من و قلعه رودخان و خاطره سازی

به گزارش مجله سرگرمی، قلعه رودخان یکی از جاذبه های بی نظیر گردشگری در گیلان است که اگر فقط یک بار به آن جا سر بزنید، تا آخر عمرتان خاطره اش را فراموش نخواهید کرد.

من و قلعه رودخان و خاطره سازی

وقتی قرار باشد هم طبیعت گردی کنید و هم جنگل نوردی، هم تاریخ گردی و هم خاطره سازی، هیچ جای دیگری جز قلعه رودخان گیلان به ذهن تان نخواهد رسید. به شرطی که بالا رفتن از حدود 1000 پله را به جان بخرید! قلعه ای تاریخی و به شدت زیبا و مجذوب نماینده که اصلاً جایی برای پشیمانی از این پله پیمایی برای تان نخواهد گذاشت.

کجا بریم؟

بریم گیلان، 25 کیلومتری جنوب غربی فومن. باید وارد جاده قلعه رودخان بشویم و بعد از گذشتن از چند روستا به قلعه رودخان برسیم. البته این جا فقط روستای قلعه رودخان است. راه مان را ادامه می دهیم و پس از گذشتن از روستایی باید سواریِ مان را پارک کنیم و بقیه را تا خود قلعه پیاده برویم!

تا این جای راه، از جهت آسفالته ای آمده ایم که رودخانه، خروشان و سروصدا کنان همراهمان آمده است. درختان سربه فلک کشیده جلوی آفتاب را گرفته اند تا گرم مان نگردد اما! شما تازه ابتدای راهِ 1000 پله ای هستید. جالب است به شما بگویم چشم انداز در این منطقه و از بالای پله ها به قدری زیبا و خیره نماینده است که شما حتی اگر خسته هم نباشید، ترجیح می دهید بارها بایستید و مناظر را تماشا کنید.

بزرگ ترین قلعه آجری ایران

در ارتفاعی نزدیک به 700 متر از سطح دریا در دل جنگل عمیق قلعه ای ساخته شد، در زمان ساسانیان، که به نام دژ رودخان یا قلعه حسامی شناخته می گردد. قلعه ای که توسط امیر حسام الدین دباج فومنی (مظفرالسلطان) بازسازی شد وَ بعدها عنوان بزرگ ترین قلعه آجری ایران را به خود اختصاص داد. جایی که، هم محل استقرار حکمرانان بود و هم پایگاهی نظامی برای محافظت از حوزه استحفاظی خود. همان جا که حیات آن بسته به جریان رودخانه ای است که در سمت راست قلعه از شمال به جنوب جریان دارد.

قلعه ای واقعی

اگر انیمیشن رابین هود را به خاطر داشته باشید و بتوانید قلعه پرنس جان را به یاد بیاورید، خواهید دید که قلعه رودخان دقیقاً شبیه به همان قلعه است. دروازه ی قلعه چوبی است، و دو سوی آن لاشه سنگ های بزرگ واقع شده است. دارای برج هایی است با سقفی از سنگ وَ تمام دیوارها از آجر؛ شاه نشین دارد و تراسی که حاکم بتواند آن جا بایستد و ملک خود را نظاره نموده و لذت ببرد. پله های سنگی بسیار زیبا که بزرگان را به برج برساند و اتاق هایی با پنجره های کوچک، برای نگهبانی، که قطعاً همه این ها را در انیمیشن یاد شده دیده اید.

چرا خاطره سازی؟

باورتان نمی گردد اگر بگوییم که راه رسیدن به این قلعه خودش یک سفر گردشگریِ پر از خاطره است؛ چرا که مملوّ از جاذبه های بی نظیر و دیدنی است که قدم به قدم خود را به شکل یک عکس به حافظه دوربین های موبایل شما پرتاب می نمایند. همچنین رستوران های محلی در پایین پله ها شما را به خوشمزه گردی وا خواهد داشت و می تواند طعم خوب سفرتان باشد.

همچنین آتلیه های عکاسی با لباس سنتی کنار رستوران ها قرار دارند که می توانید با پوشیدن لباسی رنگ وارنگ خاطره خوبی ثبت کنید.

وقت خوش خرید کردن در این منطقه همواره دست می دهد؛ چراکه زنان محلی صنایع دستی و محصولات شان را آورده اند و در طول جهت بوی خوش نان تنوری شان هوش از سرتان می برد.

مطالب زیر برای تان جذاب خواهد بود:

دَرِ کاروانسرای تی تی همواره باز است

لرستان و قلعه فلک الافلاک

میبد زیبا، مُهر تاریخ بر پیشانیِ یزد

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به خبرنگاران در همین صفحه سر بزنید.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66394

به "من و قلعه رودخان و خاطره سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من و قلعه رودخان و خاطره سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید