قطعات جعبه باتری وسایل نقلیه کاهش یافت ، طراحی ابتکاری

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت استرالیایی با یاری فناوری نانو برای باتری ها پوسته خارجی (جعبه باتری) فراوری نموده است که سبک و کوچک بوده و نسبت به جعبه باتری های رایج قطعات کمتری دارد.

قطعات جعبه باتری وسایل نقلیه کاهش یافت ، طراحی ابتکاری

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت استرالیایی وولتا (Vaulta) فعال در حوزه پوشش باتری، از امضای تفاهم نامه همکاری با Braille، Grafoid و Focus Graphite اطلاع داد.

وولتا این تفاهم نامه همکاری را امضا کرد تا فناوری پوشش سلول مبتنی بر گرافن خود را با سه شرکت کانادایی متمرکز بر راهکار های انرژی و باتری به اشتراک بگذارد. وولتا با شرکت های Braille Energy Systems Inc (BESI)، Focus Graphite Inc و Grafoid Inc برای انجام تجزیه و تحلیل بازار به منظور شناسایی بخش های تازه مورد علاقه و پروژه های مشترک همکاری خواهد نمود.

Braille Energy Systems که در حال کار روی راهکار های وسایل نقلیه الکتریکی و دریایی است، در حال حاضر باتری های لیتیوم فراوری می نماید که در برترین خودرو های دنیا استفاده می گردد. انرژی بریل، رهبر دنیای فناوری باتری در خودرو ها است.

دومینیک اسپونر بنیانگذار وولتا کوشش نموده است تا در فناوری پوشش باتری تغییراتی ایجاد کند که تعداد قطعات مورد احتیاج برای قرار دادن باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی را از حدود 20 قطعه به چند مورد کاهش دهد.

اسپونر گفت: من خوشحالم که از جعبه های تازه باتری ما برای یاری به پیشران خودرو های با سرعت بیش از 500 کیلومتر استفاده می گردد. بریل در فضای باتری یک رهبر دنیای است، به ویژه هنگامی که صحبت از وسایل نقلیه موتوری با عملکرد بالا می گردد.

وی اضافه نمود: سبک بودن پوسته های ابتکاری باتری که ما می سازیم، همراه با قدرت و کیفیت رسانایی حرارتی و الکتریکی، سرمایه ای واقعی در این باتری ها خواهد بود. مهم تر اینکه، پوسته های ما هم به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت استفاده مجدد و کاهش ضایعات را دارند و این ویژگی هم با محصولات برتر و معتبر بریل، فوکوس و گرافوئید به خوبی کار خواهد نمود. از این فناوری در آینده در وسایل نقلیه الکتریکی و هواپیما ها استفاده خواهد شد.

در حال حاضر باتری لیتیومی بریل در IndyCar و Indy Lights، SuperGT و V 8 Supercars به همراه تعداد زیادی از نمونه های اولیه و اتومبیل های GT کارخانه ای در سری اتومبیل های ورزشی IMSA WeatherTech استفاده می گردد. این شرکت بعلاوه تامین کننده تیم های برتر در NASCAR، Open Wheel، Drag Racing، Rally، Club Car Sports of America، انجمن ملی اتومبیلرانی آمریکا، دریفت، موتور سیکلت و تمام سطوح رقابت در دو و چهار چرخ است.

وولتا یک شرکت توسعه دهنده فناوری پوشش باتری است که در بریزبن استرالیا مستقر است. این شرکت یک جعبه باتری سبک و کوچک با قطعات کمتر نسبت به جعبه باتری های رایج، فراوری نموده است. این فناوری بازده و فرصت های مقیاس پذیر را برای فراوریکنندگان ایجاد نموده است. وولتا از گرافن به اسم یک قسمت مهم در طراحی خود استفاده می نماید.

طراحی ابتکاری بدون جوش وولتا به این معنا است که ماژول ها می توانند به راحتی مونتاژ و از هم جدا شوند، سلول ها دوباره مورد استفاده و بازیافت قرار بگیرند و سلول های تازهی که با پیشرفت فناوری باتری به آن ها اضافه می گردد، به سادگی قابل اضافه نمودن به این جعبه است. وولتا بازار های مختلفی از ذخیره سازی ثابت و وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دفاعی، هوافضا را هدف قرار داده است و در پی وارد شدن به بازار سایر کشور ها است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152631

به "قطعات جعبه باتری وسایل نقلیه کاهش یافت ، طراحی ابتکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعات جعبه باتری وسایل نقلیه کاهش یافت ، طراحی ابتکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید