تفریحات و جاهای دیدنی کیش

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با تفریحات و جاهای دیدنی کیش

جزیره زیبای کیش یکی از جزایر جنوبی ایران است که در میان گردشگران ایرانی و خارجی هواداران بسیاری دارد. جزیره کیش نسبت به سایر جزایر ایران شهرت بیشتری دارد و در مقایسه با جزیره قشم که دیگر جزیره معروف ایران است، مدرن تر و توسعه یافته تر است. علاوه بر این، گردشگران خارجی برای ورود به منطقه آزاد کیش نیازی به دریافت ویزا ندارند و تا 14 روز می توانند بدون ویزا در این شهر اقامت داشته باشند. به همین دلیل حتی آن دسته از گردشگران خارجی که پیروز به دریافت ویزا برای ورود به ایران نمی شوند این شانس را دارند تا به جزیره زیبای کیش سفر نمایند و از تفریحات آبی بی نظیر آن در دریای نیلگون خلیج فارس، در کنار بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی این جزیره بی همتا لذت ببرند. در ادامه به معرفی تعدادی از تفریحات و جاهای دیدنی کیش می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

تفریحات و جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

آب از گذشته تا حال منبعی با ارزش و کمیاب در بسیاری از مناطق مختلف ایران بوده است، به همین دلیل در بسیاری از مناطق خشک، ایرانیان باستان برای ذخیره و نگهداری آب های زیرزمینی، سیستم قنات را ابداع کردند. بسیاری از گردشگران در سفر به کیش اطلاع چندانی از جاذبه های تاریخی این شهر ندارند و کیش را بیشتر به دلیل تفریحات آبی و مراکز خرید بیشماری که دارد انتخاب می نمایند. به همین دلیل هنگامی که به این شهر سفر می نمایند از دیدن جاذبه های تاریخی آن متعجب می شوند. شهر زیر زمینی کاریز کیش هم با قدمتی 2500 ساله یکی از قدیمی ترین شهرهای زیرزمینی ایران است. کاریز کیش با وسعتی بیش از 10.000 متر مربع در عمق 16 متری از سطح زمین واقع شده است. در سفر به کیش پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر زیرزمینی بی نظیر دیدن کنید. قطعا قدم زدن در تونل های این شهر تجربه ای متفاوت خواهد بود. شهر زیرزمینی کاریز کیش با وجودیکه ساختار باستانی خود را حفظ نموده، با برپایی غرفه های صنایع دستی، قهوه خانه ای سنتی، رستوران و گالری های هنری، ویژگی های دنیای مدرن را هم در خود جا داده است.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش 54 سال است که در نزدیکی سواحل این جزیره به گل نشسته است. اما می توان گفت که این کشتی باربری یونانی اکنون یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می گردد. در سال 1345 این کشتی 136 متری در بازگشت به یونان به گل نشست و علی رغم تمامی کوشش ها برای نجات این کشتی پیروز به انجام آن نشدند. اینجا همان جایی است که هر روز صدها نفر از گردشگران هنگام عصر در کنار ساحل جمع می شوند تا به تماشای غروب زیبای آفتاب در کنار این کشتی به گل نشسته بنشینند.

مجموعه درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز یکی از جاهای دیدنی کیش است که در بخش شمالی این جزیره و نواحی سرسبز دره پرتغالی ها واقع شده است. مجموعه درخت سبز اطراف قدیمی ترین درخت کیش ساخته شده که گفته می گردد قدمت این درخت مربوط به 600 سال پیش است. بسیاری این درخت را به فال نیک می گیرند و اعتقاد دارند که این درخت کهنسال برایشان خوش یمن است. این مجموعه با آلاچیق های زیبا، فضای همواره سبز و گل های رنگارنگ، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. علاوه بر این، مجموعه درخت سبز کیش در کنار دو جاذبه دیگر کیش به نام های شهر باستانی حریره و مخزن آب دوقلو واقع شده و با رفتن به این منطقه در حقیقت می توانید از سه جاذبه گردشگری کیش به صورت همزمان دیدن کنید.

شهر باستانی حریره کیش

گفته می گردد این شهر باستانی همان جایی است که سعدی شاعر بلند آوازه کشورمان در اثر معروف خود، گلستان، از آن سخن گفته است. شهر باستانی حریره یکی از مهم ترین جاهای دیدنی کیش است که در قسمت شمالی این جزیره واقع شده و وسعت آن 120 هکتار است. ویرانه های بر جای مانده از این شهر باستانی حاکی از آن است که حریره زمانی شهری آباد و پررونق بوده است.

مخزن آب دوقلو کیش

مخزن آب دوقلو کیش در نزدیکی شهر باستانی حریره و مجموعه درخت سبز واقع شده است. این مخزن دوقلو بر روی بقایای مخزن آبی باستانی بنا شده و 5 بادگیر دارد که طرح آن ها برگرفته از معماری یزد است. معماری این مخزن باستانی به گونه ای است که فضایی برای تهویه طبیعی ایجاد می نموده و دمای آبی که در آن ذخیره می شده را نزدیک به نقطه انجماد نگه می داشته است.

مجموعه پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش یکی از مهیج ترین جاهای دیدنی کیش است که در زمینی به مساحت 100 هکتار و در جنوب شرقی این جزیره واقع شده است. بیش از 20 گونه پستاندار دریایی از جمله دلفین ها، شیرهای دریایی، گربه ماهی، فیل دریایی و پنگوئن در این پارک نگهداری می شوند. در محوطه پارک دلفین کیش، اتوبوس هایی برای جابجایی گردشگران و بازدید آن ها از این پارک در نظر گرفته شده است. از جمله بخش های این پارک می توان به دلفیناریوم، باغ پرندگان و استخرهای متفاوتی که گونه های متنوعی از پستانداران دریایی را نگهداری می نمایند، اشاره نمود. بنابراین اگر به حیوانات علاقه مند هستید بازدید از این مجموعه را حتما به شما پیشنهاد می کنیم.

تفریحات آبی کیش

تفریحات آبی متنوع و بیشماری از جمله پاراسل، غواصی، اسکی روی آب و جت اسکی در جزیره کیش وجود دارد که در سفر به این جزیره زیبا می توانید از آن ها لذت ببرید. اما اگر علاقه ای به شنا کردن و رفتن داخل آب ندارید می توانید سوار قایق های کف شیشه ای بشوید و به تماشای زندگی جاری و رنگارنگ دریای نیگون خلیج فارس در زیر پاهایتان بنشینید.

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل غربی و جنوبی جزیره کیش بین ماه های اسفند تا مرداد، لاک پشت های پوزه عقابی، از آب های این منطقه حفاظت شده بیرون می آیند تا در ساحل تخم گذاری نمایند. گردشگرانی که در این فصول به کیش سفر می نمایند این شانس را دارند تا به تماشای لاک پشت های غول پیکری که در میان امواج شنا می نمایند بپردازند. شما هم می توانید از فاصله ای امن از لاک پشت هایی که مشغول کندن حفره برای گذاشتن تخم هایشان داخل آن ها هستند عکس بگیرید و یا به زیر آب بروید و در کنار آن ها شنا کنید.

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101096

به "تفریحات و جاهای دیدنی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات و جاهای دیدنی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید