معرفی جشنواره خرید استانبول و مراکز خرید مهم آن

به گزارش مجله سرگرمی، جشنواره خرید استانبول یک فستیوال سالانه است که در شهر زیبای استانبول برگزار می گردد. این جشنواره که برای اولین بار در سال 2011 برگزار گردید، هدف گذاری خود را تبدیل استانبول به مرکز سرگرمی، تفریحی و فرهنگی دنیا اعلام نموده است. در این مقاله به معرفی جشنواره استانبول و اتفاقاتی که در آن می افتد می پردازیم پس با ما باشید تا با این جشنواره خرید بزرگ آشنا شوید.

معرفی جشنواره خرید استانبول و مراکز خرید مهم آن

معرفی جشنواره خرید استانبول

اولین جشنواره خرید استانبول از 18 مارس لغایت 26 آپریل 2011 به مدت 40 روز و 40 شب برگزار گردید. در این مدت بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ، تخفیفات قابل توجهی به مشتریان خود می دهند و قیمت ها به گونه ای است که امکان ندارد بدون خرید کردن از آنجا بیرون بیایید. در این جشنواره هم مردم استانبول و هم بسیاری از شرکت های خارجی شرکت می نمایند. توریست های بسیاری از سراسر جهان در این مدت وارد استانبول می شوند و شهر رونق مالی بسیاری به خود می گیرد. یکی از دلایل جذب توریست ها از سراسر جهان این است که در این مدت خرید محصولات شامل هیچ مالیاتی ندارند. در طول جشنواره خرید استانبول بسیاری از مکان های تاریخی و فرهنگی زمان بازگشایی خود را با مراکز خرید هماهنگ می نمایند و حتی گاهی اوقات تا بیش از 2 ساعت پس از فروشگاه ها باز می مانند. انواع رژه های خیابانی، کنسرت، فعالیت های نمایشی و موسیقی در همان زمان برگزار می گردد.

جشنواره خرید استانبول اتاق بازرگانی استانبول، اتحادیه مراکز خرید و خرده فروشی ترکیه (TAMPF) ، انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه و بخش فرهنگ عمومی شهرداری استانبول برگزار می گردد. در مراسم افتتاحیه، هر سال یک گروه هواپیما انگلیسی با نام موشک های آبی بر فراز دریای مرمره اقدام به نمایش با جت هی جنگی می نمایند و آتش بازی انجام می گردد.

مراکز خرید شرکت نماینده در جشنواره خرید استانبول

با توجه به موقعیت استراتژیک کشور ترکیه و علی الخصوص شهر استانبول، این بخش به عنوان پل مالی بین قاره آسیا و اروپا شناخته می گردد. بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به وسیله استانبول کالا های خود را مبادله می نمایند. بندر استانبول نیز سهم به سزایی در این بین دارد. از این رو مراکز خرید بزرگ و مجللی در استانبول ساخته شده تا توانایی رفع کردن احتیاج های تجاری را داشته باشد. بسیاری از این مراکز حین جشنواره خرید استانبول به شدت شلوغ می شوند و حتی گاهی اوقات احتیاج به تامین دوباره اجناس دارند. در ادامه به معرفی بعضی از بزرگترین مراکز خریدی می پردازیم که فعالیت اصلی را طی جشنواره خرید استانبول بر عهده می گیرند.

مرکز خرید امار سیکور (Emaar Square) یکی از مراکز خرید زیبایی استانبول است که برای اهداف تجاری، بازرگانی و صنعتی ساخته شده است. علاوه بر مدت زمان جشنواره خرید استانبول، در سایر روز های سال نیز توریست ها و فعالان مالی و تجاری مختلفی از سراسر جهان به این مرکز خرید آمده و اقدام به تبادل کالا می نمایند مرکز خرید امار سیکور میزبان برند های معروف و لوکس جهانی می باشد و بسیار مشهور است. دلیل شهرت این مرکز خرید وجود محصولاتی است که از برند های معروف برای اولین بار در این مکان رونمایی می شوند. در واقع این مرکز خرید معین نماینده استراتژی بازار و نیز رویکرد های فشن و مد منطقه است. علاوه بر لباس و پوشاک، مرکز خرید امار سیکور معین نماینده رویکرد هایی برای مواد غذایی، نوشیدنی ها، تفریحات و سرگرمی می باشد. بر اساس برآورد های اجرا شده سالانه حدود 25 میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید می نمایند.

مرکز خرید امار سیکور در زمان جشنواره خرید استانبول

مرکز خرید آکاسیا (Akasya) در بخش آچیبادم منطقه اسکندر در استانبول واقع شده است و یکی از مراکز جشنواره خرید استانبول به حساب می آید. مساحت این مرکز خرید بزرگ 80 هزار متر مربع است. معماری این مرکز خرید بسیار منحصر به فرد است که با ارتفاع 30 متری به گونه ای طراحی شده تا از حداکثر نور خورشید در طول روز استفاده کند. طبقه اول این مجموعه 8 متر ارتفاع دارد و ویترین مغازه ها به گونه ای طراحی شده که از خیابان به راحتی قابل رویت باشد. از امکانات مرکز خرید آکاسیا می تواند به وجود 15 سینما، مرکز بازی بچه ها 10 هزار متری و رستوران گردان 360 درجه نام برد. بدون تردید این امکانات مرکز خرید آکاسیا هستند که باعث شده این مکان به یکی از مراکز اصلی جشنواره خرید استانبول تبدیل گردد.

این مرکز خرید ترکیبی از فروشگاه هایی با برند های لوکس و برند های ارزان تر می باشد. برای هر سلیقه ای در این مرکز خرید کالای مورد احتیاج پیدا می گردد. مرکز خرید آکاسیا محل اولین ها در ترکیه است، مثلا اولین فروشگاه ویکتوریا سکرت ترکیه در این مرکز خرید افتتاح شده است. همچنین مرکز خرید آکاسیا محل اولی فروشگا های برند های Crate & Barrel, IRO, Hogan, Rag & Bone, Hackett, Hamleys است. همچنین این مرکز خرید بزرگ که در بخش آسیایی استانبول واقع است دارای اولین فروشگاه های Apple Store, Burberry, Tods, Hugo Boss, Michael Kors, Sandro Paris, Tumi, Agent Provocateur, Tory Burch, Longchamp, DVF, Marc by Marc Jacobs, Kipling, by Max Mara, Aveda در این شهر می باشد. در سال 2015، مرکز خرید آکاسیا برنده جایزه بهترین مرکز خرید اروپا شد که هر ساله توسط اتحادیه مراکز خرید اروپا (ICSC) اهدا می گردد.

مرکز خرید آکاسیا، یکی از مراکز اصلی جشنواره خرید استانبول

مرکز خرید کاپیتول (Capitol) در عمر 24 ساله خود، همیشه سعی نموده تا یکی از جدید ترین و به روز ترین مراکز خرید استانبول و کشور ترکیه باشد. با توجه به وجود اجناس مد روز در این مرکز، کاپیتول نقش مهمی در جشنواره خرید استانبول بازی می نماید. همه چیز تغییر خواهد نمود و تنها کاپیتول است که بی تغییر باقی می ماند شعار این مجموعه صنعتی است. کاپیتول با دارا بودن فروشگاه های مملو از برند ها و اجناس جدید و به روز، سینمای بزرگ، مرکز تفریحات بچه ها و رستوران و کافی شاپ مجهز هر ساله به میزبانی از جشنواره خرید استانبول و توریست های مختلف می پردازد. خرید در کاپیتول بسیار لذت بخش است زیرا برند های مختلف جهان جدید ترین محصولات خود را اول از همه در اینجا به نمایش می گذارند و همیشه این مرکز خرید پر از شگفتی و شگفتانه های مختلف است.

مرکز خرید کاپیتول، یکی از مراکز اصلی جشنواره خرید استانبول

مرکز خرید فوروم استانبول (Forum İstanbul) با مساحتی بالغ بر 495 هزار متر مربع نه تنها بزرگ ترین مرکز خرید ترکیه است، بلکه با دارا بودن بیش از 176 هزار متر فضای فروشگاه، بزرگترین مرکز خرید اروپا شناخته می گردد. در این مرکز خرید بزرگ از تمامی کشورها و قومیت ها حداقل یک فروشگاه وجود دارد. از جذابیت های جشنواره خرید استانبول حضور در مرکز خرید فوروم استانبول و بازدید از این محل است. آکواریوم بزرگی که در این مرکز خرید وجود دارای و دارای کوسه های بزرگ متعدد است، یکی از زیبایی ها و جاذبه های مرکز خرید فوروم استانبول به حساب می آید. این آکواریوم که حیات دریایی استانبول نام دارد، دارای بزرگترین خانواده از کوسه های اروپا است و بر اساس فیلم پارک ژوراسیک ساخته شده است.

این مرکز خرید علاوه بر فضای فروشگاهی بزرگ، در حین جشنواره خرید استانبول میزبان رویداد های تفریحی و شاد متنوعی می باشد. بسیاری از توریست ها در بازه زمانی جشنواره خرید استانبول بیشتر از 2 الی 3 روز از وقت خود را به این مرکز خرید بزرگ اختصاص می دهند تا تمامی زوایای آن را آنالیز نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دلتابان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35757

به "معرفی جشنواره خرید استانبول و مراکز خرید مهم آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جشنواره خرید استانبول و مراکز خرید مهم آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید