معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی

به گزارش مجله سرگرمی، شهر کوالالامپور در مالزی | Kuala Lumpur

امروزه دیگر کمتر کسی در جهان وجود دارد که نداند پایتخت کشوری در جنوب شرقی آسیا به نام مالزی که این روزها تبدیل به یکی از جهانگردی ترین مناطق قاره آسیا شده است، شهری به نام کوالالامپور است. این شهر زیبای مالزیایی در ایالت سلانگور قرار گرفته است و در شبه جزیره مالزی واقع شده است. همانطور که گفتیم این شهر این روزها با داشتن برج های دوقولوی پتروناس تبدیل به یکی از دیدنی ترین شهرهای قاره آسیا شده است که دیدنش را هر جهانگرد و جهانگردی دوست دارد. در واقع شهر کوالالامپور در مالزی یکی از دیدنی ترین شهرهای موجود در قاره آسیا است که سالانه و در روزهای مختلف سال، مردم زیادی از سراسر جهان را برای بازدید از خود جذب می نماید. از این رو در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به صورت کامل شهر کوالالامپور در مالزی را مورد بررسی و معرفی قرار دهیم.

معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی

پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به این شهر پیشرفته، زیبا و بسیار مدرن آسیایی را دارید، راهنمای سفر به کوالالامپور را مورد مطالعه قرار دهید.

معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی از لحاظ جغرافیایی

اگر به شما بگویند که چند شهر دنیاگردی معروف در قاره آسیا را نام ببرید بدون شک در بین گزینه های مطرح شده از سمت شما، شهر کوالالامپور در مالزی هم جای خواهد داشت.

این شهر زیبا و بسیار مدرن در ایالت سلانگور مالزی و در همسایگی ساحل غربی شبه جزیره این کشور قرار گرفته است.

از لحاظ جغرافیایی این شهر در دامنه های کوهستان قرار گرفته است و اطراف آن را سرتاسر البته به جز قسمت شرقی شهر را کوه ها فرا گرفته است.

این شهر و مناطق اطرافش در بین مالزیایی ها به عنوان دره و شهر گل آلود به خاطر همسایگیش با محل تلاقی رودخانه های کلانگ و گمباگ نیز معروف شده است.

از لحاظ وسعت و عظیمی شهر کوالالامپور در مالزی دارای مساحتی برابر با 243 کیلومتر مربع می باشد.

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده در سال 2017 میلادی این شهر زیبا و مدرن دارای 1 میلیون و 808 هزار نفر جمعیت در خود بوده است.

از لحاظ آب و هوایی این شهر از آن جایی که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است، دارای آب و هوایی کاملا استوایی است و همین ویژگی آن باعث شده است که در بیشتر روزهای سال، آب و هوای این شهر کاملا مرطوب و گرم باشد.

با توجه به آمار و ارقام رسمی که از طرف سازمان های بین المللی آب و هوا شناسی اعلام می گردد، میانگین دمای هوای شهر کوالالامپور 27 درجه سانتیگراد است و میانگین بارش سالانه در آن 250 سانتی متر می باشد.

آفتابی ترین روزهای شهر کوالالامپور در مالزی در مرداد ماه (23 جولای تا 22 آگوست) و سردترین ایام سال در این شهر برابر است با ماه ها بهمن (21 ژانویه تا 19 فوریه) و اسفند (20 فوریه تا 20 مارچ) که البته در دسته سرماهای قابل تحمل قرار می گیرد!

تاریخچه شهر مالزی در کوالالامپور

از لحاظ تاریخی، نام این شهر از قرن 19 میلادی به بعد در منابع مختلف ذکر شده است و از این رو قدمت کوالالامپور را به قرن 19 میلادی مرتبط دانسته اند.

می گویند در سال 1800 میلادی حاکم مالای ها برای استخراج از معادن قلع چندین نفر را به این منطقه فرستاد.

نشانه های شهر نشینی در کوالالامپور از سال 1857 میلادی در این منطقه به وجود آمده است.

در واقع این شهر از سال 1972 میلادی به عنوان پایتخت این کشور شد و در نهایت در سال 1947 میلادی به عنوان شهر مرکزی حکومتی دولت مالزی انتخاب شده شد.

شاید باورتان نگردد اما شهری که روزی روزگاری تنها فقط برای استخراج ذغال سنگ آن هم به دستور سلطان وقت از آن استفاده می شده است اما این روزها تبدیل به مرکز دنیاگردی، مدرنیته، تجاری و فرهنگی کشور مالزی شده است!

به هر حال این شهر پیشرفته به عنوان معروف ترین شهر مالزی با جمعیتی میلیونی، مقصد سفر خیلی از کسانی شده است که تصمیم به سفر به مالزی و شهر دیدنی اش را دارند.

در زمینه تاریخچه کوالالامپور همین را بگوییم که این شهر در طی دوره های مختلف اما کوتاهی تحت تصرف انگلیسی ها و ژاپنی ها درآمده بود اما طولی نکشید همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم تحت نظارت اتحادیه مالایا در آمد و بالاخره پرچم ماله در آن به احتزاز در آمد.

در حال حاضر هم این شهر در زمره 3 قلمروی رسمی فدرال دولت مالزی هم به حساب می آید.

اطلاعات کلی درباره شهر کوالالامپور

  • شهر کوالالامپور در مالزی را به عنوان یکی از مناطق مختلف در این کشور می شناسند که دارای مناطق و جاذبه های جالبی می باشد. کوالالامپور را در اصطلاح به عنوان KL نیز می شناسند.
  • مردم در این شهر اول به زبان مالایی صحبت می کنند و بعد هم به زبان انگلیسی سخن می گویند.
  • مردم کوالالامپور با پول رسمی خودشان یعنی رینگت مالزی معامله های خود را انجام می دهند.
  • از لحاظ فاصله زمانی هم نسبت به تهران دارای اختلاف ساعتی برابر با 3 ساعت و نیم جلوتر از ساعت رسمی ایران می باشد.
  • در این شهر هم مردم با سواد هستند و هم دارای دانشگاه های مهم و معروف زیادی از جمله دنشگاه گلوبال نکست و یا مدرسه تجارت آسیا وجود دارد که در نوع خود یکی از بهترین ها هستند.
  • در شهر کوالالامپور در مالزی در نقاط مختلف پر است از بیمارستان و کلینیک هایی که با استانداردهای دنیای مطابقت دارند و دارای سیستمی بسیار پیشرفته می باشند.

نکاتی درباره سفر به شهر کوالالامپور در مالزی

  • از شیرهای آب هرگز ننوشید و بطری آب تهیه نمایید.
  • با این که کشور مالزی بسیار امن است اما همیشه جانب احتیاط را بسیار رعایت نمایید زیرا حادثه همیشه در هر جایی در کمین است.
  • اگر از آن دسته مسافرانی هستید که علاقمند به کارناوال ها و جشن های مختلف هستید، انتخاب شهر کوالالامپور در مالزی برای شما مناسب است زیرا؛ می توان گفت که می توان همیشه در تقویم این کشور یک جشن و مناسبت را پیدا کرد که به خاطرش، کارناوال شادی به راه بیاندازند.
  • در این شهر 2 فرودگاه بین المللی وجود دارد که به نام های فرودگاه بین المللی کوالالامپور (Kuala Lumpur International Airport) و فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport) شناخته می شوند و پروازهای ورودی و خروجی بین المللی و خارجی به این شهر از طریق این دو فرودگاه صورت می پذیرد.
  • از معروف ترین سوغاتی های شهر کوالالامپور در مالزی می توانیم به نوعی سنجاق سینه به نام کروگسنگ، ظرف های لابو سایونگ، لبیاب سنتی بانوان مالزیایی به نام باجوکبایا، ظرف های فلزی، خوراکی های سنتی، صنایع دستی رنگارنگ و متفاوت و کلی از دیگر صنایع دستی این شهر نام ببریم.

جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور در مالزی

  • برج های پتروناس | Petronas Twin Towers

این برج های بسیار بلند را باید به عنوان یکی از بلندترین سازه های دنیا به حساب آورد.

این برج ها که کار ساختشان پس از 3 سال یعنی در سال 1998 میلادی به اتمام رسید، معروف ترین جاذبه های این شهر هستند.

اگر در محاسبه اندازه این برج ها آنتن آن ها را هم حساب کنیم، این برج ها 451.9 متر ارتفاع دارند.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که در این برج ها سر جمع 78 آسانسور شبانه روز افراد را در هر 88 طبقه هر برج پتروناس بالا و پایین می برند.

در طبقه های 41 و 42 برج های پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی توسط یک پل به هم وصل می شوند که خود امروزه یکی از بهترین جاذبه های نه تنها پتروناس بلکه شهر است.

از زیر هم این 2 برج توسط مرکز خرید سوریا به یکدیگر وصل شده اند.

این دو برج معروف امروزه نه تنها یکیاز معروف ترین نمادهای مالزی و این شهر شده اند بلکه به عنوان یکی از بلندترین برج های دنیا هم شناخته می شوند.

  • برج مخابراتی کی ال | KL Towerیکی از جاذبه های معروف شهر کوالالامپور در مالزی که بی شباهت با برج میلاد خودمان هم نیست، برج مخابراتی کی ال است.این برج در نزدیکی منطقه بوکیت ناناس قرار گرفته است و یکی از امکاناتی که برای گردشگری کوالالامپور انجام داده این است که دنیاگرد ها می توانند تا برای مشاهده نمای شهر از بالا به تراس دیده بانی آن بروند.این برج مخابراتی هم یکی از سازه های بلند و مرتفع در دنیا است.
  • آکواریوم KLCC | Aquaria KLCC, Kuala Lumpur.

یکی از معروف ترین جاذبه های شهر کوالالامپور در مالزی به قطع یقین، آکواریوم KLCC است.

این آکواریوم را باید به عنوان یکی از عظیم ترین اکواریوم های دنیا نیز به حساب آورد و از آن رو که برای همه سنین جالب و جذاب است، مکانی بسیار همه گیر و جذاب برای هر شخصی به حساب می آید.

در این آکواریوم نزدیک به 5 هزار جاندار دریای در کنار هم قرار گرفته اند.

همچنین 33 آکواریوم مختلف و تونل های سراسری 90 متری در این آکواریوم قرار گرفته است که فضای بسیار عظیمی را برای بازدید از خیل عظیم و عظیمی از ماهی های کوچک و عظیم گرفته تا کوسه ها را برای شما پدید آورده است.

ساخت این آکواریوم در سال 2002 آغاز و در سال 2004 میلادی نیز به انتها رسید.

محیطی که برای ساخت این آکواریوم اختصاص داده شده است برابر با 5600 متر مربع است.

در پایان باید بگوییم که در این آکواریوم نزدیک به 250 گونه مختلف دریایی در کنار یکدیگر جمع شده اند.

  • موزه نگارا در کوالالامپور | muzium negara

یکی از معروف ترین موزه های موجود در شهر کوالالامپور مالزی که بسیار معروف و مشهور هم هست، موزه نگارا است.

این موزه به علت شکل و ساخت عجیبی که نسبت به دیگر موزه های موجود در این شهر و کشور دارد، بیشتر از پیش معروف شده است.

در ساخت بنای این ساختمان از هنر معماری سنتی و مدرن مالزیایی استفاده شده است.

دراین موزه می توانید از 4 گالری موجود در آن بازدید کنید.

در موزه نگارا می توانید از بازمانده هایی از دوره های پاره سنگی، عصر برنز و عصر آهن را می توانید ببینید.

تزئینات موجود در این موزه مخصوصا در سالن اصلی آن، بسیار چشم نواز و جالب است.

در این موزه می توانید از مغازه های فروش آثار دستی و سوغاتی خرید نمایید.

  • باغ پرندگان کوالالامپور | Kuala Lumpur Bird Park

باغ پرندگان هم یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های موجود در کوالالامپور است که در آن پرندگان زیبا و رنگارنگ آزادانه به هر طرفی که بخواهند، پرواز می کنند.

این باغ را باید به عنوان عظیم ترین باغ های پرندگاه سرپوشیده در سراسر دنیا به حساب آورد.

در این باغ می توانید که در رستوران و کافه آن استراحت کنید و یا با پرنده های زیبای آن عکس بیاندازید.

این باغ در کنار باغ گیاه شناسی کوالالامپور قرار گرفته است و دسترسی بسیار خوبی را از مرکز این شهر به این مجموعه جالب و دیدنی را داشته باشید. ورد

سفر خوبی به کوالالامپور داشته باشید

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85304

به "معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل شهر کوالالامپور در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید