نکاتی که از جلوبندی خودرویتان باید بدانید
به گزارش مجله سرگرمی، هر دو هفته یکبار فشار باد تایر ها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم نمایید که این عمل باید هنگامی که لاستیک ها سرد هستند و در آغاز حرکت صورت گیرد.

به گزارش، یکی از عوامل مهم در راحتی سرنشینان و همچنین سهولت رانندگی، برخورداری از سیستم جلوبندی و تعلیق سالم است. چنانچه لاستیک ها را هم از اجزاء این بخش محسوب کنیم، بنابراین :
1) مجموعه جلوبندی شامل سیبک ها، چپقی ها، اتصالات چندگانه، میله تعادل، طبق و... بسته به نحوه رانندگی و ناهمواری جهت حداکثر هر 20000 کیلومتر نیازبه بازدید و سرویس دارند.
2) هر دو هفته یکبار فشار باد تایر ها را مطابق دستورات سازنده خودرو، تنظیم نمایید که این عمل باید هنگامی که لاستیک ها سرد هستند و در آغاز حرکت صورت گیرد.
3) بین هر 8000 تا 10000 کیلومتر کارکرد رینگ ها ولاستیک ها را مجددا بالانس نموده و آن ها را بصورت ضربدری با یکدیگر جابجا نمایید ولی چنانچه جهت گردش در آن ها تعریض شده است، به تعویض تایر های محور جلو با محور عقب در همان سمت اکتفا کنید.
4) یاری فنر ها تضمین کننده نرمی و سواری راحت خودرو هستند، برای اینکه همیشه در بهترین حالت باشند، پس از پیمودن هر 20000 کیلومتر آن ها را از لحاظ نشت روغن و صحت عملکرد بازدید نمایید.
5) بسته به نوع لاستیک ها برای جلوگیری از هر نوع پیشامد ناگوار، بین 50000 تا 60000 کیلومتر تایر های جدید را با لاستیک های فرسوده عوض کنید.
6) به یاد داشته باشید که همیشه در هر محور از لاستیک های هم نوع، هم نام و هم اندازه استفاده نمایید.
7) بازدید میزان گیریس بلبرینگ چرخ ها می بایست باتوجه به دفترچه راهنمای هر خودرو و مطابق با دستورکمپانی سازنده صورت گیرد.
منبع: خودروکار
منبع: باشگاه خبرنگاران جوانparisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه
umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب