های تک می تواند 3 هزار درصد ارزش افزوده فراوری کند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: در هایتک می توانیم نزدیک به 3 هزار درصد ارزش افزوده فراوری کنیم.

های تک می تواند 3 هزار درصد ارزش افزوده فراوری کند

به گزارش خبرنگاران، رضا قنبری امروز در جلسه نشست مالی با موضوع آنالیز و ساماندهی مسائل فعالان عرصه صنعت، شرکت های دانش بنیان و اصناف حوزه انتخابیه که در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، اظهار کرد: استان ما در حوزه دانش بنیان و استارتاپی استان سوم کشور است و در حوزه های تکنولوژیک وضعیت خوبی داریم اما استارتاپ ها و دانش بنیان ها ضعیف هستند، آن ها را به نام زیاد می شنویم اما توجه خاصی برای راه اندازی کار آن ها انجام نمی گردد.

وی با بیان اینکه مفهوم استارتاپ و دانش بنیان مفهوم جدیدی است، عنوان نمود: در دولت و قانون گذاری باید این استارتاپ ها و دانش بنیان ها را بر اساس آنچه هستند در نظر بگیریم. آن ها موجودات جدیدی هستند. در های تک می توانیم نزدیک به 3 هزار درصد ارزش اضافه نموده فراوری کنیم. آن ها شرکت هایی هستند که شاید درک متفاوتی داشته باشند.

قنبری بیان نمود: دانش بنیان ها و استارتاپ ها به شرکت های بزرگ و هم به جوانان خوش فکر احتیاج دارد، اینکه چه زمانی و چگونه سرمایه دهیم، سوال اصلی است. در این زمینه الگوهای پیروز زیادی هم در جهان و هم در ایران وجود دارد که باید آن ها را درک کنیم. بیشتر استارتاپ ها در زمان آغاز به شتاب دهی احتیاج دارند که این مفهوم تازه وارد کشور شده اما سال های زیادی است که اتفاق می افتد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان اضافه نمود: نوع سرمایه گذاری، شتاب دهی و دانش بنیان و اینکه ما ارزش این فناوری را بسنجیم، بسیار مهم و به هم وابسته هستند. شاید قصد داشته باشیم در گام های بعد تسهیلات بدهیم اما در گام های اول باید سرمایه پرداخت گردد.

وی اظهار داشت: این شرکت ها مدل های خود را می خواهند و نباید مدل دیگر به آن ها تحمیل کنیم. در چند ماه اخیر که تیم جوان و متخصصی مشخص کردند، اتفاقات خوبی اتفاق افتاده و دیدگاه سیستمی خود را به دیدگاه اکوسیستمی تبدیل کردند، یعنی بازیگران مختلفی را در این زنجیره قرار دادند و مقدار زیادی از اختیارات خود را به نمایندگی استان ها سپردند تا این استارتاپ های کوچک و شرکت های دانش بنیان نوپا با استان روبرو شوند و احتیاجی نباشد به تهران بروند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع برای سرمایه گذاری در استارتاپ ها قانون مالکیت فکری است، توضیح داد: سرمایه ای که این استارتاپ ها دارند مشهود نیست، بلکه دانش آن ها است و سرمایه گذار دانش آن ها را می خواهد که این موضوع توجه ویژه می طلبد.

وی اضافه نمود: ارزش گذاری فناوری نکته دیگری است که وقتی بهترین شرکت های ما با آن روبرو می شوند، بیان می نمایند که آن ها تنها میز و کامپیوتر دارند و ساختارشان نمی ارزد در حالی که آن شرکت تکنولوژی مهمی دارد و توجه ویژه می خواهد . در دولت نیز اتفاق در حال رخ دادن است اما هر بخش برای حمایت یک قانون می گذارد که باید یکپارچه گردد.

tafreh.ir: طفره: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای طفره

fixfun.ir: مجله تفریحی: وبلاگ شاد و سرگرم کننده

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48686

به "های تک می تواند 3 هزار درصد ارزش افزوده فراوری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "های تک می تواند 3 هزار درصد ارزش افزوده فراوری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید