فرمول برگزاری مسابقات لیگ جهانی 2016، میزبانی ایران از تیم ولاسکو

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، با توجه به اینکه در سال 2016 بازی های المپیک برگزار می گردد فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ جهانی این سال فرمول جدیدی طراحی کرد که تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی فرصت لازم برای استراحت و آماده سازی خود برای حضور در المپیک را داشته باشند.

فرمول برگزاری مسابقات لیگ جهانی 2016، میزبانی ایران از تیم ولاسکو

به همین دلیل فدراسیون دنیای والیبال تدبیری اندیشید تا برخلاف دوره های گذشته که لیگ دنیای در مدت تقریبی دو ماه پیگیری می شد، در سال 2016 در یک دوره یک ماهه طی روزهای 17 جون تا 17 جولای (28 خرداد تا 27 تیرماه 1395) با فرمول و قالب جدید البته تنها در مرحله مقدماتی برگزار گردد.

فرمول جدید لیگ دنیای که مختص سال المپیک در نظر گرفته شده، البته سال هاست در رقابتهای جایزه بزرگ دنیا (گراندپری) در حال اجرا است و آزمون و خطاهای خود را نیز به سرانجام برده است. گراندپری مدل زنانه لیگ دنیای مردان است که از سال 1993 و پس از توفیق یافتن برگزاری لیگ دنیای مردان، از سوی فدراسیون دنیای برای رقابتهای سالیانه زنان طراحی و راه اندازی شد. به گونه ای که حالا علی رغم فشردگی مسابقاتش از هیجان انگیزترین و پر تب و تاب ترین رقابتهای دنیای در والیبال محسوب می گردد.

تیم های شرکت نماینده

بر اساس قالب جدید لیگ دنیای در سال آینده 36 تیم شرکت نماینده در 3 سطح 12 تیمی دسته بندی شده اند که اسامی تیم های شرکت نماینده در هر سطح به قرار زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک

سطح سه: تونس، ونزوئلا، اسلوونی، قطر، آلمان، مکزیک، اسپانیا، مونته نگرو، پورتوریکو، چین تایپه، قزاقستان و یونان

فرمول مسابقات

در سال 2015 سطح یک این رقابت با حضور هشت تیم برگزار گردید اما در سال 2016 این تعداد به 12 تیم افزایش یافت. در سطح یک 12 تیم به 9 گروه 4 تیمی متفاوت تقسیم شده اند. یعنی تیم های هر گروه در سه هفته دور مقدماتی، متفاوت هستند.

هر هفته 3 تیم میزبان گروه خود هستند و تیم ها به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند. در سرانجام نیز مجموع تمام نتایج و امتیازات 9 گروه، در یک جدول رده بندی محاسبه می گردد. پس از سرانجام مرحله گروهی، تیم میزبان مرحله نهایی، همراه با 5 تیم برتر جدول مقدماتی برگزارنماینده مرحله نهایی مسابقات خواهند بود که در هفته پنجم لیگ دنیای برگزار می گردد.

فرمول مرحله نهایی لیگ دنیای اما مانند دوره های گذشته است. شش تیم راه یافته به فینال (Final 6) به دو گروه سه تیمی تقسیم می شوند و دو تیم برتر هر گروه به نیمه نهایی صعود می نمایند. سپس تیم های پیروز در فینال برای قهرمانی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

در لیگ دنیای 2017، تیم قهرمان سطح دو 2016 به سطح یک صعود می نماید و آخرین تیم سطح یک نیز به سطح دو سقوط خواهد نمود. در سطح دو این دوره لیگ دنیای مانند سطح یک 12 تیم شرکت نماینده در 9 گروه 4 تیمی متفاوت حضور دارند. در هر هفته سه گروه به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند و تیم میزبان فینال همراه با سه تیم برتر گروهی به مرحله فینال(Final 4) این سطح صعود می نماید. مرحله فینال نیز در هفته چهارم لیگ دنیای برگزار می گردد. در لیگ دنیای 2017، تیم قهرمان سطح سه 2016 به سطح دو صعود کند و آخرین تیم رده بندی سطح دو نیز به سطح سه سقوط می نماید.

در سطح سه 12 تیم حضور دارند اما در 6 گروه 4 تیمی به مصاف یکدگیر می روند. در هر هفته 3 گروه به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند و تیم میزبان فینال همراه با 3 تیم برتر گروهی به مرحله فینال این سطح صعود می نماید. مرحله فینال سطح سه هفته سوم لیگ دنیای برگزار می گردد.

گروه بندی سطح یک

بر اساس این فرمول گروه بندی تیم ها و زمان برگزاری مسابقات سطح یک سه هفته به قرار زیر است:

هفته نخست: 27 تا 29 خردادماه

گروه A- میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک

گروهB - میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین

گروهC - میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم: سوم تا پنجم تیرماه

گروهD- میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه

گروهE- میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک

گروهF - میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم: 10 تا 12 تیرماه

گروه G- میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان

گروه H- میزبان آمریکا: امریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا

گروه I- میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50543

به "فرمول برگزاری مسابقات لیگ جهانی 2016، میزبانی ایران از تیم ولاسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول برگزاری مسابقات لیگ جهانی 2016، میزبانی ایران از تیم ولاسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید