چه نیازی به بیمه مسافرتی بوده و چگونه آن را انتخاب کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین بیمه مسافرتی

در خصوص تصمیم گیری برای بهترین بیمه مسافرتی چه باید کنیم؟ زمانی که فردی برای تعطیلات خود یک سفر را برنامه ریزی نموده و آن را رزرو می کند، چه این سفر در کشورهای همسایه باشد و چه در کشورهای دیگر یک بیمه مسافرتی را خریداری می کند. بسیاری از افراد خرید بیمه مسافرتی را یکی از هزینه های ضروری دانسته و احساس می نمایند که بدون آن نیز می توانند سفر خود را انجام دهند. اما نادیده دریافت خرید بهترین بیمه مسافرتی ممکن است منجر به ایجاد ناراحتی های زیاد و هزینه های مختلف در سفر شود. اگر شما هم جزء این افراد هستید بهتر است این مطلب را مطالعه نموده تا دلایلی که می بایست بیمه مسافرتی خود را تهیه نموده و همچنین پوشش بیمه ای خود را معین نمایید. پس با خبرنگاران همراه شوید.

چه نیازی به بیمه مسافرتی بوده و چگونه آن را انتخاب کنیم؟

مسائل سفر

بیمه مسافرتی اغلب در زمانی که بخشی از سفر شما دچار تاخیر شده و یا لغو شده است می تواند شما را پوشش داده تا بتوانید مابقی سفر خود را ادامه دهید. اگر شما در این شرایط احتیاج دارید تا یک شب در هتل اقامت داشته باشید و یا احتیاج به یک خودرو داشته تا بتوانید از فرودگاه به مقصد دیگری بروید اغلب این پوشش ها را بیمه به شما ارائه می نماید. همچنین ممکن است بر اساس نوع بیمه ای که انتخاب می کنید وسیله نقلیه خصوصی یا تاکسی را در اختیار شما قرار دهد. بعضی از شرکت های ارائه دهند بیمه مسافرتی بچه هایی که همراه شما سفر می کنند را هم با دریافت هزینه ای جداگانه تحت پوشش بیمه قرار می دهد. البته هر شرکت بیمه در این مورد قوانین و سیاست های خاصی دارد. بعضی بیمه ها تا بچه ها زیر 21 سال را هم حتی پوشش می دهند و بعضی دیگر تا سنین پایین تری را قابل قبول می دانند.

لغو تعطیلات

زمانی که شما برای تعطیلات سالانه خود در خارج از کشور برنامه ریزی کرده اید بدترین چیز این است که شما تعطیلات خود را از دست بدهید زیرا پول شما هم از بین خواهد رفت. مسائلی مانند بیماری، مرگ و میر در خانواده و موارد اضطراری شخصی ممکن است باعث شوند تا شما مجبور شوید سفر خود را لغو نمایید. از سوی دیگر شرایط اضطراری آب و هوا، بلایای طبیعی و یا فعالیت های تروریستی ممکن است باعث گردد تا شرکت مسافرتی سفر شما را لغو نماید. بنابراین در صورتی که بهترین بیمه مسافرتی با سطح خوبی از پوشش را انتخاب کرده باشید، مطمئن هستید که هزینه صرف شده برای تعطیلات خود را از دست نخواهید داد.

لغو تعطیلات ممکن است تمام هزینه شما را هدر بدهد

لغو بلیط هواپیما، اجاره خانه، هزینه کشتی کروز، رزرو اتاق در هتل و پکیج های تور می تواند بسیار هزینه بردار باشد و هزینه های زیادی را بر فرد در پی داشته باشد. با انتخاب بهترین بیمه مسافرتی می توانید احتمال از دست دادن هزینه سفر را در موقع بروز حوادث مترقبه کاهش بدهید. بیمه لغو سفر هزینه های پیش پرداخت شده و غیرقابل استرداد را تا حد زیادی پوشش می دهد. برای این که به طور دقیق در خصوص موارد تحت پوشش بدانید و بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنید حتما قوانین و دستورالعمل های بیمه مورد نظرتان را مطالعه کنید.

پوشش پزشکی

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی در طرح سلامت خود پوشش پزشکی را برای بیماری های جزیی و صدمات در طول تعطیلات ارائه می کنند، در صورتی که شما احتیاج به درمان تخصصی داشته باشید می بایست به کشور خود باز گشته و پوششی نخواهید داشت. علاوه بر این اگر شما احتیاج به حمل و نقل هوایی داشته باشید هزینه آن بسیار سنگین خواهد بود بنابراین لازم است که شما بیمه ای مناسب را برای خود انتخاب نمایید. مطمئنا شما دوست ندارید که تعطیلات شما با مشکل پزشکی عظیم روبرو شده و یا یک حادثه جدی و بیماری در طول آن داشته باشید. پوشش هزینه های پزشکی در خارج از کشور می تواند هزینه های حوادث، مراقبت های اورژانسی و دندانپزشکی را پوشش دهد.

به امکانات، پوشش ها و مقررات لغو بیمه دقت نمایید

بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا حداقل هزینه ای که در بهترین بیمه مسافرتی می توانید داشته باشید 2 میلیون دلار است. قبل از اینکه بیمه مسافرتی خود را تهیه نمایید با بیمه گر خود کنترل کرده تا قبلا تحت پوشش برنامه بهداشتی دیگری قرار نداشته باشید. با این حال در نظر داشته باشید حتی اگر شرکت های بیمه ای هزینه های بیمارستانی معمول و معقول در خارج از کشور را پرداخت می کنند برای اینکه شما را در به کشور خود بازگردانند هزینه چندانی را ارائه نمی کنند. همچنین مقررات باطل شدن حق استفاده از این امکانات را نیز حتما مطالعه نمایید.

شرایط اضطراری

در صورت تخلیه اضطراری کشورهایی که برای سفر به آنجا رفته اید به دلایل مختلفی مانند جنگ، بیماری و نا آرامی های سیاسی شما می بایست احتیاجمند بهترین بیمه مسافرتی بوده تا زمانی که در امنیت کامل قرار می گیرد مجبور نباشید هزینه بسیاری را پرداخت کنید. پوشش بیمه ای در خصوص خدمات اورژانسی هزینه های ناشی از شرایط درمانی و اورژانسی را تا حد زیادی در بر می گیرد. این موارد معمولا تحت پوشش بیمه های درمانی عادی قرار نمی گیرد و بنابراین باید به دنبال بهترین بیمه مسافرتی باشید. خدمات و شرایط اورژانسی می تواند به راحتی بیش از 50000 دلار برای شما هزینه در پی داشته باشد. هزینه آمبولانس تا بیمارستان، انتقال هوایی به بیمارستان شهری عظیم تر، برگشت به خانه و … هزینه های گزافی را برای فرد در پی خواهد داشت.

وسایل و لوازم گم شده یا سرقت شده

بهترین بیمه مسافرتی وسایل شما را که توسط خطوط هوایی گم شده یا آسیب دیده باشند را پوشش می دهند. آن ها اغلب پرداخت اضطراری در این مواقع به شما انجام می دهند تا در صورتی که شما به دلیل از دست دادن وسایلتان آسیب دیده اید در مقصد خود به دردسر نیوفتید. اگر کیف دستی یا کوله پشتی شما در زمانی که در تعطیلات هستید سرقت شوند، این موضوع ممکن است مابقی سفر شما را به خاطر نداشتن پول و مدارک و گذرنامه خراب نماید. بهترین بیمه مسافرتی می تواند پول مفقود شده شما را در اسرع وقت بازگردانده و همچنین در برقراری ارتباط شما با کنسولگری یاری کرده تا بتوانید به خانه بازگردید.

بیمه چمدان در صورت گم شدن، مفقود شدن یا آسیب و صدمه دیدن چمدان، وسایل و متعلقات شما هزینه ای را به شما بازپرداخت می نماید. البته نحوه بازپرداخت این مورد هم تا حد زیادی به سیاست ها و قوانین شرکت بیمه مرتبط است، اما معمولا بازپرداخت های قابل قبولی در خصوص اقلام و وسایل الکترونیکی، جواهرآلات و تجهیزات دوربین و فیلمبرداری و … ارائه می نماید. توجه داشته باشید که در صورتی که ارزش وسیله شما از مبلغی بالاتر باشد بعضی شرکت های بیمه در خصوص بازپرداخت بیمه ای از شما درخواست رسید یا سند مالکیت و اثبات قیمت آن را خواهند داشت. ضمناً برای خرید بیمه مسافرتی می توانید به وسیله وب سایت شرکت هواپیمایی و گردشگری خبرنگاران اقدام بفرمایید.

منبع: www.touropia.com

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86374

به "چه نیازی به بیمه مسافرتی بوده و چگونه آن را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه نیازی به بیمه مسافرتی بوده و چگونه آن را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید