هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب در همدان فعال است

به گزارش مجله سرگرمی، سید وحید برقعی در مصاحبه با خبرنگاران در همدان با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان گفت: ورزش سوارکاری به طور کلاسیک در همدان با تاسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره چی در انتهای بلوار ارم در سال 53 افتتاح شد که جزو اولین باشگاه های سوارکاری ایران بود.

هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب در همدان فعال است

وی اضافه کرد: ورزش سوارکاری همدان در کشور مطرح و در این باشگاه که مادر سوارکاری همدان است سوارکاران زبده ای آموزش دیده و به ورزش سوارکاری کشور معرفی شده اند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به وجود اصطبل مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه همدان گفت: اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد و به جهان معرفی و شناسانده شده است.

برقعی مطرح نمود: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته شده که اصطبل این مرحوم در روستای ورکانه همدان که به نگین گردشگری روستایی شهرت یافته نیازمند توجه است.

وی درباره هیئت های شهرستانی بیان نمود: در حال حاضر شهرستان های ملایر، رزن و نهاوند دارای رئیس هیئت سوارکاری است و فعال هستند.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد: ایجاد یک هیئت در شهرستان ها بسیار آسان است اما به دنبال توجیه فنی و مالی هستیم و یکی از برنامه های اصلی توجه و توسعه هیئت شهرستان ها است.

برقعی با اشاره به باشگاه های سوارکاری همدان بیان نمود: هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب به نام های باشگاه سوارکاری آذرخش، باشگاه سوارکاری ابن سینا، باشگاه سوارکاری اکباتان، باشگاه سوارکاری ایثار، باشگاه سوارکاری آنادانا و باشگاه سوارکاری شبدیز از باشگاه های شهر همدان هستند.

وی مطرح نمود: همچنین در شهرستان رزن مزرعه دیمور، باشگاه سوارکاری فرشید در ملایر و یک باشگاه نیز در مجموعه علیمردیان نهاوند فعال و اسدآباد، بهار و تویسرکان نیز به دنبال توسعه این ورزش هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70257

به "هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب در همدان فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت باشگاه و مرکز پرورش اسب در همدان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید