هندبال ساحلی ایران بدون تدارکاتی به فکر قهرمانی آسیا و جهانی شدن!

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه ورزشی: مسابقات هندبال ساحلی در سطح اروپا بسیار پیشرفته و جدی دنبال می گردد و حتی این رشته در بازیهای المپیک نوجوانان 2018 نیز قرار داده شده است. قاره آسیا نیز قصد ندارد از رقبای اروپایی خود عقب بماند و درحال حاضر 5 دوره این رقابتها در قاره کهن برگزار شده و قرار است ششمین دوره آن از فردا دوشنبه 18 اردیبهشت ماه در پاتایا تایلند برگزار گردد.

هندبال ساحلی ایران بدون تدارکاتی به فکر قهرمانی آسیا و جهانی شدن!

تیم ایران نیز برای پنجمین بار با هدف حضور در این رقابتها راهی این کشور شده و قرار است فردا در اولین مسابقه اش به مصاف تیم افغانستانی برود که این روزها سرمایه گذاری خوبی را روی این رشته شروع نموده است. برگزاری رقابتهای هندبال ساحلی در آسیا به سال 2004 برمی شود.

سال 2004- مسقط عمان

در این سال ایران به مسابقه رده بندی رسید اما در اولین حضورش برابر تیم پاکستان بازنده شد و به عنوان چهارمی بسنده کرد. تیم های عمان، بحرین و پاکستان اول تا سوم شدند.

سال 2007- بندرعباس ایران:

ایران برای اولین بار میزبانی این رقابتها را برعهده گرفت. با داشتن امتیاز میزبانی ایران راهی دیدار فینال شد و برای دومین بار برابر تیم پاکستان نهاده شد اما بازهم برابر این رقیب بازنده شد. اما با کسب همین عنوان نایب قهرمانی برای اولین بار جواز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا سال 2008 را کسب کرد. در این رقابتها پاکستان، ایران و ژاپن اول تا سوم شدند.

سال 2011- مسقط :

ایران در این سال حتی به مرحله نیمه نهایی نیز راه نیافت. قطر، عمان و کویت اول تا سوم شدند و ایران در رده پنجم نهاده شد.

سال 2013 - هنگ کنگ:

ایران در دوره در مسابقات حاضر نشد. قطر، عمان و تایلند عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

سال 2015- مسقط عمان:

اما در آخرین دوره این رقابتها تیم ایران بازهم عنوان پنجمی خود را تکرار کرد . قطر، عمان و بحرین به ترتیب کاپهای قهرمانی و دوم و سومی را به خانه بردند.

تنها یک سهمیه دنیای و عنوان یازدهم دنیا

ایران در طی 5 دوره حضورش در مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا تنها یک بار پیروز به کسب عنوان نایب قهرمانی و در نهایت دریافت جواز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را کسب کرد . در سال 2007 به لطف میزبانی ایران تیم کشورمان دوم شد و راهی اسپانیا شد اما در مسابقات قهرمانی دنیا اسپانیا در بین 12 تیم یازدهم شد.

در بین تیم های آسیایی در قاره کهن تیم قطر با 3 طلا بهترین تیم ساحلی است. عمان یک طلا و سه نقره و پاکستان یک طلا و یک نقره رده های بعدی را دارند. قطری ها به حدی در این رشته رشد داشته اند که در دوره قبل مسابقات دنیای در رده سوم دنیا تکیه زده است.

هندبال ساحلی ایران حتی در سابقه رده نوجوانان و جوانان نیز در آسیا توفیقی به دست نیاورد . مسابقات هندبال نوجوانان آسیا سال 2016 در تایلند برگزار گردید و ایران در این رقابتها که جنبه انتخابی المپیک 2018 و قهرمانی دنیا را داشت بعد از کشورهای تایلند ، چین تایپه و پاکستان چهارم شد تا ساحلی بازان در این بخش نیز پیروزیتی به دست نیاورند.

نقطه امیدی به نام گروه آسان

در این دوره ایران قرعه آسان تری دارد و امیدوار است حداقل بتواند از گروه خود صعود نموده و بعد از سالها در جمع چهار تیم برتر قرار گیرد. حسن افتخاری رئیس انجمن ساحلی و سرمربی تیم هندبال ساحلی کشورمان در این باره معتقد است : عدم حضور دو تیم مطرح پاکستان و بحرین در گروه مقدمات فرصت مناسبی برای تیم ایران است. از این نظر شرکت تیم ملی ایران در این رقابتها را به فال نیک می گیرم. هر چند باز هم تاکید می کنم نباید هیچ رقیبی را دست کم بگیریم و مطمئنا بازیهای سختی را خواهیم داشت اما قرعه ما خوب است.

اما در مقابل این اظهار نظر علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال کشورمان معتقد است که تیم آن طور که باید تدارکات نداشته است . رحیمی در باره این تیم گفت : من مدتی از هندبال دور بوده ام و از سطح هندبال ساحلی و دیگر تیم های آسیا و پیشرفت تیم های دیگر خبری ندارم و نمی توانم تجزیه و تحلیل درستی درباره این رقابتها داشته باشم.

وی در گفتگویش با مهر توضیح داد: با این حال تا آنجاییکه که می شد برای این تیم اردو داشتیم ولی متاسفانه اردوی تدارکاتی که مد نظر بود را نداشتیم و آن طور که باید بازیهای تدارکاتی که می خواستیم را نداشتیم و به هر حال به اندازه بضاعت مان هرآنچه بود دست به دست هم دادیم و انجام دادیم و امیدواریم نتیجه خوبی در این رقابتها بگیریم.

گروه بندی رقابتهای قهرمانی هندبال ساحلی به این ترتیب است:

گروه اول :

قطر- عمان - چین - پاکستان

گروه دوم :

ایران - تایلند - ویتنام - افغانستان - امارات

ششمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا از فردا 18 اردیبهشت ماه در پاتایا تایلند شروع شده و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه می یابد. تیم ایران در گروه دوم با تیم های تایلند میزبان مسابقات، اماراتی که برای اولین بار در این رقابتها شرکت نموده اما سرمایه گذاری خوبی را در این رشته شروع نموده و در چند سال گذشته میزبان رقابتهای مختلفی هم بوده، ویتنام تازه وارد که میخواهد در تمام بخش های این رشته ورود کند و مدتی پیش نیز بعد از هشت سال دوری تیم هندبال زنان خود را راهی رقابتهای قهرمانی آسیا نموده بود و تیم افغانستان که مدتی است زمین های ساحلی خود را افزایش داده و میخواهد حضور پر رنگی در این رشته در آسیا داشته باشد.

تیم ایران نیز با داشتن اردوهای تدارکاتی داخلی و بدون برگزاری مسابقات تدارکاتی آدینه شب راهی این رقابتها شد تا بتواند شانس دوباره خود را برای ایستادن روی سکو و کسب مجوز حضور در رقابتهای قهرمانی دنیا سوچی روسیه آزمایش کند.

parmisfun.ir: مجله پارمیسفان | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله خبری، ورزشی و مسافرتی پارسی

quiz1.ir: مجله آزمون اول، مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40513

به "هندبال ساحلی ایران بدون تدارکاتی به فکر قهرمانی آسیا و جهانی شدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندبال ساحلی ایران بدون تدارکاتی به فکر قهرمانی آسیا و جهانی شدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید