معرفی سفارت ژاپن در تهران و نکات دریافت ویزای توریستی ژاپن

به گزارش مجله سرگرمی، سرزمین آفتاب تابان، جنگجویان سامورایی، شکوفه های گیلاس، کشتی سومو، خوراک سوشی و بسیاری از جاذبه های توریستی و گردشگری ناب جهان، جایی نیست جز کشور زیبا و پیشرفته ژاپن که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را در تمام فصول سال به سمت خود می کشاند.

معرفی سفارت ژاپن در تهران و نکات دریافت ویزای توریستی ژاپن

خوشبختانه ژاپن به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای آسیا و جهان، روابط خوبی با ایران دارد و متقاضیان ایرانی می توانند برای دریافت انواع ویزای ژاپن، در تهران اقدام نمایند. از این رو با توجه به استقبال فراوان متقاضیان ایرانی برای دریافت انواع ویزای ژاپن از جمله ویزای توریستی این کشور، قصد داریم تا در این مطلب به معرفی کامل سفارت ژاپن و اطلاعات کاربردی در ارتباط با دریافت ویزای توریستی ژاپن بپردازیم.

اطلاعات سفارت ژاپن

بنابر اطلاعات وب سایت رسمی سفارت ژاپن در تهران، در حال حاضر سفارت این کشور در خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، پلاک 162 واقع شده و به استثنای روزهای آدینه و شنبه و تعطیلات رسمی از ساعت 8:30 تا 12:00 و 12:45 تا 17:00 آماده خدمت رسانی به متقاضیان ایرانی دریافت ویزای ژاپن است.

متقضیان دریافت انواع ویزای ژاپن می توانند به وسیله آدرس پست الکترونیکی بخش کنسولی : [email protected] و یا سایر راه های ارتباطی زیر با بخش سفارت ژاپن و یا بخش کنسولی آن ارتباط برقرار نموده و به پیگیری امور مربوط به ویزای خود بپردازند:

تلفن : 22660710(21)98+

فاکس : 22660747(21)98+

فاکس بخش کنسولی : 22660746(21)98+

دریافت ویزای ژاپن به وسیله کنسولگری این کشور

بنابر اطلاعات سفارت ژاپن، ساعات کاری بخش کنسولگری این سفارت برای انجام امور متقاضیان دریافت ویزای ژاپن کمی متفاوت بوده و به شرح زیر است:

  • ساعات تحویل مدارک: متقاضیان می توانند بدون احتیاج به مشخص وقت سفارت به منظور انجام اموری نظیر ثبت پرونده و یا دریافت هدایت از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 10:30 به بخش کنسولی سفارت ژاپن مراجعه نمایند و یا طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 13 الی 15 از خدمات پاسخگویی تلفنی کنسوگری ژاپن با شماره تلفن +98 (21) 22660710 و یا فاکس +98 (21) 22660746 استفاده نمایند.
  • دریافت جواب ویزای ژاپن از سفارت: متقاضیان می توانند طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه به منظور اخذ نتیجه درخواست ویزای ژاپن از ساعت 15 الی 16 به محل سفارت مراجعه نمایند.

گفتنی است که برخلاف بسیاری از سفارت ها، برای مراجعه و پیگیری امور ویزا احتیاجی به مشخص وقت قبلی سفارت ژاپن وجود ندارد و مدارک درخواست ویزا نیز حتما باید به وسیله فرد متقاضی و یا نماینده وی (آژانس مسافرتی معتبر) به صورت حضوری به سفارت ژاپن تحویل گردد.

از نظر کنسولگری سفارت ژاپن، ارسال مدارک درخواست ویزای ژاپن به وسیله ایمیل و یا فکس مورد قبول نبوده و نسخه اصلی تمامی مدارک مورداحتیاج درخواست ویزای ژاپن باید به بخش امور ویزا ارائه گردد.

بنابر اطلاعات وب سایت رسمی سفارت ژاپن، در صورت ریجکت شدن درخواست ویزای متقاضی، به هیچ عنوان دلیل ریجکتی به فرد درخواست نماینده شرح داده نمی گردد و متقاضی مجاز به درخواست مجدد با هدف مشابه تا 6 ماه بعد نخواهد بود.

نقشه گوگل و کروکی راستا سفارت ژاپن در تهران به شرح زیر است:

تعطیلات سال 2019 سفارت ژاپن در تهران

بنابر اطلاعات وب سایت سفارت ژاپن در تهران، تعطیلات رسمی این سفارت در سال 2019 به قرار زیر است:

رویداد تاریخ
روز سال نو میلادی 1 ژانویه
سال نو میلادی سه شنبه، 1 ژانویه (دی)
سال نو میلادی چهارشنبه، 2 ژانویه (دی)
سال نو میلادی پنج شنبه، 3 ژانویه (دی)
پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه، 11 فوریه (بهمن)
روز ملی شدن صنعت نفت- تولد حضرت علی چهارشنبه، 20 مارچ (اسفند)
نوروز - سال نو خورشیدی پنج شنبه، 21 مارچ (فروردین)
نوروز - سال نو خورشیدی یکشنبه، 24 مارچ (فروردین)
روز جمهوری اسلامی ایران دوشنبه، 1 آپریل (فروردین)
روز طبیعت - 13 فروردین سه شنبه، 2 آپریل (فروردین)
مبعث رسول اکرم چهارشنبه، 3 آپریل (فروردین)
تولد امام زمان (ولی عصر) یکشنبه، 21 آپریل (فروردین)
شهادت حضرت علی دوشنبه، 27 می (خرداد)
قیام 15 خرداد چهارشنبه، 5 جون (خرداد)
عید فطر پنج شنبه، 6 جون (خرداد)
عید غدیر خم سه شنبه، 20 آگوست (مرداد)
تاسوعای حسینی دوشنبه، 9 سپتامبر (شهریور)
شهادت امام حسین، عاشورای حسینی سه شنبه، 10 سپتامبر(شهریور)
وفات پیامبر (شهادت امام حسن مجتبی) یکشنبه، 27 اکتبر (آبان)
انتها سال میلادی یکشنبه، 29 دسامبر (دی)
انتها سال میلادی دوشنبه، 30 دسامبر (دی)
انتها سال میلادی سه شنبه، 31 دسامبر (دی)

ممکن است روزهای تعطیل ستاره دار در جدول تعطیلات سفارت ژاپن بر طبق تقویم قمری دستخوش تغییر قرار گیرند.

انواع خدمات ویزای سفارت ژاپن در تهران

به طور کلی خدمات ویزای سفارت ژاپن در تهران شامل انواع ویزای کوتاه مدت هم چون: ویزای توریستی بدون احتیاج به دعوتنامه، ویزای تجاری، ویزای بازدید از اقوام، ویزای دیدار از دوستان، ویزای شرکت در کنفرانس، ویزای شرکت در مسابقات ورزشی می گردد.

اما متداول ترین نوع ویزای ژاپن که هر ساله درخواست زیادی از سوی متقاضیان ایرانی برای دریافت آن از سفارت ژاپن در تهران می گردد، ویزای توریستی این کشور است.

متقاضیان همچنین می توانند جهت برخورداری از اطمینان خاطر بیشتر، پیگیری و انجام امور اخذ ویزای توریستی ژاپن خود را به یکی از آژانس های مسافرتی معتبر بسپارند.

گروه شرکت های خبرنگاران با سالها تجربه پیروز در امر اخذ انواع ویزای توریستی و تحصیلی کشورهای معتبر جهان، آماده ارائه خدمات تخصصی ویزای ژاپن و مشاوره رایگان به متقاضیان محترم است.

مدارک مورد احتیاج برای درخواست ویزای توریستی ژاپن

بنابر آخرین اعلام سفارت ژاپن در تهران، مدارک مورد احتیاج ویزای توریستی و کوتاه مدت ژاپن به شرح زیر است:

  • پاسپورت متقاضی دریافت ویزا با حداقل 6 ماه اعتبار (به همراه گذرنامه های پیشین، در صورت وجود)
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ژاپن
  • یک قطعه عکس رنگی 4.54.5 با زمینه سفید برای 6 ماه اخیر
  • کپی صفحات شناسنامه متقاضی درخواست ویزا
  • برنامه سفر دقیق و موجه (به همراه تاریخ ورود و خروج و برنامه روزانه سفر)
  • رزرو هتل
  • گواهی اشتغال به کار با ذکر جزئیاتی نظیر میزان حقوق، سمت کاری و موافقت نامه مرخصی با ذکر تاریخ
  • ریز سه ماه آخر گردش حساب بانکی (در سایز A4 و صادر شده در حداکثر 5 روز اخیر)
  • گواهی تمکن اقتصادی با حداقل 70 میلیون تومان موجودی

تمامی مدارک فارسی باید دارای ترجمه رسمی به زبان انگلیسی با مهر وزارت دادگستری باشد که در سه ماه اخیر صادر شده باشد.

با توجه به حجم درخواست های ویزای ارسالی به سفارت ژاپن در تهران، عموما طی 7 تا 10 روز کاری به درخواست ها رسیدگی شده و در صورت موافقت با درخواست ویزای ژاپن متقاضی، ضمانت نامه اقتصادی از وی دریافت خواهد شد.

بنابر تجربه کارشناسان امور توریستی و مهاجرتی خبرنگاران، متقاضیان ایرانی با میانگین سنی 20 تا 25 سال با سخت گیری های بیشتری برای دریافت ویزای توریستی ژاپن روبرو خواهند شد و به طور معمول عواملی چون نبود سابقه سفر مکفی در پاسپورت، سن کم متقاضی و ارائه مدارک ناقص و نامعتبر، موجب ریجکت درخواست ویزا از سوی سفارت ژاپن در تهران می گردد.

عموما بنابر صلاحدید آفیسر پرونده ویزای توریستی ژاپن با اعتبار 7 تا 14 روز و به صورت یکبار ورود برای متقاضیان ایرانی صادر می گردد و در صورت بروز هرگونه تخلفی نظیر قصد اقامت و یا درخواست پناهندگی، متقاضی مشمول جریمه سنگین شده و از کشور ژاپن دیپورت می گردد.

وجود برچسب هر یک از انواع ویزای ژاپن در پاسپورت شما وزن و اعتبار بالایی به پاسپورت شما داده و سابقه سفر یا همان Travel History موثری برای دریافت ویزای سایر کشورهای جهان نظیر ویزای کانادا و یا ویزای شینگن محسوب می گردد.

سوالات متداول سفارت ژاپن در تهران

آنالیز درخواست ویزا و اعلام نتیجه از سوی سفارت ژاپن معمولا چقدر زمان می برد؟

عموما، از زمان ارائه مدارک مورد احتیاج درخواست ویزای ژاپن به سفارت ژاپن در تهران، آنالیز درخواست و اعلام نتیجه 5 روز کاری زمان خواهد برد، اما در بعضی موارد ممکن است به دلیل احتیاج به آنالیز بیشتر، نوع ویزا، درخواست مدارک اضافه، مصاحبه و موارد این چنینی، زمان مورد نظر از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.

آیا می توان پس از اتمام ساعات کاری سفارت ژاپن ، از خدمات پاسخ گویی تلفنی کنسولگری استفاده کرد؟

بنابر اطلاعات وبسایت سفارت ژاپن در تهران، تماس های تلفنی با شماره 22660710، پس از انتها ساعات کاری سفارت به تلفن گویا با زبان های ژاپنی، انگلیسی و فارسی وصل می گردد.

آیا در صورت ریجکتی درخواست ویزای توریستی ژاپن امکان اعتراض و یا درخواست مجدد وجود دارد؟

متاسفانه بنابر قوانین سفارت ژاپن در تهران، آن دسته از درخواست های ویزایی که با موافقت آفیسر پرونده روبرو نمی شوند، بدون ذکر علت ریجکت شده و در عین حال فرد مجاز به درخواست مجدد ویزای مشابه برای 6 ماه نخواهد بود. از این رو پیشنهاد می گردد برای جلوگیری از بروز مواردی این چنینی با کارشناسان مجرب گروه شرکت های خبرنگاران تماس گرفته و از مشاوره رایگان و خدمات تخصصی ویزای توریستی ژاپن بهره مند شوید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: نیلگام
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37308

به "معرفی سفارت ژاپن در تهران و نکات دریافت ویزای توریستی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سفارت ژاپن در تهران و نکات دریافت ویزای توریستی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید