میزان رضایت مشترکین از آنتن دهی و هزینه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه

به گزارش مجله سرگرمی، نظرسنجی از مشترکین تلفن همراه نشان داد حدود 63 درصد افراد از میزان آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه رضایت دارند.

میزان رضایت مشترکین از آنتن دهی و هزینه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر استفاده از تلفن همراه در سطوح مختلف جامعه جهانی، به یک احتیاج اساسی تبدیل گردیده است. در کشور ما نیز همراه با پیشرفت جهانی صنعت ارتباطات، پیشرفت هایی صورت گرفته است. سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل از اپراتورهای پیشرو در توسعه خدمات اپراتوری و از ارائه دهندگان اصلی سرویس های مختلف تلفن همراه در ایران هستند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به مناسبت برگزاری نمایشگاه تلکام که هفته پیش برگزار گردید، با هدف حمایت از کالا و خدمات ایرانی به نظرسنجی از تعدادی از مشتریان اپراتورهای تلفن همراه درخصوص برخی از شاخص های تاثیرگذار بر رضایت مشتریان از خدمات اپراتورهای تلفن همراه اقدام نموده است. این تحقیق، وضعیت ارائه خدمات اپراتوری تلفن همراه از منظر رضایت مشتریان از هزینه مکالمات، میزان آنتن دهی و خدمت ترابردپذیری مورد آنالیز قرار داده است.

در این تحقیق از 357 نفر از مشترکین تلفن همراه نظرسنجی انجام گردیده است که حدود 60 درصد از ایشان را بانوان تشکیل داده اند. میانگین سنی افراد حدود 30 سال بوده و 56 درصد پاسخ دهندگان از مشترکین همراه اول و 39.2 درصد مشترک ایرانسل و 4.8 درصد نیز مشترک رایتل هستند.

اما از اصلی ترین شاخص های ارزیابی خدمات، میزان رضایت مشتریان از هزینه های پرداخت گردیده بابت دریافت خدمات است. رضایت 34.73 درصد از پاسخ دهندگان از هزینه مکالمات اپراتور تلفن همراه زیاد است و حدود 24درصد از ایشان رضایت کم و خیلی کم از هزینه مکالمه با تلفن همراه خود دارند. در این تحقیق رضایت مشترکین تلفن همراه از هزینه های مکالمه، به صورت میانگین عدد 53.8 را از سقف 100 امتیاز نشان می دهد. در این شاخص اپراتور ایرانسل بالاترین میزان رضایت را کسب نموده است و پس از آن اپراتورهای همراه اول و رایتل به اختلاف اندکی نسبت به یکدیگر در صندلی دوم و سوم قرار دارند.

آنتن دهی تلفن همراه به خصوص در شهرها از احتیاجهای اساسی مشترکین تلفن همراه گردیده است. به نوعی که اگر آنتن دهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد باعث نارضایتی افراد می گردد و در طرف مقابل آنتن دهی مناسب، رضایت مشتریان را افزایش می دهد.

رضایت مشتریان از پوشش سراسری و آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه نسبت به هزینه مکالمات از میانگین بالاتری برخوردار است و به صورت میانگین عدد 65 را از سقف 100 امتیاز نشان می دهد. در این شاخص، همراه اول بالاترین میزان رضایت را کسب نموده است و پس از آن، اپراتورهای رایتل و ایرانسل در صندلی دوم و سوم قرار گرفته اند. به صورت کلی 62.7 درصد از پاسخ دهندگان رضایت بالایی از آنتن دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن همراه را داشته اند، در حالی که 17.6 درصد از ایشان از آنتن دهی تلفن همراه خویش اعلام ناراضی نموده اند.

از دیگر موضوعاتی که در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است، ترابردپذیری شماره تلفن است. ترابردپذیری قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با یک شماره یکسان از اپراتورهای مختلف تلفن همراه استفاده نمایند. به عبارت دیگر در صورت وجود این خدمت، مشترکین می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره خود انتخاب نمایند.

طبق این تحقیق 7.9 درصد پاسخ دهندگان تاکنون از این خدمت بهره برده اند که در این بین 42.8 درصد، از دریافت این خدمت راضی و حدود 25 درصد نیز ناراضی هستند. همچنین دسترسی به آنتن دهی بهتر (با حدود 40 درصد فراوانی)، بهره مندی از سرعت اینترنت بیش تر (با حدود 25 درصد فراوانی) و پرداخت هزینه اینترنت کمتر (با 15درصد فراوانی) را می توان مهم ترین دلایل استفاده مشترکین از این خدمت برشمرد. در این تحقیق حدود 60.7 درصد مشترکان از این خدمت، برای ترابرد از سایر اپراتورها به ایرانسل و حدود 25 درصد، از این خدمت برای انتقال به همراه اول استفاده می نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4563

به "میزان رضایت مشترکین از آنتن دهی و هزینه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان رضایت مشترکین از آنتن دهی و هزینه مکالمات اپراتورهای تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید