معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از بزرگترین فرودگاه های اروپا را در شهر مادرید اسپانیا می توان دید، فرودگاهی بین المللی و وسیع که می تواند ورودی هیجان انگیز به شهر زیبا و تاریخی مادرید را برای گردشگران رقم زند. این فرودگاه تاریخچه ای دور و دراز داشته و در حال حاضر به اسم ششمین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا شناخته می گردد. با امکانات فرودگاه باراخاس مادرید آشنا می شویم.

معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا

شهر مادرید به اسم پایتختی مدرن با بناهای تاریخی از مقاصد اصلی مسافران به تعداد می رود. یکی از عظیمترین فرودگاه های اروپا در این شهر قرار گرفته و با امکانات عالی به اسم دروازه ورود به مادرید از گردشگران استقبال می نماید. این فرودگاه زیبا باخاراس نام داشته و در طول سال ها فعالیت خود به یکی از قطب های مهم رفت و آمد در اروپا تبدیل شده است.

تاریخچه فرودگاه باخاراس مادرید

فرودگاه مادرید با نام کامل Adolfo Suarez Madrid Barajas Airport در سال 1928 میلادی افتتاح و فعالیت خود را شروع کرد. این فرودگاه فضای 6500 هکتاری داشته و با امکانات عالی به اسم یکی از برترین فرودگاه های اروپا شناخته می گردد.

فرودگاه مادرید را بیشتر با نام فروگاه باخاراس می شناسند. این فرودگاه با قرارگرفتن در فاصله 12 کیلومتری از شهر، هم دسترسی مسافران برای ورود به مادرید را در کوتاه ترین زمان امکان پذیر نموده و هم به علت ساخته شدن در حاشیه شهر، هواپیماها محدودیتی برای صعود و فرود نخواهند داشت.

فرودگاه بین المللی مادرید را می توان نقطه اتصال اروپا به سایر نقاط جهان به ویژه کشورهای آمریکای جنوبی دانست. رفت و آمد بیش از 50 میلیون مسافر در سال 2017 باراخاس را در فهرست پر رفت و آمدترین فرودگاه های اروپا و جهان قرار داد.

فرودگاه باراخاس در مجموع با 5 ترمینال مجهز با امکانات عالی پروازها را مدیریت و کنترل می نماید.

اطلاعات فرودگاه

نام فرودگاه: Madrid-Barajas Airport

کد یاتا: MAD

کد ایکائو: LEMD

نوع فرودگاه: همگانی

ارتفاع از سطح دریا: 610 متر

قطب اصلی خط هوایی: Air Europa، Iberia

فاصله هوایی تا تهران: 4754 متر معادل تقریبا 6 ساعت

آدرس: Avenida de la Hispanidad, Madrid, 28042

وبسایت: aeropuertomadrid-barajas.com

نکته مهم: بیشتر پروازهای مستقیم از تهران به مقصد بارسلون اسپانیا انجام می گردد و مسافران برای سفر به مادرید می توانند پروازهای غیر مستقیم (با یک یا چند توقف) را خریداری نمایند. برای اطلاع از برقراری پروازهای مستقیم از تهران به مادرید با همکاران ما در واحد فروش بلیط های خارجی در تماس باشید.

ترمینال های فرودگاه مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید فضایی بسیار وسیع داشته و روزانه پروازهای بسیاری را به 5 گوشه جهان پوشش می دهد. مسافران مسیرهای داخلی اسپانیا، مسیرهای اروپایی و بین المللی مانند مقاصد آسیایی، آمریکا و … می توانند به وسیله این فرودگاه پروازهای خود را انجام دهند.

فرودگاه بین المللی مادرید 5 پایانه شامل T1، T2، T3، T4 و T4S را در محوطه خود دارد. هر یک از این ترمینال ها به پروازهای مسیرهای خاص اختصاص دارد.

اگر فرودگاه باراخاس را به دو قسمت تقسیم کنیم می توان گفت که پروازهای ورودی و بین المللی در قسمت پایین و پروازهای داخلی به وسیله ترمینال های بخش بالا انجام می شوند.

امکانات و خدمات فرودگاه مادرید

امکان دسترسی به اینترنت و کامپیوتر در فرودگاه

مسافران می توانند با وصل شدن به شبکه kubiwireless از اینترنت پر سرعت فرودگاه به صورت رایگان استفاده نمایند. بعلاوه دستگاه های کامپیوتر در محوطه فرودگاه تعبیه شده و در اختیار مسافران قرار می گیرد. این دستگاه ها به پرینتر و امکان شارژ تلفن همراه مجهز هستند.

امکان تبدیل ارز

بانک در ترمینال 2، بانک در ترمینال 4، چندین صرافی و دستگاه ATM از تجهیزاتی هستند که به مسافران این امکان را می دهند تا کارهای ارزی و بانکی خود را به راحتی در فرودگاه انجام دهند.

رستوران و کافی شاپ

فرودگاه باراخاس در زمینه رستوران و کافی شاپ سنگ تمام گذاشته، بیش از 30 رستوران در این فرودگاه وجود دارد که انواع غذاها، دسرها و نوشیدنی های بین المللی و اسپانیایی را سرو می نمایند.

انواع فروشگاه جهت خرید

در فرودگاه باراخاس حدود 100 فروشگاه کوچک و عظیم وجود دارند که انواع سوغاتی های محلی، لوازم الکترونیکی، برقی، پوشاک و … را عرضه می نمایند. بعلاوه مسافران می توانند اجناسی مانند عطر یا تنباکو را بدون مالیات از Duty Free خریداری نمایند.

سایر امکانات فرودگاه

امکانات ویژه معلولین و افراد کم توان، داروخانه، خدمات پزشکی، اورژانس، محیط بازی ویژه بچه ها

هتل های فرودگاه مادرید

مسافران در صورت احتیاج می توانند از هتل های فرودگاه جهت اقامت استفاده نمایند. این هتل های بسیار مجهز بوده و با مجهزترین امکانات روز هتلی جهان از میهمانان خود پذیرایی می نمایند.

هتل های Melia Barajas، Ibis Madrid Aeropuerto Barajas و Tach Hotel از هتل های نزدیک به فرودگاه باراخاس هستند.

چگونه از فرودگاه مادرید به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه مادرید تمام امکانات رفاهی را برای حمل و نقل مسافران به مرکز شهر مادرید فراهم نموده است. مسافران می توانند به وسیله یکی از راه های زیر برای حمل و نقل عمومی از فرودگاه به مادرید استفاده نمایند.

اتوبوس های فرودگاه در ترمینال 1، 2 و 4 آماده هستند تا مسافران را به نقاط مختلف مادرید برسانند.

تاکسی های فرودگاه هم آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. کرایه تاکسی ها گرانتر از سایر وسایل نقلیه بوده و بوسیله تاکسی متر محاسبه می گردد.

قطار و مترو هم از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستند که با کمترین هزینه و مدت زمان کوتاه مسافران را به مقصد می رسانند. ایستگاه مترو را در ترمینال 2 و 4 و ایستگاه قطار را در ترمینال 1 و 4 می توان دید.

جهت درخواست و رزرو با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

5 شهر زیبا و مجذوب کننده اسپانیا

قیمت تور اروپا در تابستان 1400

شرایط نو تور اسپانیا در دوره کرونا

5 شهر زیبا و مجذوب کننده اسپانیا

سفر به برترین کشورهای جهان در تابستان

آژانس هواپیمایی خبرنگاران چه خدماتی را در تور اروپا ارائه می دهد؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: ستاره ونک
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155233

به "معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه باخاراس مادرید، اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید