آشناییبا طرز تهیه هویج پنیری

به گزارش مجله سرگرمی، اگر به دنبال یک پیش غذای خوشمزه و یا یک میان وعده سبک و سالم برای کودک دلبندتان هستید این هویج های پنیری خوشمزه را از دست ندهید.

آشناییبا طرز تهیه هویج پنیری

برای مطالعه بیشتر با namasho.com: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

برای آماده کردن هویج پنیری به کمتر از 10 تا 20 دقیقه زمان احتیاج دارید. شما می توانید مطمئن باشید که با خوردن این هویج های پنیری خواص هویج و خواص پنیر که ویتامین موجود در هویج و بروکلی و همچنین پروتئین موجود در پنیر است به سلامت و شادابی شما یاری خواهد نمود.

مواد لازم برای تهیه هویج های پنیری

نان تست

5 عدد

پنیر خامه ای

1 پیمانه

هویج

1 عدد متوسط

کلم بروکلی یا گل کلم

1 شاخه

طرز تهیه هویج پنیری خوشمزه

1- ابتدا نان ها را تست کنید و به شکل مثلث برش بزنید.

2- سطح نان ها را با یک لایه پنیر بپوشانید.

3- هویج ها را رنده کنید و روی نان بریزید و با کلم بروکلی تزیین کنید.

(برای شستن کلم بروکلی حتما آن را درون ظرف آبی به مدت نیم ساعت قرار دهید تا از تمیز شدن آن مطمئن شوید.)

با خوردن این هویج های پنیری علاوه بر خوردن یک میان وعده خوشمزه از خواص بی شمار هویج نیز بهره برده اید.

خواص هویج

  • هویج در مقابله با امراضی چون دل درد، بیرون روی بیش از حد، حالت تهوع و غیره مفید است. زمانی که روده ها نمی توانند به درستی آب را جذب نمایند بیرون روی اتفاق می افتد. یکی از روش های موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از هویج است. این ماده غذایی سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می نماید و به این ترتیب از شدت اسهال کاسته می گردد .
  • کاهش قدرت بینایی، اشک ریزی چشم ها، مشکل دید و غیره. با گذشت زمان چشم ها ضعیف تر شده و گاهی دچار بیماری های داخلی می شوند. خوشبختانه هویج دوست سلامت چشم هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی اکسیدان قوی می باشد که قادر است از شبکیه چشم ها مراقبت نموده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می نماید .
  • جوانی و شادابی پوست با هویج امکان پذیر است. این ماده غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود شرایط پوست نیز موثر است. به این خاطر که سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش ساز ویتامین A می باشد. این آنتی اکسیدان از پیری سلول های پوستی پیشگیری می نماید. اگر در برنامه غذایی تان به طور مرتب هویج میل کنید خدمت بزرگی به سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد .
  • هویج موثرترین ماده غذایی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است. اشعه های ماورای بنفش خورشید به اپیدرم آسیب زده و گاهی التهاب ایجاد می نمایند که شناخته ترین آن آفتاب سوختگی است. بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت نموده و باعث تقویت آن می گردد. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش محافظت می نماید. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار دریافت در معرض نور خورشید می گردد.
  • مصرف هویج برای برطرف کم خونی جزئی مفید است. هویج خواصی دارد که با کم خونی جزئی مقابله می نماید به خاطر اینکه به فراوری بیشتر گلبول های قرمز خون یاری می نماید.
  • گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و غیره در دوره یائسگی یکی پس از دیگری خود را نشان می دهد. اما با مصرف هویج می توان این علائم را به تاخیر انداخت. به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بدن یاری می نمایند تا با اکسایش سلول ها و پیری بدن مقابله نمایند.
  • توجه داشته باشید که در بعضی موارد باید در مصرف هویج احتیاط کرد. به خاطر اینکه میزان قند موجود در این سبزی نسبتا زیاد است. برای همین افرادی که از دیابت رنج می برند و یا افرادی که باید مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین مصرف نمایند باید از مصرف هویج به صورت پخته و پوره شده اجتناب نمایند.
انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 79546

به "آشناییبا طرز تهیه هویج پنیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشناییبا طرز تهیه هویج پنیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید