مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!

به گزارش مجله سرگرمی، کلیشه های نیوزلند

متاسفانه کلیشه های اشتباه زیادی در خصوص کشورهای مختلف جهان وجود دارد. سفر کردن راهی است تا از نزدیک با آن کشورها آشنا شویم و متوجه اشتباه بودن تصوراتمان بشویم. امروز می خواهیم در خصوص کلیشه های نیوزلند صحبت کنیم. در بین تمام کلیشه های رایج، چند کلیشه وجود دارد که مردم نیوزلند را بیش از همه ناراحت می نماید. اگر قصد سفر به این کشور شگفت انگیز را دارید مراقب باشید در خصوص این موضوعات صحبت نکنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!

هرچیزی مرتبط با گوسفند

این یک حقیقت است که نیوزلند نژاد گوسفندهای مرغوب و مشهوری دارد. اما این طور نیست که در هر گوشه و کناری مملو از گوسفند باشد! پس در سفر به نیوزلند اگر می خواهید سر صحبت را با یک فرد محلی باز کنید لطفا جک های بی مزه راجع به گوسفند و هرچیزی مرتبط با آن را تعریف نکنید.

نیوزلند بخشی از استرالیاست؟!

این موضوع هم یکی از کلیشه های نیوزلند است که مردم این کشور را بسیار ناراحت و عصبانی می نماید. پرسیدن این سوال از یک نیوزلندی مثل این است که از یک کانادایی بپرسیم آیا کانادا بخشی از ایالات متحده آمریکاست؟! یا مثلا ایرلند و اسکاتلند را با هم اشتباه بگیریم یا فکر کنیم دانمارک و سوئد در نزدیکی هم قرار گرفته اند! مردم یک کشور به علت ارق و علاقه ای که به کشورشان دارند دوست ندارند بقیه کلیشه های غلط و نادرستی در خصوص کشورشان داشته باشند.

نیوزلند دقیقا کجاست؟

یکی از مسائل که در خصوص نیوزلند وجود دارد که خیلی ها اصلا نمی دانند این کشور کجا قرار گرفته است! حتی نکته عجیب و تاسف برانگیز این است که در بسیاری از نقشه ها نیوزلند از قلم می افتد و اصلا این کشور روی نقشه وجود ندارد. خودتان را جای یک نیوزلندی بگذارید و ببینید چه احساسی دارد وقتی متوجه می شوید مردم نمی دانند کشور عزیزتان کجای این جهانست!

طبیعت کاملا بکر و دست نخورده!

جملاتی از این دست را معمولا در تبلیغات برای سفر به نیوزلند زیاد دیده ایم. گفته می گردد که نیوزلند طبیعتی بکر دارد و می توان به نقاطی سفر کرد که پای هیچ انسانی به آن نرسیده است. اما باید بدانید که این موضوع هم یکی از کلیشه های نیوزلند است و کاملا صحت ندارد. صد البته که نیوزلند کشوری بی نظیر و شگفت انگیز است و مملو از منظرههای طبیعی فوق العاده است. اما نیوزلند هم در برابر انواع آلودگی مصون نیست و در دهه های اخیر گرفتار آن بوده است. بنابراین اگر با یک فرد نیوزلندی روبرو شدید می توانید از زیبایی های کشورش صحبت کنید اما هیچ وقت از واقعیت دور نشوید.

همه چیز خیلی گران است!

حتی پولدارترین مسافر هم وقتی به نیوزلند سفر می نماید از قیمت بالای بعضی کالاها ممکن است تعجب کند. واقعیت این است که نیوزلند فاصله بسیار زیادی از کشورهای دیگر دارد و یک گوشه وسط اقیانوس و دور از همه قرار گرفته است. به همین علت واردات محصولات و کالاهای مختلف به این کشور هزینه های بالایی دارد. خود مردم نیوزلند به خوبی از این موضوع آگاهند و می دانند که قیمت بعضی محصولات در نیوزلند به نسبت قیمت همان محصول در کشوری دیگر بالاتر است. اما دیگر لازم نیست موقع هر خریدی که انجام می دهید این جمله را بگویید. مردم نیوزلند هم خودشان به این موضوع عادت نموده اند و آن را به عنوان حقیقتی از زندگی روزمره شان پذیرفته اند.

نیوزلندی هستی؟ پس اهل اوکلندی!

اوکلند پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر نیوزلند است. با این که ولینگتون مرکز نیوزلند است اما بخش زیادی از جمعیت این کشور در اوکلند متمرکز شده اند. با این حال، هیچ وقت نباید فراموش کنید که نیوزلند شهرها و شهرستان های متعددی دارد و قرار نیست هر فرد نیوزلندی اهل اوکلند باشد! مثل این که فکر کنیم هر ایرانی اهل تهران است! این تصور هم یکی دیگر از کلیشه های نیوزلند است که درست نیست.

با نیوزلند بیشتر آشنا شویم:

بسیاری از کلیشه های نیوزلند را شاید ما هم داشته ایم و فکر می کردیم حقیقت دارند. بخشی از این عدم آگاهی به علت دوردست بودن نیوزلند است و شاید تا حدی حق داشته باشیم. نیوزلند که با نام های نیوزیلند و زلاندنو هم شناخته می گردد کشور-جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است. نزدیک ترین کشور به نیوزلند، استرالیاست که 1500 کیلومتر با آن فاصله دارد.

یکی از نکات جالب در خصوص نیوزلند این است که این سرزمین حدود 80 میلیون سال زودتر از بقیه جدا بوده و به همین علت طبیعت و حیات وحش بسیار منحصربفرد و متفاوتی با سایر نقاط جهان دارد. مرکز نیوزلند شهر ولینگتون است و اوکلند هم بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور به شمار میرود.

قوم مائوری

مائوری ها مردمان بومی نیوزلند هستند که روزگاری تمدن مائوری را تشکیل می دادند و فرهنگ و رسم و رسوم بسیار جالبی هم دارند. این قوم همچنان به رسم و رسوم خود پایبند هستند و در جشن ها و مراسم های آئینی سنت های خود را اجرا می نمایند. یکی از مجذوب کننده ترین رسوم مائوری ها پایکوبیی به نام پایکوبی مرگ است که در گذشته برای آغاز شکار اجرا می شده است. با این حال امروزه این پایکوبی که بسیار هم پرشور و حرارت است به یکی از جاذبه های گردشگری نیوزلند تبدیل شده و جهانگرد ها دوست دارند این مراسم جالب را از نزدیک ببینند.

جاذبه های گردشگری ولینگتون

ولینگتون مرکز نیوزلند است و به نوعی مرکز فرهنگ و هنر این کشور هم محسوب می گردد. در این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارند که هرکس با هر سلیقه ای را راضی می نماید. کوه ویکتوریا یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است و منظره بی نظیری به شهر ولینگتون دارد. موزه ملی نیوزلند که Te Papa نامیده می گردد هم یکی از تماشای های شهر به ویژ برای هنردوستان و علاقه مندان به تاریخ است. در این موزه می توانید با تاریخ و فرهنگ نیوزلند بیشتر آشنا شوید و از آثار هنری و صنایع دستی بومی این کشور تماشا کنید. موزه ولینگتون، باغ گیاه شناسی ولینگتون، قطار کابلی ولینگتون، خیابان کوبا، ساختمان مجلس، یادبود ملی جنگ و سواحل زیبا و منطقه های محافظت شده طبیعی از جمله تماشای های مرکز ولینگتون هستند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164347

به "مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید