وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه انگلیس در سفر خود به برلین در سخنانی تعویق تاریخ برگزیت را رد نموده و دستیابی به توافقی درباره مسئله مرزهای ایرلند با اروپا را تنها راه خروج از وضعیت بحرانی فعلی دانست.

وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به برلین خواهان یک حسن نظر فوری اتحادیه اروپا و آلمان نسبت به انگلیس و کنار آمدن با لندن درباره مسئله برگزیت شد.

وی در یک سخنرانی در موسسه کونراد آدنایر آلمان توضیح داد که کشورش تنها در صورتی می تواند از یک برگزیت سخت در 29 ماه مارس اجتناب کند که مشترکا با اتحادیه اروپا راهکاری در طرح موسوم به Backstop پیدا کند. این تنها راهکار برای خروج از شرایط فعلی است.

وزیر امور خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد نموده و گفت: این تنها مجر به یک فلج سیاسی می گردد. به گفته وی اگر اتحادیه اروپا در مسئله Backstop آمادگی برای توافق را نشان دهد وی اطمینان دارد که دولتش نظر مثبت مجلس درباره فرآیند برگزیت را به دست خواهد آورد.

بر اساس اطلاعات دفتر وزارت امور خارجه انگلیس جرمی هانت در برلین از جمله با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و آنگرت کرامپ کارن بایر، رئیس حزب دموکرات مسیحی دیدار خواهد نمود.

یکی از مهم ترین نقدها به توافق برگزیت، مسئله مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بود. جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و قرار است عضو این اتحادیه باقی بماند. ایرلند شمالی اما جزیی از خاک بریتانیاست.

پس از جنگ های خونین داخلی میان دو ایرلند، قرارداد بلفاست در سال 1998 امضا و بر مبنای آن قرار شد برای جلوگیری از درگیری، مرزی میان این دو کشور نباشد. حالا با خروج بریتانیا و به تبع آن ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا، تعیین نیست که مرز میان دو کشور چگونه خواهد شد.

طرحی موسوم به Backstop یا پشتیبان یکی از راه های پیشنهاد شده برای حل این معضل است که با اجرای آن از بازگشت مرز سخت یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می گردد برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند.

طرح پشتیبان می تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راهکار موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همیشه تاکید نموده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی پذیرد.

در این وضعیت اتحادیه اروپا از آمادگی خود برای خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا خبر داده است. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که ما برای همه سناریوهای قابل تصور از جمله بدترین مورد آن برنامه داریم.

یان کلود یونکر هم که قرار است امشب با ترزا می، نخست وزیر انگلیس درباره برگزیت دیدار و مصاحبه کند انتظارات از این مذاکره را کم نموده و گفت: ما محبت آمیز با هم صحبت خواهیم کرد اما وی فکر نمی کند که به توافقی در این باره دست یابند. به گفته یونکر این مسئله هنوز تعیین نیست که یک راهکار قابل قبول برای هر دو طرف چگونه می تواند به نظر برسد.

انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج گردد. یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف مجلس لندن رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب مالی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است. اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور گردد بار دیگر در انتخابات مجلسی اروپا شرکت کند.انتخابات مجلسی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13218

به "وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید