فروش فوق العاده خودروسازان بزرگ کشور متوقف شده است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - دو خودروساز بزرگ کشور پس از متوقف شدن افزایش قیمت خودرو، فروش خودرو داشتند، اما هیچ کدام فروش فوق العاده نبودند. از سوی دیگر، قرار بود امروز در جلسه ای قیمت های تازه خودرو تعیین گردد، اما خبری منتشر نشد.

فروش فوق العاده خودروسازان بزرگ کشور متوقف شده است

به گزارش تجارت نیوز، خودروسازان روش های فروش مختلفی دارند. در روش فروش فوق العاده، خریداران خودرو با پرداخت قیمت های معین، حداکثر تا مدت 3 ماه، خودروی خریداری شده را تحویل می گیرند.

آنگونه که روزنامه خراسان در این مورد گزارش داده است، در این روش سود مشارکتی برای وجوه خریداران در میان نیست و سود انصراف نیز وجود ندارد، اما اگر شما به عنوان خریدار، خودرو را دیرتر از موعد سه ماهه تحویل بگیرید، به ازای هر روز تاخیر، معادل ماهانه سه درصد به شما بابت جبران تاخیر در تحویل تعلق خواهد گرفت.

در روش پیش فروش خودرو اما بازه زمان این قراردادها حداکثر یک ساله تنظیم می گردد.

چندی پیش قیمت کارخانه ای خودروها افزایش پیدا کرد، اما به دستور رئیس جمهور، قیمت ها به روال قبل بازگشت و معین تکلیف قیمت ها به ستاد تنظیم بازار سپرده شد.

حال، با برگزاری طرح های فروش به وسیله ایران خودرو و سایپا به نظر می رسد آنها تا زمان معین تکلیف قیمت ها، از برگزاری طرح فروش فوق العاده خودداری نموده اند.

ایران خودرویی ها در آبان دو طرح مشارکت در فراوری برگزار کردند. یک طرح پیش فروش و یک طرح فروش فوق العاده نیز از سوی این خودروساز اجرایی شد. البته این خودروساز از طرح فروش فوق العاده خود همزمان با انتشار فهرست قیمت های نو محصولات خود رونمایی کرد؛ قیمت هایی که دوباره به حالت قبل بازگشت.

سایپا نیز در روزهای گذشته، طرحی را برای فروش محصولات خود با بازه تحویل یک ساله برگزار نموده است.

توقف شیوه فروش فوق العاده این احتمال را پیش کشیده است که خودروسازان نمی خواهند با قیمت فعلی خودروهای خود را به فروش برسانند. احتمال تغییر قیمت ها در بازه یک ساله بیشتر از 3 ماهه است و آنها برای فروش فوق العاده منتظر قیمت های نو هستند.

با پیگیری های تجارت نیوز از شرکت های سایپا و ایران خودرو، کارشناسان آنها با انکار توقف فروش فوق العاده، مدعی شدند که فروش محصولات آنها و قرعه کشی همچنان پا بر جاست.

این در حالی است که وجه تمایز مورد نظر در طرح های مختلف فروش خودروسازان، قرعه کشی نیست؛ بلکه مساله مهم در خصوص موضوع این گزارش موعد تحویل خودرو است.

روز گذشته خبری منتشر شد که امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت های نو خودرو تصمیم گیری می گردد اما در اخبار مربوط به این جلسه، اشاره ای به این موضوع نشده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164189

به "فروش فوق العاده خودروسازان بزرگ کشور متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش فوق العاده خودروسازان بزرگ کشور متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید