قلعه نویی: باشگاه سپاهان باید به خود ببالد که سرمربی اش گزینه تیم ملی است، یک بار برای راهنمایی تیم ملی با من صحبت شد

به گزارش مجله سرگرمی، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان تأکید کرد که در شرایط فعلی گزینه اول، دوم و سومش ادامه حضور در این تیم اصفهانی است.

قلعه نویی: باشگاه سپاهان باید به خود ببالد که سرمربی اش گزینه تیم ملی است، یک بار برای راهنمایی تیم ملی با من صحبت شد

به گزارش خبرنگاران از اصفهان, امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از ملاقات تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر گفت: باید به تیم استقلال و شهر خودرو تبریک بگویم که با وجود تمام مسائلی که برای آنها ایجاد کردند با درایت به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند. اکنون چهار نماینده شایسته در لیگ قهرمانان آسیا داریم و امیدوارم همه ما به امید حق نمایندگان خوبی برای کشورمان باشیم. با صعود بااقتدار دو تیم کشورمان آنها نشان دادند که نمایندگان ایران چقدر شایسته و سختکوش هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: در بازی قبلی که بررسی کردیم، حیف بود که با چیزی حدود 550 پاس و بیش از 70 درصد پاس صحیح و مالکیت توپ 57 به 43 و هشت موقعیت گل، آنهم مقابل تیمی که رفت و برگشت استقلال را برده است و تراکتور را شکست داده و موقعیتی روی دروازه ما نداشت، پیروز نشویم. ما از دقیقه 2 تا دقیقه 94 موقعیت داشتیم، اما نتوانستیم به پیروزی برسیم. فوتبال ما را تنبیه کرد که آنهم به خاطر بی دقتی خودمان بود.

سرمربی سپاهان یادآور شد: بازی فردای ما مقابل فولاد هم سخت است. آنها فوتبالی بسته بازی می نمایند و چشم به ضدحمله ها دارند. نکونام یک کپی از کی روش برداشته است که فوتبال را به عقب می برد و چشم به ضد حمله ها دارد. البته ما هم سپاهان هستیم و در زمین خودمان بازی می کنیم. دو سه بازیکن مصدوم داریم که اگر به جمع مان اضافه شوند، چیدمان ما راحت تر خواهد شد. در بازی قبل با یک مدافع وسط تخصصی بازی کردیم و مجبور شدیم شایان مصلح را به دفاع وسط بیاوریم و تیم با ترکیب کامل به میدان نرفت، البته خوب هم بازی کرد.

قلعه نویی اعلام کرد: فردا بازی سختی داریم و فولاد یک مربی خوب، جوان و باانگیزه دارد. آنها بازیکنان خوبی هم برای نیم فصل دوم جذب نموده اند و شاید تنها مشکل فعلی شان این باشد که از شرایط مسابقه دور بودند. در مجموع امیدوارم یک بازی خوب باشد و دنبال این باشیم از زیبایی های فوتبال لذت ببریم. بعضاً می بینید توپ شوت می زنیم و از بالای دروازه می رود، اما یکی خودش را به زمین می اندازد. منظورم به بازی فردا نیست، بازی های قبلی را می گویم. امیدوارم به سمتی برویم که قشنگی فوتبال را ببینیم. در همه جای جهان قوانین را عوض می نمایند که فوتبال گل داشته باشد و وقتی فوتبال گل داشته باشد تماشاگر و اسپانسرها می آیند. امیدوارم فوتبال قشنگی خودش را داشته باشد. امتیاز دریافت یک بحث است و زیبایی هم بحث خودش را دارد. امیدوارم فردا بازی خوبی را ببینیم. به نظر می رسد زمین هم شرایط خوبی پیدا نموده و امیدوارم زمین اجازه بدهد بازی زیبایی را انجام دهیم.

قلعه نویی یادآور شد: هر جا بودم با همه وجود و با افتخار کار کردم. روزی تقریباً نیم فصل لیگ بود که به استقلال اهواز رفتم و وسط های نیم فصل دوم استقلال تهران با تماس گرفت که شفیع زاده و رمضانی شاهد هستند. با اینکه تیم را من نبسته بودم و در حال سقوط بودیم، گفتم درست است که من این تیم را نبستم، اما اخلاقاً درست نیست در این شرایط تیم را رها کنم و بروم.

وی ادامه داد: روزی در ذوب آهن تمرین می کردم که فردی به نام میلاد آمد. شاید بعد از آمدن به سپاهان دو بار او را دیدم. او درباره مسائل سپاهان با من صحبت کرد که گفتم الان اینجا محل تمرین ذوب آهن است و او فقط به عنوان یک سپاهانی با من درد و دل کرد که یک تیم مردمی است و بوجه خوبی دارد. آن سال سپاهانی ها شش بازیکن خارجی گرفته بودند. رُک بگویم که بودجه تیم فوتبال سپاهان کمتر از چهار تیم است و شاید 50 درصد بودجه سه تیم هم نمی گردد و شاید با یک تیم یکسان باشیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان یادآور شد: خلاصه این را بگویم که فصل که تمام شد و خوشبختانه با اقتدار ذوب آهن تیم دوم شد و صندلی خوبی به دست آوردیم و راهی آسیا شدیم و یک بازی را هم بردیم، میلاد آمد و با من صحبت کرد. گفتم اگر تیم چهاردهم دست من بود، آن تیم را رها می کردم و تیم دوم جدول را می گرفتم، کم لطفی بود، اما تیم دوم (ذوب آهن) را رها کردم و به تیم چهاردهم (سپاهان) آمدم. تمام مربیان دوست دارند در آسیا باشند، اما به خاطر سپاهان از آن گذشتم. همان طور که گفتم سپاهان از نظر بودجه ای نصف چهار تیم است، اما از همان سال اول راه مان را پیدا کردیم.

این فصل با توجه به بودجه ای که داریم، خیلی جلو هستیم. قلعه نویی با بیان این جمله ادامه داد: می توان قراردادها را گرفت و دید که بسیار جلوتر از آن چیزی هستیم که باید باشیم. ما باید این جهت را پنج ساله می آمدیم، اما سال دوم به نتیجه رسیدیم، اما دشمن زیاد داریم. سایت متریکا (بررسی و آمار مسابقات فوتبال) سه تیم را شاخص قرار داده است و در سه شاخص مالکیت، ایجاد موقعیت و عدم دادن موقعیت به حریف تیم سپاهان اول است. در مالکیت توپ شهر خودرو اول بوده، اما در دو شاخص دیگر ما اول هستیم. فوتبال زیبا هم بازی می کنیم و در ایجاد موقعیت یک سر و گردن بالاتر از تیم های دیگر هستیم، اما با همین وجود کارشناسان با حب و بغض صحبت می نمایند.

وی با بیان اینکه روزی برای سپاهان با عشق معامله کردم، اعلام کرد: روزی تیم تراکتور را پنجم جدول و روزی یازدهم جدول تحویل گرفتم. استقلال را در رتبه های سیزدهم و یازدهم تحویل گرفتم و این سپاهان هم که همواره جزو چهار پنج تیم بالای جدول بود را چهاردهم تحویل گرفتم. همواره کار سخت را انجام دادم و از خواسته های خودم گذشت کردم. بعضی به خاطر پول می آیند، اما من اگر به استقلال و تراکتور رفتم، برای پول نبوده است. در سپاهان هم به خاطر عشقم آمدم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بحث حضورش در تیم ملی گفت: برای تیم ملی یک بار با من صحبت شد و جلسه ای داشتیم. این افتخار مجموعه و طرفداران سپاهان است که تیمی که تا یک سال و نیم گذشته شرایط خوبی نداشته، اکنون مربی اش گزینه تیم ملی است. البته این را گفته ام که گزینه اول، دوم و سوم من سپاهان است. با این حال بالاخره بحث تیم ملی مطرح شده و چون بحث ملی است، گفتم که در این خصوص با مدیران باشگاه سپاهان و مدیران کارخانه صحبت نمایند. البته آنها ابتدا می خواستند نظر من را بدانند و نگذاشتند مسئله باز گردد و پس از آن با باشگاه صحبت کردند. سپاهان هم باید به خودش ببالد که سرمربی تیمش گزینه سرمربیگری تیم ملی است.

قلعه نویی با بیان اینکه نظر شخصی اش را مطرح نموده است، گفت: گاهی وقتی به تهران هم که می رفتم، تمام فکر و ذکرم سپاهان بود. برای تقویت سپاهان پیش استاندار هم رفته ام. در تمام این سال ها پیش کسی نرفته بودم، اما پیش آقای رضایی، استاندار اصفهان رفتم و برای جذب یک بازیکن و آنهم به خاطر شرایط سپاهان خواهش کردم. استاندار هم مرد بسیار بزرگی است که هم به فکر مجموعه ورزش اصفهان است و با آن شرایط دنبال کار سپاهان هم بود. دنبال این بودم که تیم خودم را تقویت کنم و سه بازیکن خوب در نیم فصل گرفتیم که دو بازیکن جایگزین بودند. بسیار خوشحالم که تیمی را درست کردیم که تا دو الی سه سال آینده از نظر شرایط سنی و فنی می تواند نماینده خوبی برای اصفهان باشد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان یادآور شد: همان طور که گفته شد در هفته گذشته برای راهنمایی تیم ملی مذاکره نموده ایم، ولی من گفتم که گزینه اول, دوم و سومم سپاهان است. با این حال اگر فدراسیون با باشگاه سپاهان به توافق برسد, هر چه خیر باشد، همان می گردد. یعنی این کار به عهده مدیران گذاشته شده است.

وی درباره اینکه آیا باشگاه سپاهان نیز می تواند مانند استقلال و پرسپولیس که از اسطور های شان (فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی) استفاده نموده اند, از محرم نویدکیا و هادی عقیلی استفاده کند, گفت: درباره نویدکیا باید بگویم, روزی که من مسئولیت سپاهان را قبول کردم, دو بار با نویدکیا صحت کردم و یک بار نیز جلسه ای با حضور ایشان برگزار گردید. من از او خواهش کردم که آقای نویدکیا, بیا یک سال, یک سال و نیم در کنار سپاهان تجربه کسب کن و بعد این پرچم را خودت بگیر تا سپاهان به مشکل نخورد و به او گفتم که من اینجا میهمان هستم.

قلعه نویی در ادامه یادآرو شد: زمانی که مربی تیم ملی بودم و به قطر رفته بودیم, نمایندگانی از باشگاه السد آمدند و من و افشین پیروانی را به محل باشگاه شان بردند. من یک سال در السد بازی کردم و دو جام در آن سال کسب کردیم. ما را با تشریفات به ساختمان جدید باشگاه بردند و به ما گفته شد که شما جزو بنیان گذاران باشگاه السد هستید. الان نیز من سه چهار سال برای سپاهان زحمت کشیده ام، اما وقتی اسم محرم نویدکیا به میان می آید, من خودم را میهمان می دانم.

سرمربی سپاهان اضافه نمود: من به محرم گفتم با توجه به اینکه هافبک بوده ای و باهوش هستی, در کنار تیم باش و تجربه کسب کن و در کنارش کلاس های مربیگری را هم برو، اما او به حرف من گوش نکرد. به طور مثال الان اگر محرم در تیم بود, انتقال من به تیم ملی یک افتخار برای سپاهان بود و دیگر مسئله ای هم به وجود نمی آمد. اگر محرم می خواهد سرمربی گردد باید ابتدا تجربه ای کسب کند و اگر بخواهد به یکباره نفر اول باشد کار سخت می گردد. من خودم از تیم های رده پایین کارم را آغاز کردم. محرم برای سرمربیگری باید تجربه کسب کند, که در این مدت می توانست در کنار تیم ما باشد، اما خودش این پیشنهاد را قبول نکرد, حالا اینکه در ذهن او چه می گذرد را باید از خودش سؤال کنید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68132

به "قلعه نویی: باشگاه سپاهان باید به خود ببالد که سرمربی اش گزینه تیم ملی است، یک بار برای راهنمایی تیم ملی با من صحبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی: باشگاه سپاهان باید به خود ببالد که سرمربی اش گزینه تیم ملی است، یک بار برای راهنمایی تیم ملی با من صحبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید