چگونه در محل کار، بهترین باشم؟؟؟

به گزارش مجله سرگرمی، برای بیشتر ما بزرگترین چالش در محل کار این است که شناخته شویم یعنی کار خوبی که انجام داده ایم توسط همکاران و مدیرانمان دیده گردد!

چگونه در محل کار، بهترین باشم؟؟؟

برجسته بودن در محل کار مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به بالاتر رفتن شانس ترفیع رتبه، به دست آوردن کارها و پروژه های بهتر و احترام اشاره کنیم.

اگر دوست دارید بدانید برای اینکه خودتان را از بین همکارانتان متمایز کنید چه باید بکنید، این 10 روش یاریتان می نماید:

1 - بدون اینکه از شما خواسته گردد، کاری انجام دهید

دوست دارید خیلی زود در چشم مدیرتان بدرخشید؟ خودتان وارد عمل شوید. کارهای کوچکی مثل بارگذاری دوباره دستگاه کپی تا آماده کردن گزارشات طولانی و کامل برای رئیستان. مهم این است که خودتان برای انجام آن کار داوطلب شده باشید. در حالت ایده آل، مدیر یک شرکت باید مثل مربی یک تیم ورزشی باشد و زمینه را برای فعالیت بازیکنان خود آماده کند. اما در بیشتر موارد، مدیر فقط یک کارفرما است، هر کاری که خودش محول نکند، انجام نمی گردد زیرا بیشتر کارمندان فقط کاری را انجام می دهند که از آنها خواسته شده است. اگر می توانید هدف منطقی یک کار را ببینید، حتماً انجامش دهید: اگر کار X و کار Y را انجام داده اید، پیش رفته و کار Z را هم انجام دهید. با این روش این پیغام را به رئیستان می رسانید که لازم نیست او برایتان نقطه ها را به هم وصل کند و اینکه خودتان توجه دارید و عمل مناسب را انجام می دهید که همه اینها ویژگی هایی عالی است.

2 - در جلسات شرکت ساکت ننشینید

شاید جلسات شرکت به نظرتان یک اتلاف وقت واقعی باشد چون معمولاً کار زیادی در آنها انجام نمی گردد. بیشتر افراد معمولاً در جلسات کاری ساکت نشسته و به دیوار روبه رویشان خیره می شوند یا با موبایل هایشان بازی می نمایند و عده کمی هم در جلسه فعالیت می نمایند. با اینکه این شرایط برای کارمندان متوسط بد نیست، اما سعی ما این نیست که متوسط باشیم. پس حرف بزنید و در جلسه شرکت فعالیت داشته باشید. دقت کنید که شرایط تعادل را رعایت کنید. نه باید اینقدر ساکت باشید که حضورتان با تابلوی روی دیوار تفاوتی نداشته باشد و نه اینکه به نظر برسد عاشق صدای خودتان هستید چون بی وقفه حرف می زنید و نوبت را به کسی نمی دهید. اینکه نظراتتان را به گوش بقیه برسانید یکی از اسرار برجسته شدن در محل کار است. از مخالفت کردن با دیگران، حتی رئیستان، واهمه نداشته باشید-تا زمانیکه این مخالفت به طریقی محترمانه و سازنده ابراز گردد، دلیلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

3 - سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید سازمانی همه چیز تمام ایجاد کنید که برایتان اعتبار بیاورد.

یک پروژه تک نفره می تواند اعتبارتان را بالا ببرد اما اعتباری که برای قابل اعتماد و اطمینان بودن به دست بیاورید، سخت تر است. اینکه به فردی در اداره تبدیل شوید که همه وقتی سوال دارند پیشتان بیایند زمان می برد اما کارهایی هست که می توانید برای سریع تر کردن ایجاد این اعتبار انجام دهید. اینکه تقویمی را در اتاقتان نصب کنید اقدام خوبی است. یک کار دیگر می تواند این باشد که درخواست هایتان را یادداشت کنید. همواره کاغد و قلم همراه داشته باشید و یا آن را در بخش یادداشت تلفن همراهتان بنویسید. اما اگر در جلسه هستید و کسی از شما گزارش خواست، حتماً یادداشت برداری کنید. مطمئناً می دانید چقدر بد است که وقتی از کسی می خواهید که وقتی در جلسه شرکت کرد گزارش آن را به شما بدهد و بعد از آن چیز زیادی به خاطرش نمانده باشد. پس شما برعکس آن باشید!

4 - آراسته و مرتب باشید

به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید نه کاری که الان دارید. مطمئناً این توصیه را بارها خوانده اید اما باز هم تکرار می کنیم. آراستگی و طرز لباس پوشیدن بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل می دهد. سعی کنید هر روز چند دقیقه ای را به آراستن خودتان اختصاص دهید. اگر موهایتان تمیز و مرتب به نظر برسد، دهانتان خوشبو باشد و هر روز اصلاح کنید نیمی از راه را رفته اید. 5

5- از اعداد دیگران آگاه باشید

با اینکه باخبر بودن از منطقه کاری خودتان الزامی است اما اینکه بدانید بقیه چطور کار می نمایند هم می تواند برایتان مفید باشد. اگر هر ماه یک کپی از شرایط مالی شرکت به شما می دهند، آن را جزء به جزء آنالیز کنید. با مطالعه دقیق آن می توانید درک خوبی از فرایند پیشرفت کلی شرکت و همچنین بخش های مختلف به دست آورید. برای آنالیز و مطالعه ایمیل ها و نامه ها و پیغام هایی که درمورد سایر بخش ها دریافت می کنید چند دقیقه در روز وقت بگذارید. به خاطر داشته باشید، هدف نهایی همه بخش ها بالا بردن سود مالی نیست، اما همه بخش ها اهدافی برای خود دارند که با عدد قابل شمارش هستند. باید بتوانید به بخش های مختلف درصورت ارتقاء کاری و پیشرفت تبریک بگویید.

6 - عدد خودتان را بدانید

اگر می خواهید دقیق به نظر برسید، باید دقیق باشید. راه دقیق بودن در کار این است که اعداد را بدانید. اگر از مسایل مالی، کار و سایر اعداد و ارقام داخل و خارج شرکت باخبر باشید، نسبت به آنهایی که آگاه نیستند، ارجحیت دارید. این مسئله علاوه بر اینکه اطلاعات خوبی برای جلسات در اختیارتان قرار می دهد، باعث می گردد از فرایند پیشرفت شرکت باخبر باشید. بعنوان مثال، دانستن شرایط مالی بخش خودتان، به شما یاری می نماید بفهمید چه زمانی بهتر است برای درخواست یاری هزینه برای پروژه ها به رئیستان نزدیک شوید.

7 - یک کتابخانه داشته باشید

داشتن کتاب در محل کار نشانه هوش است. داشتن چند کتاب خوب، مخصوصاً در زمینه بیزنس، این تصور را در ذهن دیگران ایجاد می نماید که سعی در ارتقاء کاری خود دارید. اگر می خواهید ترفیع پیدا کنید، این دقیقاً همان پیغامی است که باید در ذهن رئیستان ایجاد کنید. برای آغاز مکالمه هم خوب است چون ممکن است دیگران برای چیز دیگری سراغتان بیایند و و در این مورد هم سوال نمایند و از آنجاکه مطمئناً دوست ندارید کل روزتان را به حرف زدن های بی فایده بگذرانید، کتاب می تواند راه خوبی برای ایجاد رابطه با دیگران باشد. اگر در اتاق کارتان جا دارید، یک قفسه نصب نموده و آن را تبدیل به یک کتابخانه کوچک کنید. اگر هم جا ندارید، گذاشتن چند کتاب روی میز کارتان می تواند آغاز خوبی باشد.

8 - در خصوص اعضای خانواده همکارانتان اطلاعات پیدا کنید

بگذارید یک آزمایش کوچک انجام دهیم: چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد، همکارانتان یا عزیزانتان؟ درمورد کسانی که با آنها کار می کنید هم همینطور است، چه بچه باشند، چه همسر و یا حتی والدینشان، همکارانتان هم در خانه عزیزانی دارند که اهمیت فوق العاده ای برایشان دارند. سعی کنید کمی درمورد کسانی که برای همکارانتان عزیز هستند اطلاعات پیدا کنید. دانستن نام ها و سن تقریبی اعضای خانواده شان آغاز خوبی است. البته این کار باید هوشمندانه انجام گردد. این کار شما نباید فضولی در زندگی خصوصی دیگران به نظر برسد. دانستن این اطلاعات درمورد خانواده رئیستان هم خوب است اما فقط به این شرط که خودش برای ارائه این اطلاعات داوطلب گردد، پرسیدن سوالات خصوصی از رئیستان ممکن است نتیجه عکس برایتان به دنبال داشته باشد.

9 - سازنده باشید نه مخرب

همه ما با افرادی کار نموده ایم که تنها مشارکتی که در جلسات و پروژه ها دارند این است که با انتقادهایشان ذهن و کار بقیه را خراب نمایند. منظورمان این نیست که عنوان کردن مسائل ایرادی دارد، اما باید بتوانید برای انتقاداتتان راهکار هم پیشنهاد بدهید. پیدا کردن مسائل کار چندان سختی نیست اما افراد کمی هستند که کوشش بیشتری به کار گرفته و پیشنهاد دهند که برای آن مشکل چه اقداماتی باید انجام گردد. فقط پیدا کردن ایرادات کار ساده است و هیچ اعتبار و ارزشی هم برایتان درست نمی نماید. پس به جای اینکه فقط بعنوان منتقد و منفی گرا در چشم دیگران ظاهر شوید، حدبیشتر کوششتان را به کار گیرید که مشارکتتان سازنده باشد نه مخرب. اگر ایراد و اشکالی را در کار مشاهده کردید، کاری در خصوص آن بکنید و دقت کنید که مشارکت کلی تان در آن رابطه مثبت باشد.

10 - گروه خدمات و پشتیبان را بشناسید

با خدمه شرکت مهربان باشید. آنها افرادی زحمتکش هستند و باید از زحماتشان قدردانی کنید. یادتان باشد خیلی از آنها ده ها سال است که در آن کار هستند. مهربان بودن هیچوقت به کسی صدمه نمی زند اما خیلی ها به دلیل پست تر بودن طبقه شغلی این افراد، گاهی با آنها بدرفتاری می نمایند. هیچ وقت با کسی طوری برخورد نکنید که پایین تر از شما واقع شده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: هفت گنج
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85754

به "چگونه در محل کار، بهترین باشم؟؟؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در محل کار، بهترین باشم؟؟؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید