هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج زاده در المپیک است، سه هدف مهم داریم

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم ملی کاراته گفت: شعار المپیک حضور بهترین ها در مهمترین رویداد جهان است، اما افسوس که قرار است از میان پورشیب و گنج زاده یک نفر انتخاب گردد.

هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج زاده در المپیک است، سه هدف مهم داریم

سیدشهرام هروی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد سکوت یک سال و چند ماهه خود و عدم مصاحبه با رسانه ها گفت: با تعویق یک ساله رقابت های المپیک و عدم برگزاری رویدادهای مختلف احساس کردم بهتر است مدتی سکوت کنم. از طرفی همواره همکارانم در تیم ملی کوشش می کردند اطلاعات و اخبار تیم ملی را در اختیار رسانه ها و جامعه کاراته قرار بدهند.

وی افزود: مصاحبه نکردنم به معنی عدم جوابگویی به رسانه ها نبود و همواره خود را موظف به جوابگوی در مورد عملکرد تیم ملی می دانم، اما با توجه به عدم برگزاری مسابقات ترجیح دادم در این مدت بیشتر روی برنامه های تیم ملی متمرکز شوم. از طرفی مسائل دیگری نیز وجود داشت که بعد از خاتمه رقابت های المپیک به آن خواهم پرداخت، اما در مقطع فعلی مهمترین موضوع، پیروزیت در المپیک و به ثمر رساندن زحمات 50 ساله جامعه کاراته است.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که با توجه به قول های رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر حل مسائل و دغدغه های شغلی او، اقدامی در این زمینه اجرا شده است، گفت: مسائل و دغدغه های کاری ام مربوط به امروز و این چند وقت نبوده و هنوز نیز اقدامی برای برطرف آن انجام نشده است، اما دیگر این موضوع مهم نیست و نمی خواهم تمرکز خود را روی این مسئله قرار دهم. مسائل کاری من مسئله ای نیست که فدراسیون کاراته بتواند آن را حل نماید و نیازمند توجه مسئولان بالا دستی است. امیدوارم به وعده های داده شده عمل گردد، اما به شخصه با توجه به اهداف بزرگی که دارم دیگر قصد ندارم ذهن خود را درگیر این موضوع کنم.

هروی در مورد لغو برگزاری رقابت های قهرمانی کشور مطرح کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از مسابقات قهرمانی کشور انجام شده و قهرمانان زیادی برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند. باید بابت این اتفاق از تمامی ورزشکاران و قهرمانان تشکر کنم، اما با توجه به شرایط کرونا و صلاحدید مسئولان، حفظ سلامت ورزشکاران از برگزاری مسابقات در حال حاضر مهمتر است. استقبال فوق العاده قهرمانان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور بار دیگر ثابت کرد، جامعه کاراته به خوبی می داند راه رسیدن به تیم ملی برای تمام ورزشکاران به صورت یکسان فراهم است و این موضوع وظیفه ما را سنگین تر کرد. قطعاً با بهتر شدن شرایط شاهد برگزاری مسابقات بهتری خواهیم بود.

وی درخصوص برگزاری لیگ دنیای کاراته وان لیسبون گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم قرار است رقابت ها برگزار گردد و دولت پرتغال مجوز برگزاری مسابقات را صادر نموده است. تمام کوشش خود را در مراحل مختلف اردو انجام دادیم تا ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده بهترین عملکرد خود را در این مسابقات به نمایش بگذارند. بعد از این مسابقات نیز تمام تمرکز ما روی مسابقات پاریس خواهد بود تا سهمیه سوم را نیز کسب کنیم.

هروی با افسوس خوردن بابت غیبت یکی از کاراته کاها شایسته کشورمان در المپیک توکیو به خبرنگاران گفت: عملکرد پورشیب و گنج زاده در مسابقات لیگ دنیای ترکیه بار دیگر نشان داد که حضور هر کدام از این دو کاراته کا در المپیک می تواند همراه با مدال خوشرنگی باشد. شعار المپیک همواره حضور بهترین ها در مهمترین رویداد ورزشی دنیا بوده، اما در کاراته قرار است از میان پورشیب و گنج زاده، یکی از بهترین ورزشکاران دنیا از حضور در مسابقات محروم گردد و حریفانی ضعیف تر از آنها کسب سهمیه نمایند. اتفاقی که بزرگترین حسرت در اردوی تیم ملی کاراته و کاروان ورزشی ایران خواهد بود.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد شانس امیر مهدی زاده برای کسب سهمیه المپیک یادآور شد: امیر مهدی زاده پیش از شیوع ویروس کرونا در وزن جدید خود جا افتاده بود و در مسابقات کاراته وان اسپانیا به مدال طلا رسید و در امارات شرایط ایده آلی داشت و حریفان خوبی را شکست داد و تنها به خاطر آسیب دیدگی از ادامه مسابقات انصراف داد. در این شرایط شیوع ویروس کرونا باعث شد تا مسابقات لغو گردد، اما امیر مهدی زاده نشان داده است که هر وقت بخواهد می تواند با صرف فعل خواستن به اهداف خود برسد. در این جهت کادرفنی تیم ملی نیز در کنار او خواهد بود و همه باید یاری کنیم تا او از لحاظ روحی مجدداً به شرایط ایده آل خود بازگردد و در پاریس، جایی که اولین مدال خود را کسب نموده است این بار پیروز به کسب سهمیه المپیک گردد.

وی درخصوص برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی دنیا در امسال گفت: بعد از رقابت های المپیک ما دو رویداد قهرمانی آسیا و دنیا را در پیش داریم و سه هدف ما در امسال پیروزیت در المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا و دنیا است. تمام تمرکز خود را خواهیم گذاشت تا برای اولین بار در تاریخ مسابقات دنیای در هر 5 وزن پیروز به کسب مدال شویم. اتفاقی که در دو دوره گذشته مسابقات دنیای به آن نزدیک شدیم و در چهار وزن پیروز به کسب مدال شدیم و تبدیل به یکی از کشورهای نادر کاراته دنیا شویم که چنین عملکردی را ثبت نموده است. پیروزیت های کاراته در سالیان اخیر زیاد بوده و امیدوار هستیم در سال 1400 بیشتر گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138684

به "هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج زاده در المپیک است، سه هدف مهم داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هروی: بزرگترین حسرت کاراته عدم حضور پورشیب یا گنج زاده در المپیک است، سه هدف مهم داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید