مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی بعد از 40 سال در جزیره اشک

به گزارش مجله سرگرمی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه اطلاع داد.

مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی بعد از 40 سال در جزیره اشک

امید یوسفی درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این که بعد از تقریبا 40 سال اولین مورد ثبت پلنگ زنده در استان را شاهدیم اظهار کرد:این پلنگ در طی چند روز اخیر و به تعداد سه بار پای یکی از آبشخورهای جزیره اشک دیده گردیده است.

وی با اشاره به وضعیت این پلنگ ایرانی مشاهده گردیده در جزیره اشک دریاچه ارومیه گفت: این پلنگ نر و کاملا سالم است و حدودا 3 تا 4 ساله با جثه ای بزرگ و سرحال است.

یوسفی بااشاره به شرایط جزیره اشک دریاچه ارومیه اضافه نمود: جزیره اشک با 2500 هکتار دومین جزیره بزرگ دریاچه ارومیه و دارای شرایط محیطی خوبی برای زندگی این پلنگ است و مورد تهدیدی برای آن وجود ندارد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی براحتمال وجود قلاده ای دیگر از این پلنگ در جزیره اشک گفت: فعلا فقط یک قلاده دیده گردیده و به احتمال زیاد فقط همین یک قلاده با توجه به عادت جنس نر، که قلمرو طلب است، و کیلومترها برای بزرگتر کردن قلمرو خودش راه می رود در این جزیره وجود داشته باشد.

یوسفی با اشاره به دلایل وجود این پلنگ در جزیره اشک گفت: علاوه بر وجود شرایط مناسب زیستی در این جزیره، امکان دارد که از یک تهدید فرار نموده و به جزیره اشک پناه برده باشد که نیازمند آنالیز بیشتری است.

وی با اشاره به برنامه های اداره حفاظت محیط زیست برای انتقال این پلنگ ایرانی به مکانی دیگر توضیح داد: فعلا برنامه اداره حفاظت مبنی برپایش دقیق توسط یک تیم کارشناسی قوی است، چنانچه برای جمعیت حیات وحش جزیره مشکل ایجاد گردد باید به محل امنی منتقل گردد ولی اگه حضور برای جمعیت حیات وحش مثبت باشد باید به فکر اضافه کردن یه جفت برای این قلاده پلنگ ایرانی باشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3082

به "مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی بعد از 40 سال در جزیره اشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی بعد از 40 سال در جزیره اشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید