فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت ژاپنی فناوری برای شناسایی افراد براساس شکل بدن و لباس های آنها با صحت 90 درصد ابداع نموده است. باکمک این فناوری می توان بچه ها گمشده را در محیط های شلوغ ردیابی کرد.

فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از دیلی میل، نرم افزار جدید شناسایی بدن که افراد را براساس شکل هیکل و حتی لباس های آنها شناسایی می نماید، سال آینده به بازار عرضه می گردد.

در حال حاضر فناوری شناسایی صورت قابلیت شناسایی افراد بر اساس تصاویر دوربین ها را ارتقا داده است. این فناوری حتی در صورت مبهم بودن صورت افراد نیز آنها را شناسایی می نماید.

شرکت NEC Global فناوری شناسایی بدن را ارائه می نماید و امیدوار است آن را در محیط های نیازمند اقدامات امنیتی شدید مانند ورزشگاه ها و فرودگاه ها به کار گیرد.

به عنوان مثال اگر عکسی از کسی که در حال گذر از فضای امنیتی ورزشگاه گرفته گردد، دوربین های اطراف ورزشگاه می توانند او را شناسایی نمایند.

مخترع ژاپنی این فناوری معتقد است می توان از آن برای ردیابی بچه ها در فضاهای شلوغ استفاده کرد. شرکت مذکور ادعا می نماید این فناوری می تواند با صحت 90 درصد افراد را شناسایی کند. فناوری مذکور می تواند جزئیات ظاهر فرد در عکس مانند لباس ها و شکل بدن او را تحلیل و مشخص کند آیا با فرد مورد نظر تطبیق دارد یا خیر.

فناوری مذکور از تحلیل تصاویر و یادگیری عمیق استفاده می نماید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49511

به "فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری شناسایی بر اساس بدن و لباس اشخاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید