ورود سامانه بارشی جدید به ایران؛ یکشنبه

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور را طی چند روز آینده در استان های مختلف تشریح کرد.

ورود سامانه بارشی جدید به ایران؛ یکشنبه

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، کبری رفیعی در مصاحبه با میزان درباره شرایط جوی استان های کشور طی چند روز آینده گفت: با خروج سامانه بارشی از روز گذشته امروز پدیده خاصی در استان ها وجود ندارد. در مناطق کوهستانی و برف گیر احتمال ریزش بهمن پیش بینی می شود.

رفیعی در ادامه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز یک شنبه اطلاع داد و گفت: با ورود این سامانه به کشور طی روز یکشنبه 11 اسفند با بارش باران و برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان و شمال مرکزی روبرو خواهیم شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه خاطرنشان کرد: در ارتفاعات استان های گیلان، مازندران و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران طی روز یک شنبه بارش برف و باران پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه درباره شرایط هوای دوشنبه 12 اسفند نیز گفت: طی این روز در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

رفیعی گفت: فعالیت این سامانه در مناطق ذکر شده سبب آبگرفتگی معابر عمومی، بالاآمدن سطح آب رود خانه ها، لغزندگی جاده ها و کولاک برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی می شود و لذا توصیه می شود خودرو ها به تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی تجهیز شوند و اقدامات به موقع در مورد آبگرفتگی معابر عمومی و یا برف روبی انجام شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: تهران امروز در پاره ای از ساعات غبار آلود و ابری به تدریج همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 12 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72766

به "ورود سامانه بارشی جدید به ایران؛ یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به ایران؛ یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید