ماکرون و مرکل خواهان اصلاح مقررات حوزه شنگن شدند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، در نشست مجازی که به ریاست سران فرانسه و اتریش برگزار گردید؛ اروپایی ها مدعی افزایش کوشش ها در مبارزه با تروریسم شدند.

ماکرون و مرکل خواهان اصلاح مقررات حوزه شنگن شدند

این نشست مجازی تنها یک هفته پس از حمله در وین، پایتخت اتریش که چهار کشته برجای گذاشت، برگزار گردید. فرانسه نیز طی هفته های اخیر به دلیل اظهارات و اقدامات مقامات این کشور شاهد حمله به محل سابق تحریریه نشریه فکاهی شارلی ابدو، کشته شدن یک معلم فرانسوی و حمله با سلاح سرد در کلیسای جامع نیس بود.

در این نشست، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، از لزوم واکنش هماهنگ و سریع کشورهای اروپایی سخن گفت. وی به طور معین خواهان ایجاد پایگاه داده های مشترک، تبادل اطلاعات و پیگیری تدابیر کیفری شد. ماکرون همچنین گفت که اتحادیه اروپا باید به دنبال بازنگری در مقررات مرزی منطقه شنگن باشد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز خواهان اصلاح مقررات منطقه شنگن به دنبال حملات اخیر در فرانسه و اتریش شد.

به گفته صدراعظم آلمان، کار سامانه ورود و خروج به منطقه شنگن باید تا سال 2022 میلادی شروع گردد. وی گفت: این امری بسیار حیاتی است که بدانیم چه کسی وارد منطقه شنگن می گردد و چه کسی از آن خارج می گردد.

رئیس جمهور فرانسه قراراست پیشنهادات اولیه خود را در زمینه مبارزه با تروریسم، روز 10 دسامبر (20 آذر) به شورای اتحادیه اروپا ارائه کند.

این در حالی است که جانبداری ماکرون از انتشار تصاویری موهن از پیامبر اسلام (ص)، خشم مسلمانان سراسر دنیا را در پی داشت. وی بعدها، بدون آنکه عذرخواهی کند؛ مدعی شده بود: احساسات مسلمانان را در قبال تصاویر موهن درک می کنم ولی دولت من در ورای این کاریکاتورها نیست!

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118981

به "ماکرون و مرکل خواهان اصلاح مقررات حوزه شنگن شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون و مرکل خواهان اصلاح مقررات حوزه شنگن شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید