چیزهایی که درباره جشن ترسناک هالووین نمی دانید!

به گزارش مجله سرگرمی، مجله مهر- شراره داودی:حتما شما هم عکس هایی از برنامه ها و مراسم هالووین را دیده اید. همان طور که ما در روزهای ابتدایی سال و آغاز بهار برای خودمان لباس جدید می خریم و خوش پوش می شویم، در آن طرف جهان و آخرین روز ماه اکتبر هم مردم لباس تازه می خرند و با این تفاوت که آن ها برای هرچه بیشتر ترسناک شدن کوشش می نمایند و سعی می نمایند زشت تر و عجیب تر به نظر برسند.

چیزهایی که درباره جشن ترسناک هالووین نمی دانید!

به هر حال بالا رفتن آدرنالین خون با این قیافه ها، ترس از حضور در یک خانه قدیمی و خالی از سکنه، نقاشی قیافه ترسناک روی کدو تنبل و البته خوردن آب نبات از سرگرمی های آن هاست. مثلا همین سال جاری در جشن های شب هالووین در آمریکا، سه نفر در شهر واشنگتن مورد اصابت گلوله قرار دریافتد و زخمی شدند و نفر چهارم نیز در حومه آن منطقه زخمی شده که هنوز جزئیاتی درباره وی منتشر نشده است.

جشن هالووین بیشتر در کشورهای آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا مرسوم است. این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا آوردند. البته نکته هایی درباره این جشن وجود دارد که محتمل است از آن ها بی خبر باشید، با ما همراه شوید تا از آن ها سر در بیاورید.

1. روزی روزگاری

باور کنید یا نه، اما هالووین در یک کارخانه قند به وجود آمد. تعطیلات در کشورها از حدود 6000 سل قبل به وجود آمد و کارشناسان باور دارند که 4000 سال قبل در ایرلند تعطیلات هالووین به دنیا آمد.

2.مرده یا زنده

جشن هالووین ریشه اصلی خودش را از جشنواره باستانی سوون گرفته است، در آن موقع و هنگام برداشت محصول مردم معتقد بودند که مرز میان جهانی زنده ها و مُرده ها از میان می روند و این مُرده ها هستند که به این جهان می آیند و می خواهند انتقام بگیرند. آن ها هم تنها راهکار برای ترساندن مُرده ها را لباس عجیب و غریب پوشیدن می دانستند.

3.جشن بزرگ

بعد از کریسمس، هالووین دومین جشن بزرگ در غرب محسوب می گردد و البته امریکایی آن را بیشتر از بقیه دوست دارند، به طوریکه سالانه بیش از 6 بیلیون دلار برای هالووین، شکلات ها، جشن ها و لباس های شان خرج می نمایند. یک موضوع عجیب دیگر این است که آن ها حتی برای حیوانات خانگی شان نیز لباس تهیه می نمایند.

4.این همه شکلات!

از میزان بیش از 6 بیلیونی که خرج هالووین می گردد، میزان دو بیلیون دلار آن تنها برای شکلات های مخصوص این شب صرف می گردد که در نهایت نزدیک به 600 پوند شکلات می شوند.

5.شکلات خوری!

در امریکا نزدیک به 4 پوند شکلات خورده می گردد.

6.میزان بالای مصرف قند

در شب هالووین هر کودک با ترفند دریافت شکلات از همسایه ها در حدود 700 کالری می خورد که این مقدار کالری برابر با میزان کالری است که با خوردن 66 موز بدست می آید.

7.هووووو

از هالووین می ترسید؟؟ این خودش یک بیماری است و به عنوان بیماری ترس از هالووین مورد آنالیز قرار می گیرد.

8.کدام جادوگر؟

بر اساس افسانه ها اگر در شب هالووین با لباس تان عقب عقب راه بروید، حتما یک جادوگر واقعی را ملاقات خواهید کرد.

9.کدوتنبل

کدو تنبل عضو جدا نشدنی مراسم هالووین است و تاکنون بزرگترین کدوتنبلی که پرورش داده شده، متعلق به یک باغ سوئیسی بوده است که وزنی دو هزار پوندی داشته است، چیزی در حدود یک ماشین فولکس!

10.نقاشی ترسناک

حضور شکلات و کدوتنبل بسیار مهم است و با اینکه طراحی بر روی کدوتنبل بسیار سرگرم نماینده است، اما در گذشته اعتقاد داشته اند که همین کدو تنبل ها می توانند ارواح شیطانی را از خانه و خانواده دور نگه دارند.

11.قوانین را دنبال کن

بر اساس قوانینی که وضع شده، اگر بچه ها کمتر از 12 سال تقلب نمایند و حتی از منطقه ای که خانواده برای جمع آوری شکلات برایشان معین نموده، بیرون بروند حتما جریمه نقدی می شوند.

12.از عنکبوت نترسید

اگر در هالووین عنکبوت دیدید، اصلا نگران نباشید، آن ها اعتقاد دارند که ارواح کسانی که آن ها را بیشتر نگاه می نماید دوست دارند و عنکبوت بیش از اندازه به هر چیزی خیره می گردد!

13.غلط املایی فراگیر

شما هم هالووین را (HALLOWEEN) می نویسید، در صورتیکه غلط املایی دارد و هالوویئین (HOLLOWEEN) صحیح آن است.

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50528

به "چیزهایی که درباره جشن ترسناک هالووین نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیزهایی که درباره جشن ترسناک هالووین نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید