طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه

به گزارش مجله سرگرمی، مربای طالبی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و ما در گزارش زیر آموزش تهیه آن را برای شما قرار داده ایم.

طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه

به گزارش ، مربای طالبی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و ما در این مطلب آموزش تهیه آن را برای شما قرار داده ایم.

طالبی 500 گرم

آب 2 پیمانه

شکر 4 پیمانه

بهتر است برای تهیه و آماده سازی مربای طالبی، از طالبی های سفت و کوچک استفاده نمایید پوست و تخمه های آن را بگیرید و سپس به شکل پره هایی مناسب آن را برش دهید توجه داشته باشید که پس از خرد نمودن، طالبی بدست آمده باید 500 گرم باشد.

شکر و آب را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا شکر کمی با آب مخلوط گردد سپس روی حرارت گاز قرار دهید تا قوام آید. از آنجائی که این میوه کاملاً نرم است احتیاج زیادی به جوشیدن در شهد قوام آمده ندارد بنابراین توجه داشته باشید، زمانی میوه را به شهد مربا اضافه نمایید که کاملاً قوام آمده باشد تا میوه شما پس از اضافه نمودن به آن، زیاد بجوشد و له نگردد.

پس از آماده شدن مربا آن را از روی حرارت بردارید و مهلت دهید تا کاملاً خنک گردد پس در ظرف دردار شیشه ای و در یخچال نگهداری نمایید. بدلیل وفور این میوه پرآب و شیرین و معطر در فصل تابستان، شما دوستان می توانید این مربا را به راحتی در فصل گرم تابستان آماده نمایید و با خامه یا کره به عنوان صبحانه ای مقوی و خوشمزه با چای معطر و تازه دم نوش جان نمایید. از مارمالاد آن برای شیرینی های مارمالادی، لابه لای کیک و ... نیز استفاده می گردد.

منبع: نگاه مدیا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا و مکزیک

russiaro.ir: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88958

به "طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید