معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک

به گزارش مجله سرگرمی، در سراسر دنیا هستی، دیدنی های شگفت انگیز و جذابی وجود دارند که بعضی از آنها کار طبیعت هستند و بعضی دیگر هنر دست انسان. سازه های دست ساز گاهی به قدمت حضور انسان بر این کره خاکی می رسند و به دیدنی های جذاب روزگار پیوسته اند. در میان سرزمین های جذاب کره زمین، کشور مکزیک با حضور تمدن کهن و باستانی مایا، دارای دیدنی های شگفت انگیز و جذاب فراوانی بوده که هر سلیقه ای را به سمت خود می کشانند. در ادامه، قصد داریم به معرفی معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک بپردازیم. حتی، اگر قصد سفر به جاذبه های دیدنی مکزیک را هم ندارید، آشنایی با بهترین جاهای دیدنی مکزیک خالی از لطف نیست.

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک

موزه زیر آب شهر کانکون (Cancun Museum)

جیسون تیلور، مجسمه ساز مشهور با ساخت مجسمه هایی بی نظیر در زیر آب، شهرت و جذابیت کانکون را دو چندان کرده است. این مجسمه ساز شهیر با ساخت مجسمه های فراوانی از مواد طبیعی به منظور حفاظت از ریف ها (صخره های دریایی) کاری کرد که گردشگران فراوانی هر سال، با استفاده از قایق های کف شیشه ای یا تورهای غواصی به دیدن این مناظر شگفت انگیز در زیر آب بروند. از نکات جالب توجه این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک، تبدیل شدن این مجسمه ها به ریف های مصنوعی در اثر گذر زمان است. دیدن صخره های مرجانی طبیعی این منطقه هم بسیار لذت بخش و همچنین به یاد ماندنی هست.

بیشتر بخوانیدخوشگذرانی در کانکون، زیبایی بی نظیر در مکزیک

گودال های طبیعی سیتونی (Cenote)

این گودال های مقدس در دوران باستان مکانی بوده که زوار در آن اشیای زینتی را می انداخته اند و حتی، برای خدای باران بر سر آن انسان قربانی می کردند. این مکان مقدس یکی از بهترین جاهای دیدنی مکزیک بوده که افسانه های به جا مانده از تمدن مایا آن را شگفت انگیز هم کرده اند. دو گودال چیچن ایتزا مکانی هستند که بسیاری از گردشگران در ظهرهای آفتابی از آب تنی در آنها لذت می برند و همچنین، با گردش در شهر از دیدنی های مکزیک در دوران مایاها بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانیدچیچن ایتزا در مکزیک | میراث مایا ها و یکی از عجایب هفتگانه جدید

شهر مکزیکو سیتی (Mexico City)

باغ های شناور Xochimilco، یکی از بهترین جاهای دیدنی مکزیک بوده که در یونسکو ثبت شده است. در کنار این دیدنی بی نظیر می توان از موزه های هنری و معماری های تاریخی حفاظت شده مکزیکو سیتی دیدن کرد و با رفتن به رستورانهای فراوان، طعم های بی نظیر و مختلف غذاهای محلی را چشید؛ مزه هایی که نظیر آنها را جز در کشور مکزیک نخواهید یافت. پایتخت کشور مکزیک یکی از شهرهای مشهور دنیا بوده که خواب ندارد و زندگی در تمام 24 ساعت در آن جریان دارد.

پارک لاس پوزاس (Las Pozas)

خرابه های باستانی در جنگل بارانی کشور مکزیک که هنر دست ادوارد جیمز هنرمند معاصر انگلیسی هستند، یکی از جاذبه های دیدنی مکزیک را ساخته اند. این هنرمند نامتعارف با ساخت مجسمه هایی سورئال ترکیبی از یک معماری مدرن در سبک باستانی را میان طبیعت بی نظیر و دیدنی شیلیتلا فراهم آورد که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. با ورود به این ساختار شگفت انگیز و جذاب، حس ورود به سرزمینی خالی از سکنه را دارید که روزگاری کشوری باشکوه بود.

ال کاستیلو یا معبد کوکولکان (Temple of Kokolkan)

بسیاری از مردم دنیا کشور مکزیک را با همین معبد مشهور و دیدنی می شناسند که تبدیل به نمادی از این کشور شده است؛ معبدی که به عقیده کارشناسان بین قرن های 9 و 12 میلادی و بنابر چرخه نجومی قوم مایا ساخته شد. این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک دو بار در سال با قرار دریافت در طول اعتدال شب و روز که به اعتدالین مشهور است، گردشگران بیشماری را به سمت خود می کشاند. اگر قصد دارید هنگام سفر به کشور مکزیک از همه جذابیت های این هرم دیدنی باخبر شوید، حتما یه یکی از راهنماهای معبد مراجعه کرده تا عجایب آن، نفس را در سینه حبس نمایند.

کوه های قرمز خط ساحلی پورتو بالاندرا (Puerto Balandra)

در حوالی شهر لاپاز، هشت ساحل و تالابی زیبا قرار دارند که مکانی هستند برای تجربه آرامشی دلچسب بر روی شن هایی سفید. کوه های قرمز این خط ساحلی، منظره ای شگفت انگیز و دیدنی را در این محیط جذاب ایجاد نموده اند. دمای 30 درجه ای آب این تالاب فیروزه ای و زلال باعث شده تا زیستگاه صدها گونه ماهی زیبا و مرجان های شگفت انگیزی گردد و تورهای غواصی این منطقه را به یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین تورهای گردشگری دنیا بدل کرده است. این منطقه دارای تعداد کمی رستوران محلی هست برای آرامش و لذت بردن از دنیای زیر آب.

صخره های ال آرکو د کابو سن لوکاس (Lands End)

در قرن شانزدهم میلادی، این منطقه محل دریانوردانی بود که در میان آبهای آزاد به تجارت مشغول بودند. دزدان دریایی با پنهان شدن در میان این صخره های شگفت انگیز، انتظار ورود کشتی های تجاری اسپانیایی را می کشیدند و تمام اجناس با ارزش آنها را به یغما می بردند. اما، در حال حاضر این صخره ها با سواحل و تفرجگاه های فراوان یکی از نقاط دیدنی دنیا محسوب می شوند که در امنیت کامل به سر می برند. برای رسیدن به این مورد از جاذبه های دیدنی مکزیک و مشاهده شیرهای دریایی ال آرکو، باید سوار تاکسی های دریایی شوید.

سوسوکوتلن

روز 31 اکتبر در کشور مکزیک با نام روز مرگ شناخته می گردد و در این روز، مردم برای مردگان خود شمع روشن می نمایند و گاهی اوقات هم به زدن گیتار و خواندن آواز مشغول می شوند. اما، در سوسوکوتلن می توانید همیشه پیوند دنیای مردگان و زندگان را با شمع و گل هایی که بر روی مزارهای شگفت انگیز قرار گرفته، از نزدیک ببینید. در این منطقه افراد زیادی را خواهید دید که با زدن گیتار و خواندن آواز، یاد درگذشتگان خود را زنده نگه می دارند. مرگ در مکزیک همچون کارناوال بدرقه بوده و شاید به اندازه سوگواری های دیگر نقاط دنیا غم انگیز نباشد.

شبه جزیره باخای کالیفرنیا

مناظری که بر روی این مورد از بهترین جاهای دیدنی مکزیک دیده می شوند، شگفت انگیزترین مناظری بوده که یک فرد می تواند در تمام عمر خود ببیند. گرداگرد این شبه جزیره کویری را اقیانوس فرا گرفته و بدلیل بارندگی کم و رطوبت پایین، پدیده ای رخ می دهد که منظره ای از درخت های غول پیکر را ایجاد می نماید. این منظره جذاب در اثر جهت روخانه هایی بوجود می آید که از تالاب سان ایگناسیو جریان دارند.

آتشفشان پوپوکاتپتل (Popocatpetl Volcano)

این کوه با صومعه هایی که راهبان در طول قرن 16 میلادی در شیب آن ساخته اند، جذاب تر و دیدنی تر شده است به طوریکه سازمان یونسکو محافظت از آنها را به عهده گرفت. این آتشفشان دیدنی در 70 کیلومتری مکزیکوسیتی بوده و تورهای فراوانی شما را به این منطقه فرهنگی و تاریخی می برند. این تورها یک روزه بوده و می توانند روز دلچسبی را نصیب شما نمایند.

در ادامه بخوانید10 مکان هیجان انگیز در مکزیک برای گردشگران

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100912

به "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید