لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد

به گزارش مجله سرگرمی، ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محسن نفر در نشست روسای دانشکده های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 300 سال است که این دانشگاه در رشته پزشکی به جذب دانشجو پرداخته و متخصصان بسیاری را تربیت نموده است. اما متاسفانه دانشگاه از وجود این فارغ التحصیلان محروم است وباید از این ظرفیت استفاده گردد.

لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد

وی به کمبود عرصه بالینی در حوزه پزشکی اشاره نمود و اضافه نمود: مسئولان حوزه پزشکی با مدیریت هزینه ها و بهره گیری از خیران استانها نسبت به احداث بیمارستان در جوار واحد خود باید اقدام نمایند، در غیر اینصورت شاهد تحول مثبتی در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نخواهیم بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: پس از ارتقا عرصه بالینی متولیان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به ایجاد و توسعه رشته های دستیاری تخصصی، توجه بیشتری داشته باشند.

نفر اعلام کرد: طبق آنالیز های انجام شده بسیاری از واحدها ظرفیت لازم برای ایجاد رشته های دستیاری تخصصی را دارند که با کوشش بیشتر و جمع آوری مستندات در مورد ظرفیت های واحد مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

وی با اشاره به بحث تغییرات در نظام آموزش پزشکی و organ base شدن دوره علوم پایه در دانشگاه آزاد گفت: اگرچه هر تغییری در ابتدای امر با مقاومتهای روبرو است، اما این تغییر لازمه پویایی این حوزه بشمار می رود.

معاون پزشکی دانشگاه آزاد بیان کرد: ایجاد دبیرخانه در بخشهای پزشک عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و تخصصی رشته های پزشکی همانند وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته و اعضای این دبیرخانه ها از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است.

وی گفت: رسالت اصلی این دبیرخانه ها آنالیز اولویت های درسی رشته های مختلف، ارزیابی، بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای مجری رشته پزشکی است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ویکی گرام
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122360

به "لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه رشته های دستیاری تخصصی در دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید