معرفی قرص برای سوزش ادرار (برطرف سوزش ادرار)

به گزارش مجله سرگرمی، سوزش ادرار که خود نشانه ای از وجود یک بیماری دیگر است با داروهایی مثل قرص فنازومکس و قرص فنازوپیریدین قابل درمان است. از درمان های خانگی مثل مصرف آب هویج هم می توان برای برطرف سوزش ادرار استفاده کرد. در این مطلب با نمونه ای از قرص سوزش ادرار آشنا تحت عنوان قرص فنازومکس آشنا خواهید شد.

معرفی قرص برای سوزش ادرار (برطرف سوزش ادرار)

خبرنگاران | سرویس سلامت - سوزش ادرار از مسائل نسبتا شایعی است که بیشتر در میان خانم ها دیده می گردد. این مشکل خود به تنهایی بیماری محسوب نمی گردد بلکه علایمی از وجود یک بیماری دیگر است که باید نسبت به درمان آن اقدام گردد. یکی از دلایل سوزش ادرار عفونت ادراری است که در بانوان شایع است. برای برطرف سوزش ادرار داروهای مختلفی وجود دارند که در ادامه قصد داریم به معرفی نمونه ای از آن بپردازیم.

درمان سوزش ادرار با استفاده از گیاهان دارویی

سوزش ادرار عموما نشان دهنده عفونت دستگاه ادراری می باشد. این عفونت ها اغلب منشاء باکتریایی داشته و بیشتر مواقع در دختران و زنان جوان مشاهده می گردد. به طور کلی طیف وسیعی از بیماری ها می تواند موجب بروز این مشکل گردد که البته این بیماری ها نیز براساس جنس و سن بیماران متفاوت است. از جمله این بیماری ها عفونت مثانه، عفونت پروستات، بیماری های مقاربتی و ... است. توجه داشته باشید که خطرناکترین علت سوزش و تکرر ادرار، وجود نوع بدخیمی از سرطان مثانه است. بنابراین از کنار سوزش و تکرر ادرار نباید به آسانی گذشت.

علاوه بر درمان های دارویی برای برطرف سوزش ادرار روش های خانگی هم برای درمان این عارضه وجود دارد. با نوشیدن آب به مقدار زیاد و همچنین مصرف آب هویج می توانید این مشکل را تا حدی برطرف کنید. برای آگاهی از سایر درمان های خانگی سوزش ادرار به لینک زیر بروید.

بیشتر بدانید: روش های درمان خانگی سوزش ادرار با طب سنتی

معرفی قرص سوزش ادرار

قرص فنازومکس

قرص فنازومکس (phenazomex) یا فنازوپیریدین (Phenazopyridine) به منظور برطرف سوزش و درمان عفونت ادراری تجویز می گردد. سرگیجه و سردرد از عوارض قرص فنازومکس است. این دارو با اثر بی حس کننده ای که دارد به منظور درمان و برطرف علائمی نظیر درد و سوزش هنگام ادرار، احساس دفع فوری یا تکرار ادرار تجویز می گردد. توجه داشته باشید که این دارو رنگ ادرار را به نارنجی متمایل به قرمز تغییر می دهد و مصرف آن با بسیاری از تست های آزمایشگاهی ادراری تداخل دارد و ممکن است نتایج نادرست به دست آید.

برای معین میزان مصرف این دارو باید به پزشک مراجعه نموده و همچنین برای کاهش عوارض گوارشی دارو را همراه با غذا یا پس از آن مصرف کنید.

عوارض قرص فنازومکس شامل سرگیجه، سردرد، سوءهاضمه، درد یا کرامپ معده، ضعف یا خستگی غیرعادی، زرد شدن چشم ها یا پوست، افزایش فشار خون، اشکال در تنفس، کاهش ناگهانی در میزان ادرار، تورم صورت، انگشت ها، پاها و احساس تشنگی می باشد.

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

بیشتر بدانید: قرص فنازومکس چیست؟ (عوارض قرص فنازومکس)

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این داروها و یا هر داروی ضد نفخ دیگری را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله خبرنگاران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 126740

به "معرفی قرص برای سوزش ادرار (برطرف سوزش ادرار)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی قرص برای سوزش ادرار (برطرف سوزش ادرار)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید