پراندن مشتری های سنگ در اصفهان!
به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متأسفانه در کشور و اصفهان به دلیل نبود فرهنگ همکاری، در فرار مشتریان مهارت داریم که این موضوع به اقتصاد سنگ آسیب جدی می رساند.

رسول رنجبران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با تأکید بر فرهنگ سازی و ضرورت کار تیمی و آموزش و حضور در بازارهای سالم و رقابتی، توضیح داد: فعالان صنعت سنگ به جای رقابت سالم، مشتریان دیگر رقبای خود را به نحوی فراری می دهند، درحالی که بعد از سال ها در اصفهان باید برند سنگ ایجاد می شد.
این فعال حوزه سنگ و معدن، مزیت اصفهان را برخورداری از سنگ های تولید شده دانست و گفت: متأسفانه هنوز نمایشگاه دائمی سنگ به عنوان مجموعه زیرساخت های این صنعت وجود ندارد. وجود نمایشگاه دائمی سنگ فرصتی را برای بازاریابی فعالان این صنعت و تأمین محصول مورد احتیاج خود فراهم می نماید.
رنجبران با تأکید بر اینکه با ایجاد نمایشگاه دائمی، برندسازی معنا و مفهوم پیدا می نماید، اظهار کرد: برند یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است.
وی، یکی از مسائل داخلی بین فعالان یک صنف را عدم تمایل آنها برای ورود مشتریان خارجی شان به محیط نمایشگاه دانست و گفت: رقبای آنها به دنبال جذب مشتریان هستند و ما تصور می کنیم نمایشگاه محلی برای از دست دادن مشتری است و اینکه شرکت ها در نمایشگاه غرفه می زنند در حقیقت به دنبال مشتری جدید هستند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در مورد انتقاد مربوط به خام فروشی سنگ، گفت: به طورکلی هر چقدر بتوان کالایی را با ارزش افزوده بیشتر صادر و به فروش رسانیم، منافع بیشتری کسب خواهیم کرد، البته ایران دارای منابع فراوان و تمام نشدنی سنگ است و می توانیم با صادرات کوپ سنگ به کشور ارز آوری داشته باشیم.
سنگ کوپ که به آن سنگ بلوک هم می گویند سنگی است که مستقیماً از معدن استخراج شده و معمولاً به شکل 4 وجهی یا 6 وجهی به کارخانه های سنگ بری منتقل می گردد.
منبع: خبرگزاری ایسناdorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری
pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.