کاشت نهال های جوان در معبد آناهیتا

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور گفت: با توجه به کهن سال شدن درختان این محوطه تاریخی، هم زمان با هفته درختکاری تعداد 20 اصله نهال جوان در معبد آناهیتا کاشته شد.

کاشت نهال های جوان در معبد آناهیتا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه مرتضی گراوند امروز دوشنبه 19 اسفند 98 در حاشیه مراسم درختکاری که با حضور بعضی از مسئولین ادارات در معبد آناهیتا برگزار گردید، اضافه نمود: بعضی از درختان این محوطه در سال های اخیر براثر خشک سالی و آفت خشک شده اند و تصمیم بر این گرفته شد که به جای این درختان خشک شده، نهال جدید کاشته گردد.

او افزود: حدود 20 اصله درخت در سال های گذشته در پی خشک سالی و آفت در این منطقه خشک شده که با توجه به اینکه اکنون فصل کاشت درخت است، این درختان با نهال های درخت کاج جایگزین شده است.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا اعلام کرد: تعدادی از این درختان دچار کهن سالی شده و همچنین در سال های گذشته به دلیل عدم رسیدگی اصولی به تمام این درختان، بعضی از آن ها به سبب کم آبی و بیماری و همچنین آسیب های انسانی، خشک شده است.

به گفته او با کاشت این نهال ها هم به استقبال بهار می رویم وهم فضایی برای استراحت موقت گردشگران به وجود می آید.

گراوند بابیان اینکه پس از دوره اپیدمی کرونا و خروج این ویروس منحوس از کشور میزبان گردشگران خواهیم بود، تأکید کرد: از همه بازدیدنمایندگان، گردشگران به ویژه اهالی شهرستان کنگاور درخواست می کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در این پهنه سبز و زیبا، از روشن کردن آتش، ریختن زباله و هرگونه فعالیتی که به این محیط زیبا آسیب بزند، جدا خودداری نمایند و مجموعه معبد آناهیتا را در بهسازی این فضای تاریخی و سبز کمک دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75569

به "کاشت نهال های جوان در معبد آناهیتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت نهال های جوان در معبد آناهیتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید