واحد پول دانمارک چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، واحد پول دانمارک، کرون (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می شود. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می شود. مردم دانمارک یورو را به عنوان واحد پولی خود نپذیرفته و واحد پول این کشور کرون باقی ماند.

واحد پول دانمارک چیست؟

دانمارک کوچک ترین کشور منطقه اسکاندیناوی در اروپا است و پل ارتباطی کشورهای این منطقه و آلمان محسوب می شود. این کشور از شبه جزیره ژوتلند و بیش از 400 جزیره که تنها 25 درصد آن ها قابل سکونت هستند تشکیل می شود. دانمارک سرزمینی کم ارتفاع بوده و بر روی هم از جلگه ای سرسبز و بسیار حاصلخیز، و مراتع فراوان تشکیل یافته است.

مهم ترین شهرهای دانمارک عبارت اند از کپنهاگ (پایتخت) در جزیره شیلند، اوهوس، آلبورگ و اسبرگ در شبه جزیره ژوتلند و اودنسه در جزیره فون. آب وهوای آن معتدل است و در نواحی دریای شمال در تمام فصل های سال، به خصوص تابستان و پائیز، باران می بارد. دانمارک تا به امروز دو بار در سال های 2006 و 2007 به عنوان شادترین کشور جهان برای زندگی انتخاب شده است.

واحد پول دانمارک چیست؟

واحد پول دانمارک، کرون دانمارک (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می شود. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می شود. مردم دانمارک در یک همه پرسی به پذیرفتن یورو به عنوان واحد پولی خود رأی منفی دادند و واحد پول این کشور همان کرون باقی ماند.

  • کرون (Danish krone): کرون دانمارک، ارز رسمی کشور دانمارک است. کرون به 100 اوره (Øre) تقسیم می‎‌شود.
  • علامت اختصاری: کرون با علامت اختصاری .kr و کد ایزوی DKK، یکای پول رایج در کشور دانمارک می‌باشد.
  • زیر واحد پول دانمارک : اوره(Øre) یک یکای پول کسری است که در برخی از کشورهای جهان از جمله دانمارک به کار گرفته می‌شود.

اسکناس‌ها:

1000 kroner bill, 100-kroner bill, 200 kroner, 500 kroner, 50 kroner

 

سکه‌ها:

20 kroner, 10 kroner, 50-øre, 5 kroner, 1 kroner, 2 kroner

نسبت کرون دانمارک به دیگر واحدهای پولی جهان (دسامبر 2017)

6.27221 کرون دانمارک1 دلار
7.44039 کرون دانمارک1 یورو اروپا
8.38088 کرون دانمارک1 پوند بریتانیا
1 کرون دانمارک5,719.99 ریال ایران

پول و اقتصاد دانمارک

دانمارک کشوری کوچک با صنایع متوسط ولی تکنولوژی بالا می باشد. مهمترین صنایع این کشور کشتی سازی و حمل و نقل دریایی، دارو سازی، نساجی و پوشاک، الکترونیک و صنایع غذائی است. صنایع IT این کشور اخیرا رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر دولت الکترونیک به معنای کامل در این کشور به مردم خدمات ارائه می دهد و کمتر کسی برای پیگیری کارهای خود حضور فیزیکی در اداره جات و مراکز دولتی دارد.

تولید ناخالص داخلی دانمارک (نرخ تبادل رسمی ) برابر 324 میلیارد دلار است و کسری بودجه آن 2.5 درصد جی دی پی و درآمد سرانه حدود 46 هزار دلار، تورم در 2017 برابر 2/0درصد و رشد تولید ناخالص داخلی 4/0 می باشد. در مجموع حدود80 درصد درآمدهای دانمارک از صادرات محصولات کارخانه ای و خدمات فنی مربوطه کسب می شود. کشورهای اروپای غربی اصلی ترین بازار کالاها و محصولات دانمارک بشمار می روند و حجم صادرات به این منطقه بیش از 70 درصد از مجموع تجارت خارجی دانمارک بوده که در این میان آلمان با 6/15 درصد بزرگترین شریک تجاری دانمارک محسوب می گردد.

وضعیت اقتصادی دانمارک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در شرایط مطلوبی قرار دارد اما این اقتصاد نیز تحت تأثیر حوادث داخلی و بین المللی می باشد. برخی عوامل از جمله بحران اوکراین، تحریم روسیه و توقف صادرات مواد غذایی و گوشت خوک دانمارک به روسیه، کاهش ارزش یورو، برگزیت، سیاستهای سخت گیرانه تجارت خارجی آمریکا و وابستگی اقتصاد دانمارک به تجارت خارجی موجب گردید تا دانمارک در سیاست های اقتصادی خود تجدید نظر کند. دانمارک به موازات همفکری درون اروپایی، درصدد تقویت بازارهای صادراتی خود در آسیا و آفریقا بعنوان راهکاری جهت کاهش عوارض مشکلات مذکور بر اقتصاد خود میباشد. نگاه دانمارک بطور خاص به کشورهایی مثل چین، هند و ایران  و چند کشور دیگر میباشد که ظرفیت خوبی برای استفاده از کالا و دانش فنی دانمارک دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 125145

به "واحد پول دانمارک چیست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "واحد پول دانمارک چیست؟" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول دانمارک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید