پراکندگی نامتوازن سالن های سینما در شرق پایتخت

به گزارش مجله سرگرمی، علی الله سلیمی-دبیر تحریریه:شهر تهران سینما کم ندارد اما همه محله های این شهر به یک میزان از سالن های سینما بهره مند نیستند.

پراکندگی نامتوازن سالن های سینما در شرق پایتخت

وقتی از سینما در شهر تهران حرف می زنیم و ذهنیت ما معطوف به گذشته پایتخت است، بی گمان ذهن ها می رود سمت محله های مرکزی شهر که البته در سال های اخیر این شرایط تا حدودی تغییر کرده و پراکندگی بیشتری در ساخت و بهره برداری از سالن های سینما در گوشه و کنار شهر دیده می شود. با این حال، مناطق مرکزی شهر هنوز هم بیشترین تعداد سالن های سینما در پایتخت را در اختیار دارند و به قول معروف، نبض سینما هنوز در مرکز شهر می زند. البته در سال های اخیر تغییرات محسوس در این زمینه را هم نمی توان نادیده گرفت. به ویژه با ورود نهادهای فرهنگی و اجتماعی و در مواردی هم بخش خصوصی به موضوع ساخت و بهره برداری از سالن های سینما که توانسته تا حدودی توازن در مناطق مختلف را برقرار کند.

در حال حاضر، بیشتر فرهنگسراها که پراکندگی آنها در سطح شهر تا حدودی رعایت شده، صاحب سالن سینما هستند و پردیس های تجاری هم بخشی از مجموعه خود را به سالن های سینما اختصاص داده اند. این شرایط، موقیعت پیشین را تا حدودی بر هم زده و بسیاری از مناطق به ویژه در بخش های حاشیه ای شهر را صاحب سالن های سینما کرده است. نگاهی به این موضوع در مناطق شرق پایتخت که در گذشته سهم چندانی از سالن های سینما نداشتند نشان می دهد اکنون شرایط به مراتب بهتر شده و بیشتر مناطق این پهنه صاحب سینماهای نسبتاً مجهز شده اند. البته همه مناطق شرق تهران به یک میزان از سالن های سینما بهره مند نیستند و پراکندگی سالن های سینما در این بخش از شهر رعایت نشده است.

به عنوان مثال، در منطقه 13 که از نظر مساحت جغرافیایی کمترین مساحت نسبت به سایر مناطق پنج گانه شرق تهران را دارد، بیشترین تعداد سالن های سینما، به تعداد 7 سالن را در خود جای داده است. در مقابل، منطقه 15 که جزو مناطق وسیع از نظر جغرافیایی در شرق تهران است، کمترین تعداد سالن های سینما، تنها 2 سالن را در خود جای داده است. در دیگر مناطق شرق پایتخت هم این نوسان تعداد سالن های سینما دیده می شود. به نظر می رسد برای بهره مندی یکسان همه شهروندان در هر 5 منطقه شرق پایتخت باز هم می توان شرایط را تغییر داد و در مناطقی که سالن های کمتری دارند، تعداد سالن ها را توسعه داد تا توازن بیشتری در سرانه های فرهنگی و تفریحی ساکنان مناطق شرق پایتخت برقرار شود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45256

به "پراکندگی نامتوازن سالن های سینما در شرق پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراکندگی نامتوازن سالن های سینما در شرق پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید