چگونه مهم ترین مسائل رابط کاربری MIUI شیائومی را رفع کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، رابط کاربری MIUI یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های شیائومی محسوب می گردد. این رابط کاربری از نظر امکانات مختلف حرف زیادی برای گفتن دارد ولی از طرف دیگر بخشی از کاربران دل خوشی از آن ندارند. روزی روزگاری این رابط کاربری شباهت زیادی به iOS داشت و اگرچه مدت هاست که شباهت بین این دو بسیار کاهش یافته، اما همچنان نمی توانیم بعضی انتخاب های عجیب شیائومی در زمینه طراحی و قابلیت های آن را نادیده بگیریم. خوشبختانه بسیاری از مسائل و معایب MIUI قابل درست شدن هستند و در ادامه به راه حل تعدادی از مهم ترین مسائل این رابط کاربری می پردازیم.

چگونه مهم ترین مسائل رابط کاربری MIUI شیائومی را رفع کنیم؟

ترکیب نوتیفیکیشن ها و بخش تنظیمات سریع

در چند نسخه اخیر MIUI، بخش نوتیفیکشن ها و بخش تنظیمات سریع از هم جدا شده اند. به طور معین، اگر از سمت چپ بخش فوقانی به پایین اسکرول کنید، با نوتیفیکشن ها روبرو می شوید و اگر از سمت راست بخش فوقانی چنین کاری انجام دهید، منوی تنظیمات سریع به نمایش درمی آید.

این در حالی است که بسیاری از کاربران انتظار دارند در کنار بخش تنظیمات سریع، به نوتیفیکیشن ها هم دسترسی داشته باشند. خوشبختانه به راحتی می توانید این تنظیمات را به حالت سابق برگردانید. برای این کار باید به settings > notifications and control center > control center style سر بزنید و گزینه old version را انتخاب کنید.

اسکن موبایل هنگام نصب اپ های تازه

یکی از مسائل عجیب MIUI شیائومی مربوط به زمانی است که می خواهید یک اپ تازه نصب کنید. به عنوان مثال اگر یک اپ را از پلی استور دانلود نموده باشید، هنگام نصب آن با صفحه مربوط به اسکن سیستم روبرو می شوید. باید خاطرنشان کنیم در بعضی از گوشی های شیائومی در این محیط تبلیغ هم نمایش داده می گردد. با توجه به اینکه تمام گوشی های اندرویدی دارای سرویس های گوگل از قابلیت Google Play Protect بهره می برند، چنین معینه ای کاملا بی فایده است.

برای غیرفعال سازی این قابلیت باید به بخش security > settings > security scan سر بزنید و گزینه scan before installing را غیرفعال کنید.

دردسرهای بهینه سازی مصرف باتری

شیائومی مانند بسیاری از دیگر شرکت ها، به وسیله نرم افزاری کوشش می نماید عمر باتری گوشی های خود را افزایش دهد. با این حال همین معینه می تواند منجر به بسته شدن اپلیکیشن های موجود در پس زمینه و تاخیر در دریافت نوتیفیکیشن ها گردد. خوشبختانه در این زمینه هم با مراجعه به تنظیمات MIUI می توانید مشکل موردنظر را رفع کنید.

برای این کار باید به بخش settings > battery مراجعه کنید و سپس در بخش فوقانی بار دیگر بر روی گزینه battery که در کنار battery saver قرار گرفته است ضربه بزنید. در این بخش باید گزینه app battery saver را انتخاب کنید و سپس بر روی اپ موردنظر خود ضربه بزنید. در این صفحه با چندین گزینه روبرو می شوید ولی اگر می خواهید محدودیت ها برای اپ برداشته گردد، باید گزینه no restrictions را انتخاب کنید.

روی هم رفته توصیه می کنیم برای اپ هایی مانند پیغام رسان ها، موزیک پلیرها و در کل مواردی که باید همیشه در پس زمینه فعال باشند تا در زمینه نوتفیکیشن ها با مسئله ای روبرو نشوید، این محدودیت را بردارید.

جلوگیری از نمایش تبلیغات

شیائومی یکی از اولین شرکت های مهمی بود که با نمایش تبلیغات در گوشی های خود، پیروز شد این گوشی ها را با قیمت مناسبی راهی بازار کند. البته طی چند سال اخیر به علت اعتراض های گسترده نسبت به این اقدام، شیائومی نمایش تبلیغات را در بسیاری از گوشی های خود به طور قابل توجهی کاهش داده است.

برای غیرفعال سازی تبلیغات MIUI در گوشی های شیائومی باید به بخش settings > passwords and security > authorization and revocation سر بزنید و سپس گزینه مربوط به MSA را غیرفعال کنید. بعلاوه اگر می خواهید به منظور توقف نمایش تبلیغات در اپلیکیشن های پیش فرض گوشی های شیائومی باید به قسمت تنظیمات هرکدام از این اپ ها مراجعه کنید و گزینه مربوط به تبلیغات را غیرفعال کنید.

فعال سازی app drawer

بسیاری از گوشی های شیائومی به طور پیش فرض از قابلیت app drawer بهره نمی برند. البته هنگام راه اندازی این گوشی در خصوص این معینه از کاربر پرسیده می گردد ولی اگر به آن توجه نکنید، در حالت پیش فرض این قابلیت فعال نیست. برای فعال سازی آن هم کافیست در بخش settings > home screen > home screen گزینه with app drawer را فعال کنید. اما اگر گوشی شما دارای MIUI قدیمی است و چنین قابلیتی را ارائه نمی دهد، می توانید لانچر پوکو را از پلی استور دانلود کنید. باید خاطرنشان کنیم گوشی های پوکو از همان ابتدا با app drawer راهی بازار شدند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164340

به "چگونه مهم ترین مسائل رابط کاربری MIUI شیائومی را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مهم ترین مسائل رابط کاربری MIUI شیائومی را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید