چرا سفر به وارنا تا این حد محبوب ایرانی ها شده است؟

به گزارش مجله سرگرمی، دلایل سفر و دیدنی های وارنا برای مسافران ایرانی

سومین شهر مهم و پرجمعیت بلغارستان شهر وارناست. شهری که بسیاری از ایرانی ها، آن را برای سفر انتخاب می کنند و یا آن را در لیست سفرهای آینده شان دارند. در میان کشورهای شرق اروپا، بلغارستان فاصله نزدیکی به ایران و البته مردمی بسیار مهربان با توریستان و توریست ها دارد. دیدنی های وارنا می تواند هر ایرانی را به خود جلب نماید. اگر برای سفر به وارنا در بلغارستان برنامه ریزی می کنید، می توانید تمام جاذبه های اروپا و هر آنچه که در دیگر کشورها انتظارش را دارید، با هزینه های پایین و ارزان در این شهر هم تجربه کنید. قیمت های ارزان از دلایل سفر به وارنا است که می توانید در مطالب معرفی وارنا در مجله توریستی خبرنگاران دنبال کنید. سواحل شنی طلایی و آرام یا غذاهای محلی تهیه شده با مواد غذایی محلی که بسیار طرفدار دارند مانند پنیرهای محلی، جاذبه های رومی و تاریخی و بسیاری دیگر از دلایل سفر به وارنا برای ایرانی ها خواهد بود.

چرا سفر به وارنا تا این حد محبوب ایرانی ها شده است؟

جاذبه های دیدنی وارنا

قطعا یکی از دلایل مهمی که ایرانی ها در سفر به وارنا به دنبال آن هستند، جاذبه های جذاب و دیدنی های وارنا است. این شهر به دلیل موقعیت خوب و مناسبی که در بلغارستان و شرق این کشور دارد و آب و هوای قاره ای می تواند طیف وسیعی از گردشگران را به سمت خود بکشاند. از علاقه مندان به تاریخ و بناهای تاریخی و رومی گرفته تا جوانانی که عاشق تفریحات ساحلی مانند غواصی، قایق رانی و پاراگلایدرینگ در ساحل هستند. ورزشکارانی که در فصل های سرد سال به دنبال کوه های برفی برای تفریحات زمستانی مانند اسکی می گردند تا ورزشکارانی که علاقه مند به رفتینگ و پیاده روی در طبیعت زیبا و گرم ماه های تابستان هستند جذب این شهر می شوند.

امروزه بسیاری از افراد یکی از دلایل سفر خود را تجربه و امتحان کردن طعم غذاهای دیگر کشورها می دانند. در تمام این موارد، ایرانی ها در سفر به وارنا آنچه که به دنبالش هستند را می یابند. حتی هزینه های پایین سفر هم به این گزینه ها اضافه کنید.

از جاذبه های تاریخی و فرهنگی: کلیسای جامع وارنا

تماشای معماری زیبای کلیساهای ارتدوکس بلغاری یکی از شگفت انگیزترین بخش های سفر به وارنای ایرانی هاست. از کلیسای جامع وارنا به عنوان یکی از نمادهای شهر و دیدنی های وارنا یاد می شود و با گنبدهای طلایی و بنایی سنگی با معماری شبیع به معماری باروک شما را جذب خود می کند. به طوری که بعد از چند دقیقه خود را مشغول تماشای نقاشی های نماهای درونی یا سنگ کاری های نماهای بیرونی خواهید دید.

از جاذبه های ساحلی: رفتن به سواحل گلدن سندز

نمی شود تابستان باشد و به ساحل آفتابی و شنی نرفت. به خاطر همین جاذبه است که بیشتر هتل های وارنا را نزدیک به این ساحل می یابید. جدای از تفریحات ساحلی که در همه جا پیدا می شوند، ماسه های کوارتز طلایی کمیاب، درختان کهنسال، باغ های زیبا و بازارهای روباز و متنوع ساحل گلدن بیچ را نباید از دست داد. سواحل این کشور از دیدنی های وارنا محسوب می شوند.

در میان جاذبه های طبیعی عجیب: جنگل سنگی وارنا

بگذارید ابتدا این موضوع را بیان کینم که منظور از جنگل سنگی وارنا، وجود ستون های تراشیده به انسان نیست. اینجا شما با یکی از جاذبه های طبیعی جهان روبرو هستید. منطقه ای که باستان شناسان قدمت آن را حدود 50 میلیون سال پیش تخمین زده اند. گفته می شود که این ستون های آهکی که همانند درخت های سنگی بر روی زمین در جاده قدیم وارنا-صوفیه قرار گرفته اند، نتیجه پایین آمدن آب دریا در گذشته و ساییده شدن سنگ هاست. این جاذبه طبیعی در سال 1937 میلادی به عنوان میراث فرهنگی بلغارستان به ثبت رسیده است که در سفر به وارنای ایرانی ها می تواند زمانی را به خود اختصاص دهد.

از جاذبه های درون شهر: پارک دریایی وارنا

از بهترین مکان ها برای قدم زدن، تماشای زندگی روزمره مردم بلغارستان و حتی هم صحبت شدن با آن ها در یکی از دیدنی های وارنا به نام پارک دریایی است. در این پارک عمومی که در امتداد دریای سیاه ساخته شده است، حتی جاذبه های دیگری مانند موزه دلفین ها، رستوران ها و تعدادی پلاژ برای شنا هم پیدا می کنید که می تواند یک روز از سفر شما را پر نماید. اگر به این پارک رفتید حتما از ساعت گل درون پارک دیدن کنید. ظاهر و گلکاری این ساعت آفتابی در هر فصل از سال تغییر کرده و دوباره گلکاری می شود.

قیمت های پایین پرواز و هتل ها در وارنا

از دیگر دلایل سفر به وارنای ایرانی ها پایین بودن قیمت های بلیط هواپیما و رزرو هتل در این کشور است. شما با پرداخت هزینه های سفر کمتر می توانید به دیدن یکی از کشورهای اروپایی با جاذبه های فراوان بروید.

امتحان کردن غذاهای سنتی محلی

بیشتر گردشگران جهان کشور بلغارستان و فرهنگ مردم آن را به خاطر غذاها و محصولات غذایی که دارند، می شناسند. ایرانی ها هم که مردمی خوش خوراک و با ذائقه ای عالی هستند، در این کشور می توانند تمام غذاهای بلغارستان را امتحان کنند. خوشبختانه شباهت بسیاری میان غذاهای بلغاری و ایرانی وجود دارد. در عین حال که غذاهای سنتی بلغارستان می تواند طعم جدید و ظاهری جدید اما مشابه با غذاهای ایرانی را برایتان داشته باشد. بسیاری از ایرانی ها در سفر به وارنا می توانند بهترین وعده های غذایی سفر خود را آن هم با بهترین قیمت ها سفارش دهند.

شاید بخش قیمت های مناسب غذاها را بتوان از دیگر دلایل سفر ایرانی ها به این کشور دانست. غذاهای خیابانی نه تنها قیمت های پایینی دارند، بلکه سالم هستند. همچنین غذاهای فست فودی را در همه جای وارنا به راحتی پیدا می کنید. به طور مثال برای یک وعده غذایی ساده تنها باید هزینه ای معادل 11 لف بپردازید. یا قیمت غذاهای رستوران های مک دونالد در حدود 8 لف است. آب معدنی 1 لف و فنجان قهوه هم، 2.52 لف قیمت دارد.

غذاهای بلغاری ترکیبی از غذاهای بالکان، مدیترانه ای و تاثیر گرفته از غذاهای آسیایی و از دیدنی های وارنا هستند که هر بار در هنگام سفارش غذا می تواند شما را شگفت زده کند. ترکیب غذاهای یونانی با ترکی و استفاده از سبزیجات و محصولات تازه گوشتی، به همراه انواع پنیرها، بهترین خاطرات سفر شما را می سازد. از غذاهایی که پیشنهاد می دهیم در سفرتان به این کشور امتحان کنید، موساکا (سیب زمینی پخته با متخلفاتش)، انواع سوپ ها (که بسیار شبیه به سوپ های سرد ایرانی هاست) یا انواع سالادها (که بهترین پنیرهای بلغاری در آن ها استفاده می شود) مانند سالاد شوپسکا است.

برای هیجان و آردنالین، به پارک های تفریحی بروید

در نزدیکی ساحل گلدن سندز و اقامتگاه ها و هتل هایی که در این ناحیه قرار گرفته اند، یکی دیگر از جاذبه های وارنا را پیدا می کنید. هر چند که گلدن سندز در تابستان ها بسیار شلوغ بوده و مهمانی های ساحلی بسیاری در آن برپا می شود اما اگر از این شلوغی و تفریحات دوری می کنید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ پارک های آبی بروید. بسیاری از ایرانی ها در سفر به وارنا از اینکه به آکواپولیس (Aquapolis) پارک آبی نزدیک به این ساحل معروف بروند، راضی هستند. پارک آبی آکواپولیس یکی از دیدنی های وارنا بوده که از شما با سرسره های آبی پیچ در پیچ و انواع بازی ها و قایق رانی ها استقبال می کند. بودن در محیط آبی امنی مانند پارک آبی به جای سواحلی که شنا کردن در آب های دریای سیاه آن در مواقع طوفانی امکان پذیر نیست، گزینه تفریحی مناسب و عالیست. اگر به این پارک آبی رفتید حتما سرسره دیوانه کامیکاز آن را امتحان کنید.

  • آدرس پارک آبی آکواپولیس: بلغارستان، وارنا، گلدن سندز، آکواپولیس (Aquapolis, Golden Sands, Bulgaria)

منبع: theculturetrip.com

balio.ir: بالیو | مجله اخبار صنعت گردشگری

baliro.ir: تور بالی ارزان قیمت | تور اندونزی ، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان بالی اندونزی

baham1.ir: مجله باهام | مجله تفریحی و سرگرمی دورهمی، با هم شاد باشیم

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85933

به "چرا سفر به وارنا تا این حد محبوب ایرانی ها شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سفر به وارنا تا این حد محبوب ایرانی ها شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید