پل میان گذر دریاچه پونچاترین، آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، اگر به فهرست طولانی ترین پل های دنیا نگاه کنید، صندلی های بالاتر این فهرست را در اختیار کشورهای آسیایی، به خصوص چین، می بینید، اما یکی از این پل ها در آمریکا واقع شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با طولانی ترین پل دنیا در آمریکا آشنا شوید.

پل میان گذر دریاچه پونچاترین، آمریکا

کشور چین حدود 60درصد سیمان جهان را فراوری و مصرف می نماید. برای درک بهتر این مطلب، بهتر است آمارها را مقایسه کنیم. بین سال های 2011 و 2013 میزان مصرف سیمان در چین 50درصد بیشتر از ایالات متحده آمریکا در تمام قرن بیستم است.

در چند سال اخیر، کشور چین مرزهای ساخت و ساز پل ها را با ساخت پل های رکوردشکن، جابه جا نموده و رقیبان خارجی را پشت سر گذاشته است. به عنوان مثال، طولانی ترین پل جهان در استان جیانگسوی (Jiangsu) چین واقع شده است و 164 کیلومتر طول دارد.

در میان ده صندلی اول فهرست طولانی ترین پل های جهان، تنها دو مورد خارج از آسیا قرار دارند. این دو پل متعلق به آمریکا هستند، کشوری که به خاطر مهندسی و امکانات فنی اش در تمام جهان شناخته شده است.

یکی از این پل ها، پل میان گذر دریاچه پونچاترین (pontchartrain) است که از میان دریاچه عبور نموده و در جنوب شرقی لوئیزیانا قرار گرفته است.

میان گذر دریاچه پونچاترین از دو پل موازی تشکیل شده که هر کدام بیش از 38 کیلومتر طول دارند. یکی از آنها در سال 1956 تکمیل شده و دیگری که کمی عریض تر است، در سال 1969 به سرانجام رسیده است. از آن سال، این پل لقب طولانی ترین پل روی آب جهان را یدک می کشد. در سال 2011 پل جدیدی روی خلیج جیاوژو (Jiaozhou) در چین ساخته شد و این عنوان را تصاحب کرد.

ساخت پل میان گذر دریاچه پونچاترین، نه فقط به خاطر طولانی بودنش، بلکه به دلیل استفاده از تکنیک های خلاقانه در ساخت آن دستاورد بزرگی در مهندسی راه و ساختمان به شمار می رفت.

تا پیش از ساخت این پل، استاندارد ساخت پل استفاده از ستون های بتنی توخالی یا دایره ای با قطر 24 اینچ یا کمتر بود. این میان گذر اولین پلی است که با شمع های پیش ساخته بتنی ستونی با قطر 54 اینچ ساخته شده است. ستون هایی که بزرگ تر و مستحکم تر از حالت عادی بودند. چنین استحکامی باعث استفاده از تعداد کمتری از آنها و در نتیجه کاهش هزینه های ساخت پل شد.

شیوه ساخت پل نیز در زمان خود منحصر به فرد بود. در ساخت این پل میان گذر برای اولین بار از تکنیک های خط مونتاژ و فراوری انبوه در ساخت و مونتاژ پل استفاده شده است. اجزاء تشکیل دهنده پل در یک کارخانه مدرن فراوری بتن در ساحل این دریاچه در شهر مندویل (Mandeville) ساخته و سپس با یاری شناورهایی به محل ساخت پل منتقل شدند. تا پیش از این، اجزای ساخت پل ها در محل ساخت، قالب ریزی می شدند.

با به چالش کشیده شدن رکورد این پل از طرف یک پل در کشوری دیگر، سازندگان آن درصدد آنالیز ادعای سازندگان پل جدید در چین برآمدند و به نتیجه مهمی رسیدند.

پل 3.2 میلیارد دلاری خلیج جیاوژو در شهر چینگ دائو (Qingdao) حدود 41.5 کیلومتر طول دارد که سه کیلومتر بیشتر از پل میان گذر است، اما سازندگان میان گذر معتقدند مقداری از این طول به خاطر حالت قوسی پل چینی است و مسافت این پل روی آب تنها 25 کیلومتر است.

رکوردهای جهانی گینس که صندلی دوم را به پل میان گذر داده بود به این نتیجه رسید که در این شرایط بهترین کار ایجاد دسته بندی جدیدی برای پل ها است. اکنون پل دریاچه پونچاترین طولانی ترین پل پیوسته جهان و پل خلیج جیاوژو طولانی ترین پل منحنی جهان است.

سازندگان پل میان گذر پس از بازگشت به صندلی سابق خود کمی خیالشان راحت شد، اما باز هم ناراضی بودند. کارلتون دوفرچ (Carlton Dufrechou)، مدیر این پروژه، گفت که این پل باز هم می تواند مسافت مجموع پل جیاوژو را به چالش بکشد.

دوفرچ برای گینس این گونه شرح می دهد:

پل جیاوژو خمیده است و سه راه ورود و خروج دارد. مجموع این سه شاخه پل در محاسبه مجموع طول آن در نظر گرفته شده و به 26.4 مایل رسیده است. پل میان گذر از دو پل 24 مایلی تشکیل شده و در نهایت 48 مایل است. بلندترین فاصله مستقیم از یک نقطه به نقطه دیگر در پل جیاوژو 16 مایل است، در صورتی که در خصوص پل میان گذر این مقدار به 24 مایل می رسد.

مقاله مرتبط:

  • بلندترین و مرتفع ترین پل شیشه ای جهان در چین

با این وجود، عنوان طولانی ترین پل جهان تنها تا چند سال آینده به پل میان گذر تعلق خواهد داشت. پل جیاوژو نیز پس از افتتاح پل هنگ کنک- جوهای- ماکائو (Hong Kong-Zhuhai-Macau)، احتمالا در سال 2017 یا نهایتا تا سال 2020، عنوان خود را از دست خواهد داد. پل جدید که هنگ کنگ، ماکائو و جوهای را به هم متصل می نماید در مجموع 50 کیلومتر طول خواهد داشت. البته عنوان طولانی ترین پل جهان در اختیار کشور چین باقی خواهد ماند.

منبع:

hoseinjaguar.ir: مجله جگوار | تور لیدر جاذبه های طبیعی ایران و جهان، اکوتوریسم

imgshot.ir: شاتر عکاسی | مجله آموزش حرفه ای عکاسی

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: کجارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55056

به "پل میان گذر دریاچه پونچاترین، آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل میان گذر دریاچه پونچاترین، آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید