وزارت خارجه روسیه: تحریم های جدید آمریکا نمایانگر ضعف واشنگتن است

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سیاست های تحریمی آمریکا علیه کشورش را ناکام و نمایانگر ضعف واشنگتن دانست.

وزارت خارجه روسیه: تحریم های جدید آمریکا نمایانگر ضعف واشنگتن است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اظهار نظر در خصوص تحریمهای جدید آمریکا علیه فدراسیون روسیه گفت: در سال های اخیر، مبتکران اعمال فشار تحریم ها علیه روسیه، بسیاری از موارد را امتحان نموده اند، اما پیروز نشده اند.

Sputnik / Sergey Guneyev

در این اظهار نظر زاخاروا که در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، آمده است: در سالهای اخیر، مبتکران اعمال فشار تحریم ها بر روی روسیه کوشش های زیادی نموده اند، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. سیاست مجبور کردن روسیه به تغییر سیاست خارجی و داخلی، ترک منافع خود به نفع ادعاهای آمریکا برای تسلط بر دنیا، کاملاً ناکام مانده است. این واقعیت که تحریم های فعلی 72امین تحریم از سال 2011 است نشان می دهد که همه کوشش های قبلی برای اعمال فشار و عذاب شکست خورده است. واشنگتن هر بار ضعف خود را در معرض نمایش می گذارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: این در حالی است که تحریم های اعلام شده بیشتر اقدامات ضد روسی در سالهای گذشته را تکرار می نمایند. مقامات آمریکایی مدت هاست که صدور وام توسط بانک های خود را محدود و از تعامل روسیه با موسسات بین المللی توسعه اقتصادی و همچنین از فروش بسیاری از فناوری ها و کالاها ممانعت می نمایند. هیچ چیز به خصوص جدیدی در این مورد وجود ندارد.

لازم به ذکر است که دومین دور از تحریم های آمریکا علیه روسیه به بهانه پرونده سرگئی اسکریپال وضع شد. پیش از این دور نخست این تحریم ها با استناد به قانون نابودی جنگ افزارها و تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی 1991 اعمال شده بود. واشنگتن مدعی است مسکو مفاد این قانون را نقض نموده است.

64231

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35256

به "وزارت خارجه روسیه: تحریم های جدید آمریکا نمایانگر ضعف واشنگتن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه روسیه: تحریم های جدید آمریکا نمایانگر ضعف واشنگتن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید