عملکرد دوربین های دوچشمی با پوشش نابازتابنده نانویی بهبود می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، یک شرکت ایرانی با استفاده از پوشش نابازتابنده نانویی پیروز به بهبود عملکرد دوربین های دوچشمی شده است.

عملکرد دوربین های دوچشمی با پوشش نابازتابنده نانویی بهبود می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، آزمون آنالیز خواص بازتابش نور مرئی روی دوربین های دوچشمی صورت گرفته است که نشان دهنده بهبود خواص نمونه بعد از پوشش دهی با ضخامت کمتر از 100 نانومتر در سطح لنز مورد استفاده در دوربین های شکاری این شرکت است، به شکلی که میزان عبور نور مرئی از حدود 90-92 درصد به 97-98 درصد افزایش یافته است.

پیش از این بسیاری از لنز های دارای پوشش با قابلیت بازتاب نور از خارج تامین می شد، اما با فراوری این نوع لنز ها در داخل کشور، بخشی از احتیاج صنعت برآورده می گردد.

حجم بالایی از صنعت اپتیک به انواع لنز های محافظ چشمی، شیشه اتومبیل، آینه ها، شیشه عینک، انواع نمایشگرها، سلول های خورشیدی، ماسک های محافظ شفاف و دوربین های شکاری اختصاص دارد.

در دوربین های شکاری به منظور افزایش کیفیت و بازده، احتیاج به افزایش میزان نور عبوری و کاهش بازتاب نور از سطح لنز است. بدین منظور، روش های مختلفی همچون استفاده از مواد شفاف با قابلیت عبور کامل نور یا اعمال پوشش های ضد بازتاب، در ساخت تجهیزات اپتیکی مورد توجه قرار گرفته است.

با استفاده از مواد متفاوت و بهینه سازی دقیق می توان لایه هایی با قدرت بازتابش بالا یا لایه های کاملاً ضدبازتابش به همراه مقادیر متفاوت انتقال و جذب نور در یک طول موج خاص یا یک محدوده پهن از طول موج فراوری کرد. ساخت لایه با خواص معین شده احتیاجمند انتخاب عوامل بازتابش دهنده مناسب، ضخامت لایه و تعداد لایه ها است.

استفاده از پوشش نانومتری حاوی تخلخل های با ابعاد معین می تواند ضریب شکست لازم را فراهم کند. کاربرد نانو پوشش های چندلایه بر روی سطح جلویی سلول های فوتو ولتاییک یا وسایل اپتوالکترونیک، بازتاب نور فرودی را کاهش داده و به بهبود عملکرد این ابزار ها یاری شایانی. اعمال چنین پوشش هایی که معمولا از جنس TiO 2 یا MgF 2 هستند، به روش هایی مانند سل ژل یا رسوب گذاری فیزیکی بخار (PVD) امکان پذیر است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149014

به "عملکرد دوربین های دوچشمی با پوشش نابازتابنده نانویی بهبود می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد دوربین های دوچشمی با پوشش نابازتابنده نانویی بهبود می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید