فیلم ، فاطمه معتمدآریا از افسردگی حرف می زند

به گزارش مجله سرگرمی، فاطمه معتمدآریا در همراهی با کمپین #حرف-می زنم که انجمن علمی روانپزشکان ایران به راه انداخته است، از افسردگی حرف می زند.

فیلم ، فاطمه معتمدآریا از افسردگی حرف می زند

این کمپین عمومی از 23 مهرماه به مدت شش ماه به همت انجمن علمی روانپزشکان ایران با همکاری انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و خبرگزاری ایرنا برگزار می شود.

هدف این کمپین توسعه فضای گفت وگو درباره مسائل روان، بازتعریف کلیشه های اشتباه ذهنی در مورد بیماری های روانی و نیز آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با خطرات افسردگی است.

این کمپین که از سوی جمعی از هنرمندان نیز حمایت می شود، از عموم مردم خصوصا چهره ها و متخصصان دعوت می کند که درباره بیماری های روانی و مسائل افسردگی با متخصص یا دیگران حرف بزنند و آن را پنهان نکنند.

انجمن علمی روانپزشکان ایران همچنین در حوزه اطلاع رسانی نیز با استفاده از محتوای تخصصی و علمی، نخستین سایت روانپزشکی به زبان فارسی برای عموم را در آدرس iranmentalhealth.com به راه انداخته است تا مردم با تعاریف علمی و دقیق بیماری هایی چون افسردگی، استرس، اضطراب و .. آشنا شوند.

این کمپین همزمان با هفته سلامت روان آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

در این کمپین از مردم خواسته می شود:

  • درباره تجربه های خودتان از افسردگی، شرایطی که در آن بودید، و نحوه تشخیص و درمان بنوسید و با دوستان خود در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. با دوستان خود در این فضا حرف بزنید.
  • اگر در اطراف خود کسی را می شناسید که دچار بیماری افسردگی است، سعی کنید او را به حرف زدن با شما یا متخصص ترغیب کنید.
  • اگر احساس افسردگی دارید، با دیگری حرف بزنید، و ترجیحا با یک متخصص. اگر امکان مراجعه به متخصص را ندارید، با دوستان مورد اعتماد یا افراد مورد اعتماد در خانواده صحبت کنید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54818

به "فیلم ، فاطمه معتمدآریا از افسردگی حرف می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، فاطمه معتمدآریا از افسردگی حرف می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید