فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاینها صرفه ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، مهر/ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: نه در دستورالعمل های یاتا و نه در ابلاغیه های دولتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها توصیه نشده است.

فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاینها صرفه ندارد

مقصود اسعدی سامانی در مصاحبه با خبرنگار مهر درباره واریز تسهیلات حمایتی در برابر کرونا به ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی گفت: در حال حاضر دولت با اعطای 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد موافق نموده است.

وی اضافه کرد: از 12 خردادماه به مدیران شرکت های هواپیمایی اعلام شده تا مستندات و مدارک خود را در سامانه کارا وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری نمایند. پس از آن فرایند واریز این تسهیلات شروع خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: هنوز رقم پرداختی به هر شرکت معین نشده و پس از تحویل مدارک در سامانه کارا به آنها مبلغ مورد نظر اعلام خواهد شد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه رقم مشخص شده برای هر شرکت هواپیمایی با شرکت دیگر متفاوت است، گفت: ما در انجمن شرکت های هواپیمایی به دولت خاطرنشان کردیم که تا 15 فروردین ماه سال جاری میزان خسارات وارده در اثر کرونا به شرکت های هواپیمایی 3 هزار میلیارد تومان است. این محاسبات تا سرانجام فروردین ماه به بیش از 4 هزار میلیارد تومان هم می رسد اما دولت تنها با پرداخت 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات موافقت نموده است.

وزیر بهداشت: ایرلاینها فاصله گذاری را رعایت نمی نمایند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها یادآور شد: آنچه از سوی یاتا (انجمن بین المللی شرکت های هواپیمایی) و نیز دستورالعمل های دولتی به ما ابلاغ شده هرگز دستورالعملی در مورد الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد چون اگر قرار باشد فاصله گذاری بیش یک متر در پروازها رعایت گردد در نتیجه می توانیم حداکثر یک سوم ظرفیت پرواز را استفاده کنیم.

وی توضیح داد: اجرای فاصله گذاری اجتماعی برای ما صرفه مالی ندارد و در نتیجه انجام این پروازها ممکن است مالی نباشد. هر چند در حال حاضر هم با توجه به شرایط موجود، انجام پروازها مالی نیست.

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل با بیان اینکه در هیچ کجای جهان در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی گردد، ادامه داد: در دیگر کشورها نیز مسافر وقتی وارد فرودگاه می گردد، تب سنجی و غربالگری کرونا صورت می گیرد. همچنین هواپیماها و ترمینال ها پیش و پس از پرواز ضدعفونی می شوند. ماسک و دستکش در اختیار مسافران قرار داده می گردد. بنابراین تمام پروتکل های حفظ سلامتی مسافران که منجر به کسب اطمینان از سلامتی مسافران می گردد، انجام می گیرد.

وی گفت: بنابراین دلیلی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. یاتا هم توصیه ننموده که فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

حذف تغذیه برای جلوگیری از شیوع

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس یا آلودگی و ابتلای مسافران به کرونا، توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است و این یک توصیه بهداشتی و جزو پروتکل ها است.

وزیر راه: الزام به رعایت فاصله گذاری در پروازها به شرکت ها ابلاغ شده است

خاطرنشان می گردد محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ماه سال جاری در حاشیه مراسم بهره برداری از 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: شیوه نامه و پروتکل های مبارزه با کرونا به شرکت های حمل و نقلی از جمله شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و ایرلاین ها ملزم به فروش 60 درصد ظرفیت خود در هر پرواز هستند.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 95641

به "فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاینها صرفه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله گذاری اجتماعی در پروازها برای ایرلاینها صرفه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید