میزبانی چلنجرکاپ به مزایده گذاشته می گردد، انتها سطح دو و سه لیگ جهانی والیبال

به گزارش مجله سرگرمی، فدراسیون جهانی والیبال از سال 2018 سطح دو و سه لیگ ملت های والیبال را برگزار نمی کند و مسابقات چلنجرکاپ مردان و زنان جایگزین این رقابت ها می گردد که میزبانی آن از نیز طریق مزایده به کشورها واگذار می گردد.

میزبانی چلنجرکاپ به مزایده گذاشته می گردد، انتها سطح دو و سه لیگ جهانی والیبال

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامهٔ بازاریابی در این رشته ورزشی راه اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد، این رقابت ها در سال 2018 با نام لیگ ملت های والیبال و در دو گروه مردان و زنان برگزار می گردد.

فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت ها (سال 2018) تغییرات عمده ای لحاظ نموده است که برگزاری با حضور 16 تیم در دو گروه مردان و زنان از جمله این تغییرات است و برگزاری سطح دو و سه لیگ ملت های والیبال دیگر منتفی است.

بر اساس دستورالعمل جدید 12 کشور حضورشان در هفت سال آینده تضمین شده است و چهار کشور دیگر از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای سال 2018 انتخاب شدند.

در رقابت های لیگ ملت های والیبال و در گروه مردان تیم های برزیل، ایران، چین، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین حضورشان در این رقابت ها برای هفت سال آینده از سوی فدراسیون جهانی تضمین شده است و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در رقابت های 2018 شرکت می نمایند.

همچنین در مسابقات گروه زنان که از سال 2018 دیگر به نام گرندپری برگزار نمی گردد و همانند مسابقات مردان با نام لیگ ملت های والیبال پیگیری خواهد شد، تیم های برزیل، ایتالیا، آمریکا، چین، صربستان، کره جنوبی، هلند، تایلند، آلمان، ترکیه، ژاپن و روسیه تضمین هفت ساله برای حضور دارند و تیم های آرژانتین، جمهوری چک، بلژیک و لهستان در گروه زنان متغیرها هستند.

فدراسیون جهانی والیبال رقابت های چلنجرکاپ را جایگزین سطح دو و سه لیگ ملت های والیبال نموده است که در دو گروه مردان و زنان و با حضور شش تیم برگزار می گردد.

بر این اساس یکی از چهار تیم متغیر لیگ ملت های والیبال در سال 2019 به وسیله مسابقات چلنجرکاپ سال 2018 تعیین می گردد. میزبانی این رقابت ها نیز به وسیله مزایده و بر اساس شرایط فنی و اقتصادی فدراسیون جهانی واگذار می گردد که فرم های مربوطه برای کشورهای عضو فدراسیون جهانی ارسال شده است.

در گروه مردان، تیم میزبان، دو سهمیه از اروپا، یک تیم از آفریقا، یک تیم از نورسیکا و برنده ملاقات پلی آف قاره های آسیا و آمریکا جنوبی شش تیم شرکت نماینده در رقابت های چلنجرکاپ مردان و زنان سال 2018 هستند.

در گروه زنان سهمیه ها کمی متفاوت است و قاره کهن آسیا یک سهمیه کامل دارد. بنابر این در این گروه تیم میزبان، دو سهمیه از اروپا، یک تیم از آسیا، یک تیم از نورسیکا و برنده ملاقات پلی آف آمریکای جنوبی و قاره آفریقا، شش سهمیه خواهند بود.

این رقابت ها همزمان در دو گروه مردان و زنان از 20 تا 24 ژوئن سال 2018 برابر با 30 خرداد تا سوم تیر ماه سال 97 برگزار می گردد و 250 هزار دلار جایزه برای هر گروه اختصاص گرفته است. تیم های اول تا چهارم به ترتیب 100، 50، 35 و 25 هزار دلار جایزه دریافت می نمایند و تیم های پنجم و ششم نیز پاداش 20 هزار دلاری دریافت می نماید.

رقابت های دور مقدماتی در دو گروه سه تیمی و به صورت دوره ای برگزار می گردد که تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می نمایند و به صورت ضربدری به مصاف هم می فرایند تا برنده ها به ملاقات نهایی و بازنده ها به ملاقات رده بندی صعود نمایند.

قهرمان سال 2018 این رقابت ها به مصاف تیم شانزدهم لیگ ملت های والیبال سال 2018 می رود تا برنده این مسابقه سهمیه لیگ ملت های والیبال سال 2019 را به دست آورد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته (چهارم خرداد تا سوم تیر ماه) برگزار می گردد .

teroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62573

به "میزبانی چلنجرکاپ به مزایده گذاشته می گردد، انتها سطح دو و سه لیگ جهانی والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی چلنجرکاپ به مزایده گذاشته می گردد، انتها سطح دو و سه لیگ جهانی والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید