مردم با تماشای برنامه های مهارت آموزی حالشان خوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر شبکه هفت سیما که به عنوان رئیس ستاد مهارت آموزی تلویزیون معرفی شده است، با تاکید بر ساخت برنامه هایی با این محتوا، می گوید: کسی با دیدن برنامه آشپزی آشپز نمی گردد اما با دیدن برنامه هایی در حوزه مهارت حس امید در افراد زنده شده و حالشان خوب می گردد. بر همین اساس ضروری است که این اتفاق هرچه بهتر در دستور کار قرار گیرد.

مردم با تماشای برنامه های مهارت آموزی حالشان خوب می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه هفت سیما، نشست ستاد مهارت آموزی سیما به ریاست مسعود احمدی افزادی ـ رئیس ستاد مهارت آموزی ـ و نمایندگان این ستاد در شبکه های سیما دوشنبه (11 آذر ماه) در سالن جلسات شبکه هفت سیما برگزار گردید.

مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه هفت سیما) در نشست خبری امروز خود درباره حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی و ستاد مهارت آموزی گفت: با توجه به کارهایی که شبکه هفت سیما در حوزه زبان فارسی انجام داده است، دبیرخانه ستاد زبان فارسی در این شبکه شکل گرفت.

مدیر شبکه هفت سیما پیرامون ستاد مهارت آموزی مطرح نمود: بحث مهارت آموزی زبان فارسی در انواع مختلف یکی از ماموریت های جدی و محوری شبکه هفت سیما است. مسئله اصلی و اساسی امروز در نزد جوانان جامعه ما بحث مهارت است. ما امروز با دانشوران غیرماهر روبرو هستیم؛ با کسانی روبرو هستیم که دانایی مبتنی بر غیر توانایی را فراگرفته اند.

وی ادامه داد: ستاد مهارت آموزی سیما در شبکه هفت سیما مستقر شده و با شعار مردم، آموزش و مهارت کار خود آغاز نموده است. ما یک اقدام ملی را آغاز کردیم و این اقدام ملی با یاری سازمان های مرتبط مثل شورای عالی مهارت در کشور انجام می گردد.

احمدی افزادی گفت: در دنیای امروز مهارت آموزی نقش مهمی داشته و از اهمیت خاصی برخوردار است. اکنون عمده کشورها در حال پیشرفت در بخش مهارت آموزی هستند و روی مساله مهارت آموزی سرمایه گذاری می نمایند. در این شرایط ما هم کوشش می کنیم که در این زمینه اتفاق های خوبی را رقم بزنیم.

وی در ادامه بیان نمود: برای پیشرفت در بخش مهارت آموزی در مسابقات کشورهای مختلف شرکت کردیم و بعد تصمیم گرفتیم که مسابقات مهارت آموزی را در کشور برگزار کنیم که پیش نویس آن از طرف سازمان صداوسیما به اسحاق دنیاگیری داده شده است.

مدیر ستاد مهارت آموزی ادامه داد: امروز وقت آن است که در شبکه ها با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، در گام اول یک بار دیگر داشته های خود را تقویت کنیم. همچنین در ادامه قرار است مهارت افزایی را تقویت کنیم که برای آن باید کسب مهارت و احساس احتیاج به آن مهم گردد. همچنین در بخش مهارت باید به گونه ای عمل کنیم که سبب افزایش اعتماد شویم.

وی در ادامه درباره برنامه اقدام این طرح شرح داد: در این راه با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه امضا کردیم و برنامه برای بین المللی کردن بخش مهارت آموزی را دنبال می کنیم. با نگاهی به برگزاری مسابقات مهارت آموزی کشورهای دیگر باید بگویم، متاسفانه ما در کشور از بحث مهارت آموزی خیلی غافل بودیم. رویکرد دنیا تغییر نموده ولی ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم.

رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: با توجه به برنامه های پیش رو، زمان را به سه دوره کوتاه مدت (تا اواخر زمستان 98)، میان مدت (تا تابستان 99) و بلند مدت (از پاییز 99 تا 1400) تقسیم نموده ایم. دوره کوتاه مدت از اکنون آغاز شده است و باید طی این دوره بعضی از مسائل به صورت آنی اصلاح گردد؛ جریان های کوچکی را برای ترویج زبان فارسی راه انداری نموده ایم و مراحل مختلف در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: ما در سازمان فنی و حرفه ای کشور دو هدف را دنبال کردیم؛ اول اینکه رخدادهای بزرگ دنیای مهارت محور را منعکس می کنیم. بنابراین برای اولین بار مسابقات دنیای مهارت را پوشش گسترده دادیم. المپیک دنیای مهارت شهریورماه در کازان روسیه برگزار گردید و با حضور بیش از 50 کشور دنیا و 1600 جوان ماهر و با حضور 4 رئیس جمهور بزرگ دنیا ولادیمیر پوتین ورئیس جمهور چین برگزار گردید. کشور ما هم در این مراسم شرکت کرد.

رئیس ستاد مهارت آموزی سیما بیان نمود: مسابقات دنیای مهارت به شکل کامل پوشش داده شد؛ سه مستند ویژه مهارت هم آماده پخش است که به زودی پخش می گردد. 20 برنامه کوتاه مستند هم از مسابقات دنیای مهارت فراوری شده که درحال آماده سازی برای پخش است. در کنار اینها برگزاری المپیک ملی مهارت را پیش بینی کردیم و آن را به سازمان فنی و حرفه ای کشور پیشنهاد دادیم.

وی ادامه داد: مسابقات مهارت آموزی از جمله رخدادهای مهم در این موضوع به شمار می آید. ما همچنین با وزارت جهاد کشورزی، ستاد نیروهای مسلح، معاونت علمی ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و بانک صنعت و معدن، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان های دیگری نیز وارد همکاری شدیم تا اقدام عملی بخش مهارت آموزی هرچه بهتر انجام گردد.

مدیر شبکه هفت سیما در ادامه به برنامه هایی که تاکنون شبکه ها در بخش مهارت آموزی آنها را آماده و پخش کردند، اشاره نمود و از کمبود بودجه برای فراوری برنامه های بیشتر گفت. برنامه های چتر نجات، مثبت 40، مشاعره، قند پهلو و یقه هفت از جمله این برنامه ها به شمار می آید.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61838

به "مردم با تماشای برنامه های مهارت آموزی حالشان خوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم با تماشای برنامه های مهارت آموزی حالشان خوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید