طرز تهیه چیزکیک انبه: طعم تابستان در هر لقمه

به گزارش مجله سرگرمی، چیزکیک انبه، دسری خنک، خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم ترش و شیرین انبه و بافت نرم و لطیف پنیر، به یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستان تبدیل می‌شود. این چیزکیک به سادگی در منزل قابل تهیه بوده و نیازی به فر ندارد.

طرز تهیه چیزکیک انبه: طعم تابستان در هر لقمه

برای مطالعه بیشتر با cruisero.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه چیز کیک انبه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

برای درست کردن این چیز کیک اول از همه 6 قاشق مرباخوری پر پودر ژلاتین را روی 1/3 لیوان آب سرد بپاشید و مخلوط کنید و روی بخار آب بزارید تا شفاف بشه. بسته بیسگویت لازم داریم که داخل غذاساز پودرش میکنیم و100گرم کره آب شده و دو قاشق پر خامه بهش اضافه می کنیم. مخلوط آماده را داخل فالب کمربندی 23 سانت که کفش را با کاغذ روغنی کاور کرده ایم میریزیم و به کمک قاشق یا ته لیوان پهن و پرس می کنیم نیم ساعت داخل یخچال میزاریم بعد دو تا انبه داریم که پوست کنده خرد کنید با دو سه قاشق شکر لیوان آب انبه (آب انبه را از سوپر مارکت تهیه کنید) داخل مخلوط کن یا همون غذا ساز خوب پوره ش میکنیم و داخل ظرف ریخته و میزاریم کنار 500 گرم پنیر خامه ای را با 500 گرم خامه قنادی (میتونید با دو پاکت صورتی خامه صبحانه جایگزین کنید) و 1/3 پیمانه پودر قند داخل غذاساز یا به وسیله همزن خوب میکسش کنید 2/3 ژلاتین شفاف شده را به مایه پنیری و بقیه را به میکس انبه اضافه و مخلوط کنید قالب را از یخچال خارج کنید نصف مایه پنیری را روی کراست میریزیم.

نیم ساعت میزاریم داخل یخچال تا کم ببنده بقیه مایه پنیری را با 2/3 انبه پوره شده مخلوط و روی قسمت سفید بریزید دوباره نیم ساعت بره یخچال و لایه آخر بقیه پوره انبه را بریزید (میتونید هایلایت مربوط را ببینید تا بهتر متوجه بشید) به مدت هفت تا هشت ساعت داخل یخچال بزارید و از قالب جدا و سرو کنید نوش جان

نکات تکمیلی در مورد خواص مواد اولیه:

  • بیسکویت: بیسکویت پایه چیزکیک، منبع کربوهیدرات و فیبر است. فیبر موجود در بیسکویت به هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد حس سیری در فرد شود.
  • کره: کره، منبع چربی و طعم دهنده در این دسر است. چربی موجود در کره، کالری و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
  • پنیر خامه‌ای: پنیر خامه‌ای، منبع پروتئین، کلسیم و چربی است. پروتئین موجود در پنیر خامه‌ای، به ساخت و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند. کلسیم نیز برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.
  • خامه صبحانه: خامه صبحانه، منبع چربی و پروتئین است. چربی موجود در خامه، کالری و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. پروتئین نیز برای ساخت و ترمیم بافت‌های بدن ضروری است.
  • پودر قند: پودر قند، شیرین کننده این دسر است.
  • انبه: انبه، میوه‌ای گرمسیری سرشار از ویتامین C، A، E و فیبر است. ویتامین C موجود در انبه، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین A نیز برای سلامت چشم و پوست ضروری است. ویتامین E نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از سلول‌های بدن در برابر آسیب محافظت می‌کند.
  • ژلاتین: ژلاتین، پروتئینی است که از کلاژن حیوانی تهیه می‌شود. ژلاتین به سفت شدن چیزکیک کمک می‌کند.
  • آب: آب، ماده اصلی برای حل کردن ژلاتین و تهیه ژله انبه است.
  • وانیل: وانیل، طعم دهنده‌ای است که به خوشمزه‌تر شدن چیزکیک کمک می‌کند.

سخن پایانی:

چیزکیک انبه، دسری خوشمزه و مغذی است که به سادگی در منزل قابل تهیه بوده و می‌تواند زینت بخش سفره‌های شما در روزهای گرم تابستان باشد. با تهیه این دسر، می‌توانید از طعم و خواص بی‌نظیر انبه و سایر مواد اولیه این دستور، بهره‌مند شوید.

نکات:

  • برای تهیه این چیزکیک، می‌توانید از انواع مختلف بیسکویت مانند بیسکویت پتی‌بور، ساقه طلایی و یا دیجستیو استفاده کنید.
  • اگر طعم ترش انبه را دوست ندارید، می‌توانید مقدار شکر یا پودر قند را در مواد اولیه چیزکیک و ژله انبه، به دلخواه خودتان کم یا زیاد کنید.
  • برای تزئین چیزکیک انبه، می‌توانید از برش‌های تازه انبه، توت فرنگی، بلوبری و یا هر میوه دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

امیدوارم از این دستور تهیه چیزکیک انبه لذت ببرید!

انتشار: 26 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100890

به "طرز تهیه چیزکیک انبه: طعم تابستان در هر لقمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک انبه: طعم تابستان در هر لقمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید