فرهادی زاد: بلیت فروشی برای حضور بانوان در آزادی عادی باشد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مهین فرهادی زاد که دو ماه پیش به عنوان معاون وزیر ورزش در امور بانوان منصوب شد، امروز چهارشنبه در اولین نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد به ارائه گزارشی از دستاوردها و برنامه های این معاونت پرداخت.

فرهادی زاد: بلیت فروشی برای حضور بانوان در آزادی عادی باشد

مطالبه شدن جایگاه زنان بعد از انقلاب

مهین فرهادی زاد در ابتدای این نشست خبری گفت: آنچه باعث شد فضای ورزش زنان بعد از انقلاب مطرح شود، نیازهای جامعه بانوان برد، جایگاه زنان در ورزش بعد از انقلاب مطالبه شد و رفع نیازهای آنها وظیفه ما بود.

علاقمندی مدیران برای سپردن مسئولیت به بانوان

وی شرح داد: بر همین اساس پیگیر مسائل مربوط به ورزش بانوان مانند حضور در میادین، برگزاری رویدادهای بین المللی، ایجاد فضا برای مدیریت آنها و ... شدیم. امروزه تعداد بانوان مدیر در بخش های مختلف افزایش پیدا کرده اما هنوز جای حضور آنها در بسیاری بخش ها خالی است. خوشبختانه این علاقمندی هم در میان مدیران برای سپردن مسئولیت به بانوان وجود دارد.

افزایش تعداد بانوان ورزشکار در میادین آسیایی

معاون وزیر ورزش با اشاره به افزایش تعداد بانوان ورزشکار در رویدادی مانند بازی های آسیایی بیان کرد: امروز مربی لژیونر داریم و این حکایت از رشد ورزش بانوان در ایران دارد. در رویدادهای بین المللی از طرف ناظران بین المللی در مورد برگزاری مسابقات توسط ایران مورد تایید قرار گرفتیم.

اتفاقات خوبی در ورزش بانوان افتاده است

فرهادی زاد با بیان اینکه در ورزش همگانی طرح های مختلفی داریم، گفت: این طرح ها به خصوص به حضور در میادین بین المللی تاکید دارد، در این بخش اتفاقات خوبی برای ورزش بانوان افتاده است، در بخش قهرمانی هم شاهد افزایش حضور بانوان بوده ایم.

وی با اشاره به مصوب شدن حضور محجبه بانوان در میادین بین المللی در دوره مسعود سلطانی فر به پرسش های مطرح از طرف خبرنگاران پاسخ داد.

ایجاد فضایی آرام برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی با ملاحظات فرهنگی

فرهادی زاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای دیدار 18 مهرماه ایران و کامبوج گفت: در سال های دور که با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشتم، فضای ورزش دانش آموزان دختر را با حضور والدین در مراسمی مانند افتتاحیه مهیا کردیم. البته ملاحظات فرهنگی را هم در نظر داشتیم، الان هم با توجه به تمام تلاش های اجرا شده به دنبال این مهم هستیم تا حضور بانوان در ورزشگاه به عنوان تماشاگر مهیا شود.

وی تاکید کرد: البته در این مورد باید ملاحظات فرهنگی رعایت شود، زیرساخت های لازم مهیا شود که شده است. این را باید در نظر داشت هرجا مادری باشد، فرزندشان هم حضور دارد و به همین دلیل فضا باید با آرامش باشد. به دنبال این هستیم این شرایط به گونه ای مهیا شود که مشکل ساز نشود. ضمن اینکه باید در این بخش هم بلیت فروشی عادی داشته باشیم.

در نظر دریافت جایگاه قانونی نواب رئیس در اساسنامه جدید

وی درباره اساسنامه مشترک فدراسیون ها و جایگاه نواب رئیس بانوان، مطرح نمود: در اساسنامه جدید جایگاه قانونی نواب رئیس بانوان تعیین شده است. در واقع حق نواب رئیس بانوان به عنوان قانون آمده است. در مجامع فدراسیون کنندگان ورزشکاران، مربیان، باشگاه ها و ... حضور دارند و تلاش این است بانوان در انتخابات هیات ها حضور داشته باشند. تعداد زنان برای حضور در مجامع هم افزایش یافته و آنها تعیین کننده هستند. اساسنامه مراحل کار خود را انجام داده و به زودی در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد.

تخصیص بودجه ای تعیین از اعتبارات فدراسیون ها به بانوان

وی در مورد بودجه تخصیصی به ورزش بانوان در هر فدراسیون گفت: بودجه مصوب فدراسیون ها بر اساس تفاهم نامه امضا شده تعیین است. در هر فدراسیون، سهم ورزش بانوان نسبت به جمعیت آنها و فعالیت هایشان تعیین است. مثلا در تیراندازی 60 درصد بودجه برای ورزش بانوان این فدراسیون است چون فعالیت تیراندازان در بخش بانوان بیشتر از مردان است. در فدراسیونی مانند کشتی هم چون فعالیت بخش مردان بیشتر است، بیشترِ بودجه به این بخش اختصاص پیدا می کند. ما 8 طرح ملی داریم که اعتبارات مخصوص به خود را دارد که مختص بانوان است. وزارت ورزش بر اساس گزارش عملکرد بانوان، برای جبران عقب ماندگی اعتبار 10 درصدی در ورزش قهرمانی در نظر گرفته است. چاره ای جز متعادل سازی نداریم که این باعث می شود مردان و زنان به تعادل برسند. برای بخش همگانی زنان اعتبارات خوبی داریم که بین استان ها تقسیم می شود.

توجه شورای برون مرزی به اعزام بانوان

معاون وزیر ورزش در پاسخ به پرسشی در مورد اعزام بانوان و اینکه معمولا انجام آن منوط به جذب اسپانسر می شود، بیان کرد: من چند جلسه است که در نشست های شورای برون مرزی شرکت دارم، با چنین مسئله ای روبرو نبوده ایم که به اعزام تیم بانوان خرده گرفته شود. اما در مورد پاداش ها و اینکه می گویید بانوان سهم کمتری دارند باید بگویم که به دلیل همان عقب ماندگی هاست. البته باید با توجه به شرایط مالی ملاحظاتی داشته باشیم اما در اعزام مسابقات جهانی و آسیایی صحبتی که شما می گویید نیست. بحث منابع و امکانات هم برای مردان و هم برای بانوان است و اگر برای این مسئله تیم مردان به مسابقات برود و زنان نروند این تبعیض است.

در ورزش بانوان خودزنی نکنیم

وی در مورد توجه به مقوله کیفیت در ورزش بانوان و اینکه به این موضوع خیلی بها داده نمی شود، گفت: قطعا کیفی سازی و اهمیت حضور باکیفیت بانوان ورزشکار مورد نظر است. اگر غیر از این باشد به دنبال کسب سهمیه المپیک نخواهیم بود. درست است الهه احمدی دو دوره در المپیک تا فینال رفته اما ارتقایی نداشته است. ولی این را در نظر بگیرید که همین حضور در فینال خیلی ارزش دارد. این را هم در نظر بگیرید که ورزشکاران خانم برای المپیک کسب سهمیه می کنند. نباید خودزنی کرد. همین که یک سهمیه هم اضافه شود ارزشمند است. امیدوارم در این دوره المپیک روی سکو هم برویم.

پرداخت پاداش دختران فوتسال

فرهادی زاد در مورد پاداش دختران فوتسال گفت: هفته گذشته جلسه ای داشتیم. آقای تاج رئیس فدراسیون گفت همین هفته پاداش ها پرداخت می شود. بعد از آن چیزی نشنیدم. احتمالا پرداخت شده است.

انتظار کسب مدال در توکیو

وی با ابراز امیدواری از افزایش سهمیه های بانوان برای المپیک توکیو گفت: انتظار کسب مدال داریم اما در مورد رنگ آن هم امیدوار به بهبود هستیم. ضمن اینکه باید فضای ورزش المپیکی شود برای اینکه انگیزه ها بالاتر برود.

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کاریکاتوریست ها

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

pariha.com: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44676

به "فرهادی زاد: بلیت فروشی برای حضور بانوان در آزادی عادی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهادی زاد: بلیت فروشی برای حضور بانوان در آزادی عادی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید