نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهر

به گزارش مجله سرگرمی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از ابلاغ دستورالعمل های 41 ماده ای مدیریت شهری برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهر

حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: جلسه ای اضطراری از سوی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرداری اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور بیش از 40 نفر از مدیران ارشد شهرداری برگزار و دستورات 41 ماده ای ابلاغ شد.

او حفظ سلامت شهروندان را از وظایف شهرداری اصفهان دانست و ادامه داد: به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شهرداری همچون گذشته با استفاده از تمام توان خود اقدامات مناسب را انجام می دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان درخصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی بوده و این اقدام به ویژه در استفاده از مترو و اتوبوس ها باید با دقت بسیار آنالیز و پیگیری گردد.

او گفت: ضدعفونی و گندزدایی پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و ایستگاه های مترو به صورت مستمر صورت می پذیرد و شرکت واحد اتوبوسرانی شرایطی را فراهم می نماید که در باجه های شارژ کارت بلیت اتوبوس در ایستگاه ها نسبت به ارائه ماسک استاندارد به قیمت مناسب اقدامات لازم صورت گیرد؛ همچنین در ساعات پیک مسافر نسبت به افزایش اتوبوس به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

امیری در مورد رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی ها نیز بیان نمود: تاکسی های شهری حداکثر با 3 نفر مسافر سرویس دهی و تردد می نمایند و همچنین از کاور های جدانماینده در تاکسی ها استفاده می گردد.

او اضافه نمود: با توجه به مصوبات ستاد استانی اربعین در مورد ممنوعیت پیاده روی اربعین و برگزاری مراسم های مرتبط، هیچ گونه مجوز برگزاری ایستگاه صلواتی و توزیع نذری صادر نمی گردد و هرگونه مراسم مذهبی، همایش، جشنواره، نمایشگاه و ... تا اطلاع ثانوی اجرا نمی گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به کاهش روشنایی در پارک ها اشاره نمود و گفت: روشنایی پارک ها به میزان 60 درصد با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی کاهش یافته و ورودی های پارک های صفه و ناژوان مسدود و از هرگونه تجمع افراد و خانواده ها در میدان امام خمینی (ره)، جلوگیری به عمل می آید.

او تاکید نمود: پارک خودرو ها در حاشیه رودخانه ممنوع است و در صورت توجه نکردن، توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور اعمال قانون می شوند.

امیری اعلام داشت: ضدعفونی سرویس های بهداشتی سطح شهر بر اساس شیوه نامه های بهداشتی به صورت مرتب انجام می گیرد و تا حد امکان شرایط و امکان لازم برای ضدعفونی و حتی شستشوی دست در ورودی ساختمان های اداری مناطق، سازمان ها و ... با استفاده از شیر های پدالی (قابل دسترس برای مراجعین) فراهم می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید نمود: تمامی کارگران (خدماتی، فضای سبز، نت، عمرانی و ...) و کارمندان در کلیه رده های مدیریت شهری ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت کم توجهی به شدت با این موضوع برخورد می گردد.

او با اشاره به تعطیلی فعالیت کلیه باشگاه ها، استخرها، موزه ها و ... تا اطلاع ثانوی گفت: فعالیت روز بازار ها و بازار های روز محلی ممنوع و ضدعفونی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در میادین میوه و تره بار (ورودی، خروجی و تالار های فروش) به جد و با دقت بیشتر اجرایی می گردد، همچنین ارائه خدمات فروش اینترنتی در بازار های کوثر و مجموعه های فروشگاهی مرتبط با مدیریت شهری در اولویت ارائه خدمات قرار می گیرد.

امیری به رعایت شیوه نامه ها در آرامستان باغ رضوان اشاره نمود و گفت: در آرامستان های سطح شهر ضمن اطلاع رسانی به مراجعه نمایندگان، برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ایجاد محدودیت مراسم ها و توزیع نکردن نذورات و فاصله گذاری اجتماعی، موارد مربوط به کفن و دفن همچون گذشته با دقت و حساسیت ویژه انجام می گردد.

او بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صندلی های سوخت تاکید نمود و گفت: صندلی های سوخت مربوط به شهرداری اصفهان باید به صورت ویژه نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله ضد عفونی مستمر و ارائه دستکش به مراجعان اهتمام ورزند.

ی

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 112656

به "نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت دقیق بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید