبایل قاچاق به ارزش6 میلیارد دلار جلوگیری نموده، اما متأسفانه توسعه اجرای این طرح برای سایر تجهیزات سیمکارت خور محقق نشده است.

کاهش 6 میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حمیدرضا دهقانی نیا، مدیرکل نظارت بر سامانه های الکترونیک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با رسانه ملی با بیان اینکه از زمان اجرای طرح رجیستری 36 میلیون موبایل به صورت قانونی وارد کشور شده است، اضافه نمود: آمار های سامانه همتا موید این است که در بازه حدود 3 سال پس از اجرای این طرح حدود 6،6 میلیارد دلار تلفن همراه (مجموعاً از رویه مسافری و تجاری) وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح رجیستری 90 درصد بازار به وسیله قاچاق تأمین می شد اضافه نمود: می توان گفت که اجرای این طرح، کاهش 6 میلیارد دلاری را در پی داشته است همچنین با توجه به حذف قاچاق و ایجاد زمینه برای فعالیت قانونی تعداد شرکت های واردکننده افزایش یافته و همین عامل فضای رقابتی را در بازار تلفن همراه ایجاد نموده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه طرح رجیستری به سایر تجهیزات دارای سیمکارت، گفت: با وجود اجرای پیروز این طرح در بخش موبایل، توسعه طرح رجیستری به سایر تجهیزات دارای سیمکارت متوقف ماند که این موضوع باعث شد علاوه بر از دست رفتن حقوق حاکمیت، مصرف کنندگان نیز به دلیل خرید کالای فاقد گارانتی و استاندارد های لازم متضرر شوند.

وی درباره نگرانی هایی که نسبت به کالا های موجود در سطح کشور وجود دارد، اضافه نمود: در طرح رجیستری برای تلفن همراه شاهد بودیم که تدابیری اندیشیده شد تا برای کالا های از پیش موجود در سطح بازار، مسئله ای به وجود نیاید. در توسعه این طرح نیز حتماً این دقت نظر وجود خواهد داشت که هر کالایی که قبل از اجرای طرح در کشور فعال بوده دچار مشکل نشود و طرح تنها شامل تجهیزات جدید باشد.

وی در خاتمه با تاکید بر همکاری دستگاه های ذیربط مثل وزارت ارتباطات و صمت و گمرک در ثبت کلیه دستگاه های سیم کارت خور شامل مودم، تبلت و. ستاد با توحه به حجم بالای گوشی های همراه. د رسانده 90 درصد قاچاق کالا به جهت قانونی به دنبال ساماندهی و ریجستری کردن دستگاه های سیم کارت خور هستیم.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143731

به "کاهش 6 میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 6 میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید