عنایتی: هیچ خدشه ای در تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه توضیح داد: هیچ خدشه ای در طول تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده و همیشه این نام روشن و واضح در تمام اسناد و مدارک تاریخی موجود و مطرح بوده است.

عنایتی: هیچ خدشه ای در تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده است

به گزارش خبرنگاران منطقه فارس، علیرضا عنایتی سه شنبه 10 اردیبهشت در همایش روز ملی خلیج فارس که به همت دانشگاه شیراز برگزار گردید، با تصریح بر اینکه نام خلیج فارس هم در تاریخ، هم جغرافیا و هم در اسناد مربوط به هزاران سال پیش با همین عنوان مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: تاریخ نگارانی برجسته قبل از میلاد مسیح زمانی که از نامه های تاریخی یاد می نمایند از خلیج فارس با همین عنوان استفاده نموده اند.

وی اضافه نمود: بعضی در کتاب تاریخ طبیعی گمان برده که در تاریخ جایی هم برای این پهنه به جز نام خلیج فارس استفاده شده است و در واقع و در صد خدشه وارد کردن بر این موضوع شده و می گویند چنین نیست که این نام همواره تحت عنوان خلیج فارس مطرح بوده باشد.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه این توصیف را یک خطای بسیار آشکار از سوی اینگونه افراد دانست و گفت: کلینی در کتاب تاریخ طبیعی نام خلیج عربی را هم ذکر نموده اما دقت لازم در فهم نوشته او ما را به این رهنمود می سازد که منطقه دریای سرخ مدنظر بوده و هیچ گاه در طول زمان و اسناد تاریخی نام خلیج فارس تغییری ننموده است.

عنایتی تاکید نمود: نام خلیج فارس همواره بر همین مبنا و عنوان مطرح بوده، جز در بخشی که خلیج عربی یاد شده و در طول تاریخ این نام به دریای سرخ بدل شده است.

وی توضیح داد: در کاربرد نام خلیج فارس نه تنها از منظر تاریخ نگاران، بلکه در اسنادی که بین حکام خلیج فارس و کشورهای خارجی در سده های گذشته و مکاتبات موجود، وجود دارد کاملاً بر نام خلیج فارس تاکید شده است.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با بیان اینکه در تمام اسناد وزارت خارجه ایران بر نام فعلی خلیج فارس تاکید شده، گفت، در صورت استفاده از نام مجعول برای خلیج فارس این وزاتخانه اعتراض و شکایت می نماید.

عنایتی همچنین با بیان اینکه نیازمند همکاری در این منطقه هستیم، اعلام کرد که با حضور بومیان این منطقه امنیت خلیج فارس حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در این همایش علیرضا عنایتی، مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه پیغام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به مناسبت روز ملی خلیج فارس را قرائت کرد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21637

به "عنایتی: هیچ خدشه ای در تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنایتی: هیچ خدشه ای در تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید