فرهنگ یزدی ها آنها را در مدیریت بهره وری کشور پیشرو نموده است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان ملی بهره وری ایران از یزد به عنوان یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه مدیریت بهره وری و الگویی برای دیگر استان ها یاد کرد.

فرهنگ یزدی ها آنها را در مدیریت بهره وری کشور پیشرو نموده است

به گزارش خبرنگاران، فاطمه پهلوانی در نشستی که به منظور آنالیز سند آمایش استان در دانشگاه یزد برگزار گردید، این استان را از استان های پیشرو در زمینه مدیریت بهره وری دانست و اظهار کرد: به جرأت می توان یزد را پیشرو در زمینه مدیریت بهره وری کشور خاطرنشان کرد چرا که فعالیت های قابل توجهی را در این زمینه انجام داده است.

وی از تأثیر روحیه و فرهنگ یزدی ها در این پیروزیت یاد کرد و گفت: یزد به واسطه منابع فیزیکی کم و بهره مندی بالا از آن ها و همچنین حفظ این فرهنگ توانسته است در این زمینه پیروز عمل کند و کسب و کارها و مشاغل و تمدن را در این خطه کویری حفظ کند.

این مسئول با اشاره به هم اندیشی ها و درک بالای مردم یزد در زمینه افزایش بهره وری، توضیح داد: در حال حاضر طرح ملی بهره وری در دست انجام است و قطعاً زمانی که برش استانی در این زمینه کلید بخورد، یزد را به عنوان شهر برتر در زمینه بهره وری به منظور ایجاد الگویی برای سایر استان ها معرفی نموده و چرخه بهره وری در نظام اداری و اقتصاد راهبردی خواهیم دید.

وی از برگزاری همایش بزرگ متولیان بهره وری در نیمه دوم امسال اطلاع داد و اظهار کرد: یکی از عملنمودهای قابل توجه یزد در این زمینه تدوین سند آمایش یزد با مشارکت و اعلام نظر کارشناسان، متخصصان، نخبگان و حتی عموم جامعه در تدوین آن بوده است و این دغدغه مندی خطه یزد، اقدام ارزشمند و ستودنی است.

ضرورت شفاف سازی در تدوین اسناد دولتی

محمد علی طالبی استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت حفظ شفاف سازی در زمینه تدوین اسناد دولتی، اظهار کرد: متأسفانه طبق روند قبلی، تدوین هر نوع سندی با استفاده از مشاوری که فرآیند انتخاب آن معین نیست، انجام و تهیه و سپس در مجرای استانی و در مجمعی که افراد حتی مطالعه ناچیزی بر مفاد سند ندارند، مصوب و ابلاغ می گردد.

وی اضافه نمود: در تدوین چنین اسنادی کمتر از ظرفیت نخبگان و حتی ذی نفعان استفاده می گردد، اما فرآیند تدوین سند آمایش یزد اتفاق خوب برای استان بود.

استاندار با اشاره به بهره مندی از ظرفیت نخبگان، ذی نفعان، مسئولان و عموم جامعه در اظهارنظر نسبت به تدوین این سند آمایش، اعلام کرد: تاکنون چنین همراهی و مشارکتی در هیچ استانی نبوده چرا که افراد بدون هیچ تعصب و غرضی در آن اظهار نظر کردند.

وی کانون های تفکر، بخش خصوصی و مجامع نخبگان را از فرصت های استانی برشمرد و گفت: باید چنین فضاهایی را قدر بدانیم و از این سرمایه ها برای حرکت آینده استفاده کنیم و البته به دنبال ایجاد ساز و کاری جدید برای ایجاد اصلاحات باشیم.

این مقام عالی استان از ایجاد کارگروهی متشکل از چند بخش به منظور رسیدگی به تمام نظرات مطرح شده در رابطه با سند آمایش استان اطلاع داد و گفت: این گروه ظرف یک ماه آینده به صورت فشرده به تمام نظرات رسیدگی نموده و موارد مد نظر برای اصلاح و تقویت سند را به ویژه در زمینه شهرستان ها انجام خواهند داد تا عدالت نسبت به شهرستان ها نیز انجام گردد.

وی اضافه نمود: البته در این زمینه به تعریف سند آمایش بر اساس ظرفیت های بالقوه نه وضعیت فعلی اقدام خواهیم کرد.

طالبی در سرانجام تاکید نمود: در این زمینه حاضر به ابلاغ فراخوان و استفاده از پیشنهادات صاحب نظران هستیم و آمادگی تأمین اعتبار لازم در این زمینه به ویژه برای کانون های تفکر را داریم.

لازم به ذکر است؛ در این نشست که با حضور اعضای کانون های تفکر دانشگاه، تدوین کنندگان سند و مقامات ارشد استان برگزار گردید، سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و محمدصالح اولیا معاون وزیر نیرو و رئیس سابق دانشگاه یزد نیز سخنانی ایراد کردند و اساتید دانشگاه، نخبگان و ذی نفعان نیز در رابطه با مفاد این سند اظهار نظر کردند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27566

به "فرهنگ یزدی ها آنها را در مدیریت بهره وری کشور پیشرو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ یزدی ها آنها را در مدیریت بهره وری کشور پیشرو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید