نیویورک: گارد ملی جایگزین کادر درمان واکسینه نشده می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، آمار واکسیناسیون استان نیویورک تا روز چهارشنبه گذشته نشان می دهد که 16 درصد از 450 هزار کارکن بیمارستانی به صورت کامل واکسینه نشده اند. یعنی حدود 70 هزار نفر.

نیویورک: گارد ملی جایگزین کادر درمان واکسینه نشده می گردد

نیویورک در دستور نو استانی خود از قطع همکاری با کادر درمان واکسینه نشده اطلاع داد.

کتی هوکول (هوچول) فرماندار نیویورک در حال آنالیز طرح فراخوان گارد ملی برای استخدام در سیستم درمانی و دعوت از متخصصان پزشکی از ایالات دیگر است تا پس از اجرای قانون نو، کمبود احتمالی نیروهای درمانی در بیمارستان ها و سایر مراکز پزشکی و سلامت این استان را جبران کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، این احتمال وجود دارد که ده ها هزار نفر از اعضای کادر درمان به ضرب العجل های استانی برای واکسیناسیون اجباری عمل ننمایند و مجبور به ترک کار خود شوند.

در بیانیه روز شنبه دفتر فرمانداری نیویورک آمده است که هوکول در حال برنامه ریزی برای صدور یک دستور اجرایی و اعلام شرایط اورژانسی است که به متخصصان، کادر درمان و سلامت واجد شرایط در سایر استان ها و کشورها، فارغ التحصیلان نو رشته های مرتبط به درمان و بازنشستگان اجازه می دهد تا در نیویورک فعالیت نمایند.

در این بیانیه از اعضای آموزش دیده گارد ملی برای مراقبت و همکاری و استقرار تیم های امدادی پزشکی برای یاری در هنگام بروز بلایای طبیعی دعوت شده است. این گروه زیر نظر وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اداره می گردد.

استان نیویورک یکی از اولین استان های آمریکا محسوب می گردد که فرمان سفت و سخت واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان را صادر نموده است.

استان های کالیفرنیا و مین (Maine) هم به اعضای کادر درمان برای واکسینه شدن فرصت آخر داده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید که دولتش دستور واکسیناسیون ملی را صادر می نماید. احتمالا این دستور روی 17 میلیون کارمند مراقبت بهداشتی در بیمارستان و سایر موسسات درمانی که دو طرح خدمات درمانی مدیکر و مدیکید را می پذیرند، اثر خواهد گذاشت.

مدیکر طرح خدمات درمانی آمریکا برای سالمندان و معلولان و مدیکید طرحی مشابه برای فقرا است.

براساس حکم استانیِ 16 آگوست (25 مرداد) که از سوی اندرو کوئومو (کومو) فرماندار سابق نیویورک صادر شد؛ کارکنان و کادر درمان واکسینه نشده بیمارستان ها و خانه سالمندان در استان نیویورک موظفند تا اولین دوز واکسن را تا ساعت 11:59 شب دوشنبه دریافت نمایند.

کارکنان واکسینه نشده شاغل در مراقبت های خانگی، آسایشگاه ها و دیگر مراکز مراقبت از بزرگسالان هم باید تا تاریخ 7 اکتبر (15 مهر) اولین دوز واکسن خود را بزنند.

بعضی از اعضای کادر درمان در اوایل تابستان امسال در مقابل بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در اعتراض به واکسیناسیون اجباری کرونا تجمع کردند

آمار واکسیناسیون استان نیویورک تا روز چهارشنبه گذشته نشان می دهد که 16 درصد از 450 هزار کارکن بیمارستانی به صورت کامل واکسینه نشده اند. یعنی حدود 70 هزار نفر.

آمار بعلاوه نشان می دهد که 15 درصد از کارکنان مراکز پرستاری حرفه ای و 14 درصد از کارکنان مراکز نگهداری از بزرگسالان هم به صورت کامل واکسینه نشده اند. این اندازه شامل 25 هزار نفر دیگر از کارکنان مراکز خدماتی- درمانی استان نیویورک می گردد.

الین توباک مدیر اتحادیه پرستاران حرفه ای نیویورک که نماینده 1500 پرستار در منهتن است با حمایت از دستور واکسن از دستور فرماندار هوکول و کوشش او برای رفع کردن کمبود احتمالی نیروی انسانی قدردانی کرد.

اما توباک از مقامات نیویورک به علت اعلام این دستور تنها 48 ساعت قبل از اجرایی شدن انتقاد کرد و احتمال داد که هزاران کارمند بخش مراقبت های بهداشتی شغل خود را از دست بدهند.

توباک می گوید: این موضوع می تواند ویرانگر باشد، به ویژه زمانی که نیروی مراکز درمانی و بیمارستان ها برابر با احتیاج کاری آنها است.

مایکل بالبونی مدیر انجمن خدمات بهداشتی نیویورک که نماینده 80 مرکز خانه سالمندان در این کلانشهر است از کوشش فرماندار برای واکسیناسیون تعداد بیشتری از کارکنان استقبال و از کمبود نیرو ابراز نگرانی کرد.

وی اضافه نمود: این یک تناقض است زیرا در حین کوشش برای محافظت از شهروندان و کارکنان نیروی کافی را از دست می دهید و مردم را به نوعی دیگر در معرض خطر قرار می دهید.

توباک اضافه نمود: بازنشستگان و دیگران می توانند در کاهش کمبودها نقش داشته باشند، همانطور که در اوایل همه گیری این کار را کردند.

او گفت: کارکنان نو جایگزین پرستاران با تجربه ای نمی شوند که در طول همه گیری 13 شیفت در ماه و در تمام سال در بیمارستان ها کارنموده اند.

توباک اضافه نمود: پرستاران مسائل زیادی را از سر گذرانده اند. آنها خسته و فرسوده اند. اگرچه ما الزام ات لازم برای مقابله با بیماری همه گیر را درک می کنیم اما این موضوع به آنها ضربه می زند.

نورث ول هلث که 19 بیمارستان در این استان را اداره می نماید در بیانیه ای اظهار داشت که به مردم اطمینان می دهد که این دستور مراقبت از بیماران را تحت تاثیر قرار نمی دهد و در حال کار روی برنامه های احتمالی برای تامین پرسنل است.

این مجموعه بیمارستانی اظهار داشت که به کارکنان واکسینه نشده اطلاع داده شده که در صورت عدم دریافت حداقل یک دوز واکسن در مهلت مقرر احتمالا اخراج می شوند.

در بیانیه آنها آمده است: ما خوشحالیم که در اولین فرصت می توانیم با پرسنلی کاملا واکسینه به بیماران خدمت کنیم.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159760

به "نیویورک: گارد ملی جایگزین کادر درمان واکسینه نشده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک: گارد ملی جایگزین کادر درمان واکسینه نشده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید